Przetworniczka napiecia bateryjki

Witajcie!

Proszę o radę. Mam dzwonek bezprzewodowy. Zasilany dwoma bateryjkami 1.5V. Niestety przy spadku napięcia dzwonek "traci zasięg". Nie włącza się. Dzwonek podczas czuwania pobiera około 1.2 miliampera a w czasie pracy około 200 miliampera. Wymyśliłem sobie coś takiego. Przetwornica z ograniczeniem prądu. Podczas czuwania prąd pobierany jest z przetwornicy i ładowany kondensator o odpowiedniej pojemności. Z kondensatora czerpany jest prąd podczas emitowania sygnału dźwiękowego. Gdy odbiornik załapie sygnał napięcie może spaść bez szkody dla głośności dźwięku. Nie wiem czy są układy przetwornic które ograniczałyby prąd wejściowy czy wyjściowy na przetwornicy. 200 mA a nawet więcej byłby zabójczy dla trwałości baterii. A tak kondensator mógłby się doładować w ciągu kilkunastu sekund stosunkowo niewielkim prądem. Ewentualnie myślę aby ograniczyć prąd opornikiem.

Reply to
rc72

Nie ma potrzeby stosowania przetwornicy. Wystarczy kondensator włączony równolegle z baterią.

Witaj RoMan,

W Twoim liście datowanym 24 czerwca 2004 (00:11:47) można przeczytać:

RM> Nie ma potrzeby stosowania przetwornicy. Wystarczy kondensator RM> włączony równolegle z baterią.

Nie wystarczy. Stwierdzone empirycznie. Zasięg malej wraz ze spadkiem napięcia baterii.

Reply to
rc72

No to wymień wreszcie baterię i nie kombinuj. Z g***a bicza nie ukręcisz.

Witam

Nawet jesli bateria ma jeszcze 80-90 procent pojemności?

Reply to
rc72