przetwornice z ładowarek samochodowych do

Czy ktoś to sprawdzał?

Jak zwykle przyszła mi do głowy szybka "inżynierska myśl" - zamiast latać za przetwornicą 12v--> +/- 5v albo kombinować i lutować - to wziąć dwie ładowarki (2x2zł) wypruć i podłączyć.

Tylko czy nie zaśmiecę wszystkiego. Czy ktoś używał do czegoś takich ładowarek? Czy napięcia różnią się w zależności od telefonu czy to wszystko to samo

- różnią sią wtyczkami a resztę załatwia telefon?

MAc

Reply to
MAc

Może być problem - chyba nie ma izolacji galwanicznej pomiędzy wejściem a wyjściem, więc zasilacza "minusowego" z tego nie zrobisz. Wystarczy sprawdzić omomierzem, czy jest połączenie minusów wejscia i wyjścia. Wmak

Reply to
Wmak

Gdybym miał zaprojektować ładowarkę samochodową nie robiłbym separacji galwanicznej. I zapewne jej nie ma. Tak, że nie otrzymasz -5 V.

Reply to
Bogdan G

No coz - powiedzmy ze odklocenie to nie jest priorytet w takiej ladowarce :-)

Wiekszosc telefonow laduje taka sama baterie litowa o tym samym napieciu, ale pare glosow sie pojawialo ze rozne telefony maja ciekawe wymagania dodatkowe.

No i wiekszosc nowych telefonow laduje sie z USB.

Ba - Chinczycy zazadali zeby wszystkie ladowarki byly jak USB - ma to zmniejszyc smiecenie starymi ladowarkami ..

Wmak napisał(a):

O tym nie pomyślałem...

Reply to
MAc

Chinczycy?? A co im do tego? Chyba ze maja nadprodukcje tych malych wtyczek do USB i nie chca wyrzucac ;-)

Reply to
Jerry1111

Chiński rząd wymyślił, że do końca roku producenci telefonów na ich rynek krajowy mają zastosować jako złącze ładowania miniUSB. W interesie swoich konsumentów. Tak samo jak np. u nas się wymga żeby urządzenie AGD miało określoną klasę energetyczną.

Reply to
William

:-0 No to fajnie. Bo to znaczy ze u nas (by default) tez tak bedzie. Chociaz nie chce mi sie wierzyc, ze starczy mi jedna ladowaczka do wszystkiego... zycie nigdy nie jest takie piekne ;-(

Reply to
Jerry1111

Dwa bieguny zasilania prowadzone dwoma z czterech pinów. Dodaj do tego różne napięcia, polaryzację. Ciekawe jak brzmi reszta standardu? Mogą ewentualnie wprowadzić naprawdę USB, z napięciem na właściwych pinach i o typowej wartości. Jakoś mam mieszane uczucia w stosunku do chińskich standardów ;-) Maciek

Reply to
Maciek

Nie no... jak USB to _powinno_ byc 5V (+/- tolerancja ze specyfikacji). Najwyzej elektronika se sprawdzi ze tak naprawde to jest ladowaczka a nie port USB i mozna brac wiecej pradu.

Reply to
Jerry1111

W mailu było o wymaganym wtyku. Co będzie na którym pinie już nie. Jeżeli piny i napięcia nie będą standardowe, to by była tragedia ale nie wiesz na pewno jak to będzie wyglądało. Po prostu nie wiem jakie są powody wprowadzenia chińskiej normy. Być może mają spowodować więcej zniszczeń a tym samym wzrost obrotów producentów? Maciek

Reply to
Maciek