przetwornica: 6,0 - 6,9 V -> 1,5 V

Witam. Chciałem zbudować w miarę oszczędną przetwornicę z 6,0-6,9V (prąd stały; aku żelowy) do zasilania odtwarzacza mp3 - 1,5V (ciągły pobór prądu jakieś 100mA, raczej nie większe niż 200mA – jeszcze nie dysponuję takim odtwarzaczem, więc nie mam jak sprawdzić). Jak mi się wydaję, samo LM317T miałoby tu sprawność rzędu 25%... Jednak nie budowałem nigdy przetwornicy, nie mam ani wiedzy, ani np. oscyloskopu. A może na takie prądy i napięcia są jakieś scalone, o dużej sprawności stabilizatory lub przetwornice i niepotrzebnie chcę budować to sam?

Znalazłem na allegro:

(to chyba strona RoMana Mandziejewicza? Kojarzę wątek "płytek z wyżymaczki" ;) ) – może najlepszym (i najtańszym?) wyjściem w mojej sytuacji jest zamówienie takiej przetwornicy właśnie w ten sposób?

Reply to
Hippoo

Przy 6V zasilania nawet mniej - zapomniałeś o 5 mA na dzielnik napięcia na wyjściu. Przetwornica będzie miała sprawność na poziomie ok. 80% - niestety, nie do uniknięcia przy tak niskim napięciu wyjściowym są straty na diodzie Schottky (17%).

Są. Ale zjedzą Cię koszty szukania pojedynczych sztuk części. Co z tego, że jeden dławik kosztuje np. złotówkę, skoro za przesyłkę zapłacisz 5 PLN. Tak samo z kupowanie scalaków na sztuki - LM2675 na Alledrogo obecnie po 7 PLN + przesyłka. Itd.

;-)

Ciężko po nicku skojarzyć - nieprawdaż? ;->

[...]

Mam gotową płyteczkę (podobną do przetwornicy dla LEDów, ale ciut mniejszą) - kwestia tylko zmontowania.

Dziękuję za odpowiedź :). Reszta poszła na priva...

Reply to
Hippoo