Przestrojenie telewizora

Włodzimiesz napisał:

"Cel był szczytny: nie wymieniać całego TV w razie wprowadzenia nowego".

Z tym dyskutuje, a nie z łatwością serwisowania, która jest oczywista i niepotrzebna.

Jest tania.

Jesteś tego 100% pewny, czy tylko Ci się wydaje? Bo wiesz, to niezwykle łatwo sprawdzić.

I naprawdę tego używasz? Wiesz, że współczesne CPU z palcem w... drutach mogą obrabiać znacznie bardziej skomplikowane rzeczy niż Pentium II z czasów Live!, co było powodem istnienia Live!?

Jesteś solistą discopolo, że realtime processing z Casio na Korga jest ciągle przydatny?

Nie doceniasz nowych rzeczy jakie dostajesz z postępem. Karty ISA, LPT, COM itd to *guano*. Wtedy też.

Reply to
heby

Miałem "modułowego Grundiga". Nie pamiętam modelu, był już stary w 2000 roku. Duży, niemiecki, zbudowany jak czołg, w środku przełaczanie kanałów na chyba stycznikach, sądząc po odgłosie kłapania kotwicami.

W środku karty na szynach, jak w maszynie do produkcji V2. Ochylanie pionowe osobno, poziome osobno, wzmacniacze osobno, tuner osobno itd itp.

Bardzo ładne i naprawdę solidne, prawdziwna niemiecka robota jakiegoś projektanta od u-bootów.

Naprawa polegała głównie na tym, że:

1) miałeś moduł na podmianę i fajrant 2) klnęło się przez kilka godzin, starajac się dojść z miernikiem w ciasną szczelinę między płytkami, aby cokolwiek zdiagnozować. Płytek miejscami nie dało się zmienić, więc w moim przypadku, kiedy padło odchylanie pionowe, spędziłem tam z godzinę a zakończyło się na wyjmowaniu karty, lutowaniu drutów do miernika, wkładaniu i odpalaniu z 15 razy, co w normalnym tv zrobione bylo by w minutę.

Tak że było to bardzo dobry design do naprawy. Jak miałeś części zamienne. Inaczej to była przygoda.

Nie twierdzę, że to tak miało wyglądać w Nokii, bo można to zrobić lepiej. Ale to co zrobił Grundig, to było grube przegięcie i policzek w strone serwisów.

Reply to
heby

W dniu 25.01.2023 o 18:01, heby pisze:

Włodzimierz pisze się inaczej :>

Nie taka tania i nie tańsza niż moduł.

Jestem pewien. Mam kilka dobrych kart 'Gamingowych AGP' i na pewno mają lepszą akcelerację niż integra :>

W czasie rzeczywistym na MB, bez udziału zapisu? Z dźwięku analogowego? Możesz wskazać?

Jak zwykle jesteś w mylnym błędzie :]

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Za co serdecznie Włodzimierza przepraszam.

Modłu wymaga złącz. W dodaku dobrej jakości. Te złącza są wielokrotnie trudniejsze i droższe w produkcji, niż następne 2dm2 płyki. Do tego stopnia, że położyły cały przemysł RTV w PRL. W zasadzie problem wyprodukowania sensownego złącza wymusił druciarnę w prawie każdym urządzeniu z tego okresu produkcji PL i wielu zachodnich, tnących koszty.

Na pewno masz jakieś konkretne pomiary. Możesz wskazać konkretne modele?

Może idźmy z grubej rury: Naszybszą kartą gfx na rynku, z AGP, był podobno Radeon 38xx.

No to masz porównanie z integrą:

Tu masz 5-letnią integrę z Intela o bardzo kiepskich parametrach:

Innymi słowy bredzicie, towarzyszu, albo macie, towarzyszu, jakieś magiczne karty RTX4090 na AGP. Co nie jest niemożliwe, wyobraźnia nie zna granic.

I dziesiątki innych.

Niestety, jako nie tylko uzytkownik, ale i wytwórca niektórych "urządzeń" wpinanych w te dziury, mam niejakie pojęcie, jak strasznie dziadowkie to technologie. Przykro mi.

Reply to
heby

Jak siegam pamiecia, to wydaje mi sie, ze i Jowisz mial moduły. Ale czy nie wlutowane?

Koniecznosc taka, bo sie na jednej poziomej plycie nie miescilo?

Potem weszly lepsze uklady scalone i sie miescilo.

No coz - bo telewizor maja naprawiac fachowcy z serwisu. Inaczej sie nie oplaca. A jak potanialy, to sie w ogole nie oplaca :-(

J.F

W dniu 25.01.2023 o 18:36, heby pisze:

A wystarczyły by wtyki/kable. Zastępstwo łącza w MB a nadal modułowo, co też się robiło z powodzeniem.

Bredzicie straszliwie kolego. Mam na myśli bardzo podłą integrę Intela, która dominuje w większości tanich MB do dzisiaj i brak łącza AGP to jakaś porażka bo spokojnie można by wsadzić coś, co jest lepsze, leży i się kurzy ale nie można. Jprdl, do Ciebie to trzeba pisać z poziomu przedszkola :>

Próbowałem. To zupełnie nie to samo. Ty nie próbowałeś i stąd masz braki w doświadczeniu :)

Może i dziadkowe ale zapominasz przede wszystkim, że przy braku omawianych złączy, wiele peryferii nie zadziała a są one nadal sprawne i dobre i tu jest clou problemu. Ok, wiele można zastąpić i wyjebać kasiorę a stare wywalić. Jaki jest jednak sens wywalania kasiory przez "zmuszanie"? I tego raczej nie rozumiesz...działało tyle lat bez problemu a tu nagle MB padła a nowa już nie pasuje do układu.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 25.01.2023 o 18:36, heby pisze:

A tak w ogóle, to zapomniałem, że rozmawiam z Nerdem/Linusiem, który nie pykał w dobre i wymagające gierki z obsługą DirectX na Windowsach, tworzone pod te karty :)

Generalnie, nie ma tematu, bo nie widzę sensu:)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Ani jedna karta na AGP nie wspiera współczesnego DirectX, w przeciwieństwie do wszystkich współczesnych integr, wspierających najnowsze wersje.

Nie popykasz na swoim AGP.

Żyjesz w jakimś świecie absurdu, gdzie własne urojenia o lepszości AGP są ważniejsze od suchych faktów.

Reply to
heby

W dniu 25.01.2023 o 19:57, heby pisze:

Człowiek, nie wiesz o czym piszesz, jak zwykle. Oczywiście, że jest kompatybilnośc wstecz ale Linuś nie wie. Na dodatek piszę o wielu starszych grach pod DirectX w które chętnie bym sobie popykał ale na Integrach się nie da tak, jak się dało na starych AGP. Nie wiesz, bo NIGDY tego tematu nie sięgałeś...noale musisz coś udowodnić.

No nie, bo mi port wykastrowali i zmuszają do sprzętu, który ma 3fps i się mega zacina.

Jest odwrotnie. Żyjesz w jakiejś fantazji kompletnie nie popartej doświadczeniem i próbujesz odpychać się cyferkami, nie mając żadnego pojęcia o temacie. Generalnie jak zwykle :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Ciebie interesuje kompatybilnośc w przód, bo świat nie stoi w miejscu. Kompatybilnośc wstecz obrabia się emulacją. Polecam.

Możesz chętnie w nie popykać na VirtualBoxie. Ma wsparcie bodaj DX 8/9.

A możesz wyjasnic, co Ci tą operację blokuje? Niemożnośc na czym to niby ma polegać?

Wręcz przeciwnie, jestem starym wyjadaczem retro computing, wliczając w to również wszystkie etapy gfx/cpu od 2000 roku i sporo giercowania. Nie doceniasz przeciwnika.

Podaj tytuły, w które chcesz popykac, to się zobaczy. Prosze, aby nie były urojone.

Kłamiesz. Przedstawiłem Ci, że integry mają większą wydajnośc niż najszybsze AGP. Twoje 3fps wynika głównie z pustej przestrzeni między oparciem a klawiaturą i masy uprzedzeń nie popartych niczym ścisłym.

Co śmieszne, mam na ten temat całkiem przyzwoite dane liczbowe w postaci benchmarków, jakieś 20 pare lat użytkowania kart graficznych, i sporą wiedzę z programwoania, w tym nawet jakiegoś pod DX3D. Co Ty masz, poza biadoleniem, że nie działa Ci jakaś gierka i to OZNACZA że AGP jest lepsze od integry? Takie brednie obala się jednym linkiem w 5 sekund. Naprawde, nie szkoda Ci wstydu, czy już go tam nie ma?

Tak, bo to akuratnie w przypadku kart graficznych jest wlasnie to, co mówi o wydajności. Nie kolor obudowy, kształt wentylatora, tylko te cyferki. Najszybsza karta AGP ma mniejsze cyferki niż tandetna integra sprzed 5 lat.

Pojęcie mam aż nadto, aby wiedzieć gdzie znajduje się prawdziwy problem Twoich urojeń o wydajności AGP vs integra.

Jak z reztą prawie w każdym innym temacie technicznym.

Reply to
heby

W dniu 25.01.2023 o 20:24, heby pisze: Policzmy argumenty:

Zemuluj mi AGP :)

1:0

Brednia całkowita bo Integra nadal nie posiada właściwości starej karty AGP, szczególnie tych, które producent gry wykorzystał specjalnie pod dany model i było tego sporo wojna na tamte czasy była pomiędzy ATI a nVidia i było różnie. Intel wtedy nie był brany w ogóle pod uwagę.

2:0

Znasz może jakąś obecną kartę, która przyjmie sterowniki od 3DfX Voodo

3, pod którą jest napisana nie jedna gra i na openGL czy Dx nie działa?

Mam kilka takich gier, bo dostałem w prezencie z Voodoo (komplet).

3:0

Cały myk polega jednak na szczegółach, o których milczysz, nie wiesz, lub specjalnie pomijasz. Wtrąciłeś gdzieś, że AGP skończyło się 10 lat temu i porównujesz do karty 5 letniej. Czysta manipulacja, ale OK, odpal na tej karcie Homeworld: Deserts of Kharak i opisz wrażenia, czy dasz radę ruszyć myszką :D ale nie, że ktoś wpisał cyferki do benchmarka, tylko organoleptycznie. Na nVidia to śmiga.

4:0

Nic nie kłamię, poczytaj nim dalej będziesz bredził. Nie raz próbowałem i się zwyczajnie nie da. Jak wyłączysz "mgły" i inne bajery to idzie skokami i nie wyrabia tak w DirectX jak stara AGP przy grze pisanej np Geforce a integra nadal Intel :/

5:0

Musisz jednak zrozumieć bo nie dociera to do Ciebie, że karty AGP/Gamowe były produkowane głównie do gier a gry były pisane pod te karty a nie pod zintegrowanego Intela, który jest produkowany w zupełnie innym celu a nie do gier. OK, wiele gier działa całkiem przyzwoicie ale wiele nie. Nawet stare NFS mi się zacinało nie raz na Intelu i co?

Srerki, taa, integra Intel ma zajebiste wspomaganie akceleracji łącznie z Vertex Shader Pixel Shder, czy XFX? :>

Weź, zejdź na ziemię i się nie ośmieszaj.

Nie, nie masz.

A to już parę razy udowodniłeś, że czujką ruchu włączasz kamerę, która ma własną czujkę ruchu, że stosujesz AI oparte na tosterze. Tak działa, wiem, że dowiedziałeś się iż można słyszeć klikanie klawiatury przez ścianę czy drzwi, czy ostatnio dowiedziałeś się, że akumulator kwasowy wybucha i może dojść do pożaru. Cóż, uczysz się :]

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Nie trzeba. Wystarczy zaemulować DX. Co akurat VirtualBox robi całkiem spoko.

Których właściwości nie posiada? Kiespkiej wydajności? Przesadnego grzania? Naklejki z napisem?

W czasach kart AGP ani jeden producent gier nie stosował jakichkolwiek specyficznych cech kart graficznych, tylko celował albo w DX albo OpenGL. Co najwyżej mógł wymagać "podwójego teksturowania" czy innych detali tego typu, ale kompletnie nie miało to związku z konkretnym hardware ani AGP, to tylko określało jakieś totalne minimum, na którym się odpalał. Po prostu DX i OpenGL w wersji jakiejśtam miało ficzery podstawowe i dodatkowe. I tyle. Gry zawsze można było odpalić w ficzerach podstawowych, ponieważ nikt nie jest na tyle głupi, aby jego gra nie działała na większości dostępnych kart graficznych z powodu nieistotnego ficzera.

To już ten czas, mniej więcej od DX5, kiedy istnieje pełna abstrakcja hardware i nikt nie grzebie bezpośrednio po hardware karty. NIKT poza sterownikiem. Przespałeś.

Wojna? Co najwyżej ustalano nowe ficzery które po latach bywało, że stawały się ficzerami defaultowymi. Gry korzystały z nich opcjonalnie, lub, kiedy stały się już standardem z DX albo OGL, wymagały ich zawsze, ale wtedy zazwyczaj te ficzery były dostepne w nawet najtańszych kartach na rynku. To działa tak do dzisiaj.

Pokaż przykaład gry, która wymaga specyficznej karty AGP ze specyficznym ficzerem, do uruchomienia. Nie znam ani jednej współczesnej i znam niezwykle mało starych i to takich pod 200x rok.

Voodoo3 wspiera DirectX 6 i OpenGL 1.1.

Dodatkowo, to na tyle żałosna karta pod względem wydajnosci, że obecnie softwareowy rendering CPU może być szybszy od tego cuda.

Dodatkowo, natywny interfejs Glide jest emulowany przez np. DOSBoxa:

Dodatkowo, istnieje co najmniej nascie emulatorów Glide, przerzucajacych wywołania do DX/OpenGL:

I ogólnie:
Niektóre z nich są dedykowane do konkretnych gier, niektóre popsute, niektóre działają dobrze.

Ogólnie, jeśli chcesz grać w gry używajace Glide, to najprawdopodobniej takie starocie, że pogoni je softwareowa emulacja DOSBoxa.

I to ta karta ma niby konkurować ze zintegrowaną współczesną grafiką? To jakiś żart?

Niewiele pomijam. Nie dostałem do tej pory tej karty AGP szybszej od integry. Bo przecież to chyba nie to żałosne Voodoo3, od którego większą wydajnosc 3D maja współczesne smartwatche z aliexpress.

Sam to porównanie wykonałeś twierdząc, że karta AGP (jakaś) jest szybsza niż to co montują w komputerach obecnie jako integry. Co jest oczywistym kłamstwem, wykazanym 1 linkiem.

To gra z 2016. Można ją nazwać współczesną. Nie ma nawet 10 lat.

Karty zintegrowane nigdy nie są od tego, aby odpalać na nich gry im współczesne. Choć w przypadku Vega 11 z AMD, to akurat nie jest do końca prawda. To tylko prawda dla Intela.

Ciekawe, czy Twój Voodoo3 pogoni grę z 2016. Idziesz o zakład?

Podobno miałeś wykazać, że jakaś karta AGB jest szybsza od zintegrowanej wspólczesnej. Czekam na ten dowód.

Nie o tym, dysputa. Bredzisz od kilku postów o tym, że karty AGP są szybsze od zintegrowanych współczesnych. Nie są.

To, że na zintegroeanych współczesnych wiele współczesnych gier nie ruszy to żadna nowość.

I nie ma nic wspólnego z twoimi bredniami o AGP.

Poczytałem. Voodoo3 ma mniejszą wydajność niż moja TNT2, wyrzucona ze 20 lat temu. Co starasz się udowodnić tymi bredniami o wydajnosći AGP vs współczesne integry?

Ale co się nie da? Zaemulować Voodoo3? To akurat robimy z palcem w d... tylko trzeba najpierw zadać sobie trud.

I co z tego niby wynika? Podpowiem: Gra jest źle napisana. Używa nietypowych detali DX3 (na przykład framebuffora jako tekstury, do symulacji odbić). Powodów może być milard. Nie mają one nic wzspólnego z wydajnością grafiki 3D na współcsnych integrach, ale mają wszystko wspólnego z faktem, że programiści pisali je na bardzo starym API, które obecnie jest już nie hardwareowe, tylko emulowane, bo komu by się chciało dla jednego fascynata staroci utrzymywać to API. Najzwyczajniej, zainteresuj się specjalistycznymi emulatorami do Glide, DOSBoxem, VirtualBoxem. Może któryś z nich zadziała. Zacznij od wrapperów Glide, używałem je w 2000 roku do poganiania UltraHLE z niezłym skutkiem, więc tersz powinno byc tylko lepiej.

To nie ma żadnego znaczenia. DX i OpenGL oraz częsciowo engine 3D zacierają między nimi różnice do poziomu, w którym programista gry ich nie widzi.

Dodatkowo to zwyczajne kłamstwo, że zintegrowane karty Intela nie są do gier. Sa, ale są słabo wydajne. Mają wszystkie cechy, które pozwalają im spełniać obostrzenia DX w najnowszych wersjach. I pobierają bardzo mało mocy. Możesz sobie na takiej odpalić mało wymagające tytuły, oraz najnowsze i poprawnie, tylko wolno, renderują obraz. To pełnoprawne, niskomocowe i powolne karty graficzne, przeznaczone do tego, do czego obecnie jest przeznaczone 3D w komputerze. Do grania, wyświetlania prostych CADów, akceleracji kodeków, obliczeń i wszystkiego innego czym obecnie zajmuja się karty gfx. Są tylko powolne.

Ale nadal szybsze niż najbardziej wypasione karty AGP. To jest naście lat rozwoju.

Produkowane są tak, że spełniają obostrzenia DX, co zonacza, że mają wszystkie cechy, które są "do gier". Wszystkie. Poza wydajnością, która mimo że słaba, jest o wiele lepsza niż 100W potworków z 2010.

I nic. Starasz się znowu wybrnąc w sytuacji kombinując jak tu nie nazwać Intela kartą graficzną. A on jest kartą graficzną. Wspiera rysowanie trójkątów, obliczenia, kodowanie. Jest powolny, bo jego zadaniem jest głównie pobieranie mniejszej ilości mocy. Ale AMD nie ma takich problemów, ich zintegrowane karty graficzne maja wydajnośc zbliżoną do tanich kart dedykowanych. Vega 11 pozwala na komfortowe granie w najnowsze tytuły, choć w nie najwyższych detalach.

Możesz tuptać nózka, ale nijak z tego nie wynika, że zintegrowana współczesna grafika jest gorsza od najszybszej AGP. Za to wynika dużo na temat umiejętności logicznego wnioskowania.

Te ficzery miały karty 20 lat temu i wtedy mogły być czymś istotnym. Teraz masz to pewno w GPU w smartwatchu.

Iris Plus, w najnowszych intelach, jest zgodny z DX12. Zgadni teraz jakie ficzery wspiera, bo musi. Z resztą nie zgaduj, kiepski jesteś w kojarzeniu faktów.

Co to jest XFX?

Ja po niej twardo stąpam mając przed oczami suche fakty zamiast uprzedzeń.

Więc cały świat się myli. Przypadek jeszcze cieższy niż ten, o którym myślałem.

Większość z tych rzeczy to zwykłe brednie kolesia, który przez 20 lat odkręcał śrubki w kamerach, nie mając pojecia, że one są na Linuxie.

W efekcie nie potrafisz nawet ocenić tak prostej przeczy, jak 20 lat postępu w kartach graficznych, starając się na podstawie swoich żałosnych doświadczeń z jakaś gierką wyjasniać wydajność współczesnego hardware.

Koserwatyzm to straszna choroba. Objawia się równiez ignorancją, tylko że na własne życzenie. Smutne. Bardzo smutne.

Reply to
heby

Bleh. W 2015 Samsung wprowadził podobny koncept. Większość kluczowej elektroniki telewizora przeniósł do zewnętrznego małego pudełka i nazwał to one connect. Ekran stał się tylko wyświetlaczem połączonym jednym jebutnym przewodem z tym pudełkiem. Pudełko ma wszystkie możliwe złącza AV RF USB itp. Zachwalał to jako nowotarskie rozwiązanie, że w przyszłości sprzętowy upgrade tv będzie polegał tylko na wymianie tego małego pudełka. I co? I jeden wielki *uj. W kolejnych wersjach tych pudełek do nowszych tv zaczęli zmieniać wtyki łączące je z ekranen, wszystko po roku już było niekompatybilne. Dwa lata temu wyszła afera z HBO które przestało wspierać wszystkie tv Samsunga sprzed 2016 roku, oczywiście wszystkie modele oparte o one connect sprzed 2016 nie umieją już działać z HBO a nowsze pudełka nie pasują do starszych ekranów. I z tego co mi wiadomo nie było żadnego obiecywanego upgrade'u sprzętowego tych pudełek do ekranów z modeli pierwotnych. I t

Reply to
Marek

On jest taki Linuś jak ja duńska księżniczka :)

Reply to
Marek

Podpisuje się pod tym wszystkimi czterema kernelami!

Reply to
heby

Jest jeszcze

ż emuluje Voodoo(2).

Reply to
heby

A biorąc pod uwagę sprzęt który już jest wyposażony w dekoder T2, bo mam dwa zewnętrzne tunery typu Combo które je mają. Czyli chodziłoby o samo wgranie kodeka HEVEC? Oczywiście sam tego nie zrobię, ale czy warto sprawą zainteresować kogoś w serwisie RTV, a wiec czy dla serwisanta to prosta łatwa i przyjemna robota a i czy dla mnie na tyle opłacalna aby wchodzić w inwestowanie w stary sprzęt?

Reply to
Trybun

W dniu 25.01.2023 o 13:27, yabba pisze:

Kiedyś gadali tak o przestrajaniu radia w paśmie UKF. Lansowany był trend aby kupować nowy sprzęt podczas gdy przestrojenie kosztowało grosze.

Reply to
Trybun

Przestrojenie wcale takie trywialne nie bylo.

A przy okazji ... moze stary sprzęt byl juz ogolnie nieodpowiedni, i wymienic go bylo odpowiednie.

Jak potem przybyło stacji ... teraz to ja wymagam radia z wyswietlaniem czestotliwosci i pamieciami na co najmniej 10 stacji ... a i RDS by sie przydal.

J.F

W dniu 26.01.2023 o 09:01, Trybun pisze:

Ale potem skala się nie zgadzała z rzeczywistą :(

Reply to
Wiesiaczek