Przedluzacz do DCF-u ;)

Witam

Sprawilem sobie tzw. stacje pogodowa z zegarkiem synchronizowanym DCF-em. Problem polega na tym, ze sygnal jest odbierany wylacznie w kuchni na parapecie okna :) Jest jakas szansa aby "wprowadzic" ten sygnal do mieszkania ?

Widzialem co prawda jakies KIT-y odbiornikow zewnetrzych ale juz wewnatrz nich odbywa sie detekcja sygnalu i doprowadznie kablem do zegarka .... moze jest jakis inny sposob (bezprzewodowo)

Pozdrawiam Waldeusz

Reply to
Waldeusz

dać się da, ale czy się opłaca, nie wiem.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

jak jeszcze w sklepach nie było chińszczyzny po 2.50 za sztukę, to zrobiłem sobie taki zegarek wg opisu w ELRADzie. Był na 6502 jako dekoder i z zewnętrznym odbiornikiem z anteną (nawiasem mówiąc te odbiorniki żrą najwięcej prądu, dlatego zegarki bateryjne załączają je raz na dobę na parę minut i jak złapią sync są wyłączane). Odbiornik był połączony kabelkiem z dekoderem. Antena ferrytowa miała 20cm długości, odbiór był fantastyczny (ale do nadajnika mam stosunkowo niedaleko, ok.

500km w linii prostej). W sumie mógłbyś coś takiego kombinować, potrzeba tylko cienkiego koncentryka jako połączenia (np. RG174). Łącze radiowe wymaga nieco więcej przemyśleń, nie może wprowadzać zbyt dużych zniekształceń fazowych, ale transmisja to i tak prawie prąd stały: impulsy sekundowe.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok