Prośba o pomoc - TDA1514A [długawe]

Witam, Czy jakas dobra dusza podpowiedziałby jak najprostszymi metodami sprawdzić czy kostki TDA1514A są sprawne we wzmacniaczu (2 scalaki są w mostku). To jest końcówka aktywnego monitora odsłuchowego bliskiego pola SPIRIT ABSOLUTE 4P. Wzmacniacz jest typu bi-amp oddzielny mostek napędza gł wysokotonowy a drugi mostek rusza "kapciem". Sygnał dzielony jest na pasma jakąś prostą aktywną zwrotnicą. Kapeć zaczął pierdzieć i wogole nie daje sie go głośno wysterować. Po podaniu mocniejszego sygnału na wejscie zaczyna sie pierdziawka i zapala sie dioda od zabezpieczenia.

Na płytce jest również filtr górnoprzepustowy z F=40Hz i po jego włączeniu kapec wogóle milknie a głosnik wysokotonowy cały czas gra bez zarzutu.

Czy bez wylutowywania układu można sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego układy TDA 1415A. Ew. jak wyeliminowac winę aktywnej zwrotnicy?

Dodam ze głosniki nie były katowane, to są odsłuchy bliskiego pola i stoja

1,5m od mojej głowy :) Awaria nastapila tak po prostu: włączyłem i dupa.

Prosze o praktyczną pomoc! Google przekopane, elektroda tez, dokumentacje do układu mam ze stron philipsa.

THX!

format specjalny <format [@@@] poczta.pf.pl> napisał(a):

Reply to
Wmak

Sorry, "omsknął" mi się palec.

Masz dwie metody: oscyloskop i prześledzenie całego toru od wyjścia w stronę wejścia albo "w ciemno" wymiana (niedrogiego i mocno podejrzanego) scalaka mocy. Gdy druga metoda nie pomoże, trzeba wrócić do pierwszej. Na samym początku zmierzyć napięcia i ewentualnie podmienić głośnik, bo zdarza się przegrzanie i zwarcie międzyzwojowe cewki. Wmak

Reply to
Wmak