Programowanie ADuC-problem-Serial Downloader nie wpisuje programu do Flasha...Jak to opanować?

Witam, mam taki problem z uC Analog Devices: Napisałem program, skompilowałem w Keil-u , dostałem hex-a i próbuję wgrać poprzez Windows Serial Downloader wersja 6.7. Ten program komunikuje się z ADUC- wykrywa jego typ , wersję firmware

2.31 , potrafi skasować pamięć. Ale jak mu każę wgrać plik hex - to pisze, że kasuje pamięć...potem OK póżniej "Downloading code...." (tutaj dane na temat pliku, sumy kontrolnej itp) a na końcu ... "Failed ". Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.Czy może mi ktoś podpowiedzieć, jak sobie z tym poradzić ? Próbowałem setki razy, z różnymi ustawieniami portu COM, różnymi plikami hex (pełna wersja mojego programu, jak i kod obcięty do 5 linijek) i nie działa :(. Czy układy ADuC muszą mieć zewn układ resetu? Ja wprowadzam mój w stan programowania zwierając pin PSEN podczas włączania zasilania, wtedy komunikacja działa, wszystko ok, do momentu jak próbuję wgrać program.

Każda informacja mile widziana..... Pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomek

Wydaje mi się, że robisz wszystko poprawnie :

-wyłączenie zasilania

-zwarcie przez R=1k do masy pin PSEN

-włączenie zasilania

-reset ręczny jeżeli nie ma układu do resetowania

- programowanie

Tak jest opisane w pdf. Pozostaje sprawdzić czy jest transmisja RS bo piszesz, że sygnaturę odczytuje ale nie jestem pewien czy do tego korzysta z linii TxD (PC) -> RxD (ADuC). Natomiast błąd pewnie pojawia się podczas weryfikacji tego co zapisał.

Użytkownik "Tomek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dmj5p0$kjm$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Korzystam jeszcze ze starszej wersji 6.02, ale to pewnie bez znaczenia. Natomiast PSEN mam na dip-switchu stad trzyma stan w czasie całego programowania - może spróbuj tego? Reset zewnętrzny nie jest wymagany (teraz mam, ale chodziło i bez niego). A może coś ma sz nameszane w bitach zabezpieczających? Żeby zweryfikować transmisję odpal WASPa.

Reply to
PitLab

Tak, robię wg pdf-a. W jaki sposób sprawdzić ta linie TXD ? Czy wystarczy ordynarnie zmierzyc miernikiem ,czy zmienia sie napiecie na tej nóżce ? Czy da się w jakiś inny sposób sprawdzić co jest nie tak ?

Opiszę dokładniej objawy mojego problemu: robię tak:

1.zwieram PSEN 2.wlaczam zasilanie 3.uruchamiam WSD 4.rozwieram PSEN (sprawdzałem też bez rozwierania-te same objawy) 5.każę mu zrobić reset w programie WSD-działa-pisze komunikat RESETTING PART: OK 6.każę mu wgrać program w postaci hex(polecenie download) -pisze tak: RESETTING PART...OK ERASING CODE AND DATA...OK Checksum of file [c:\przyklad.hex] is B8500 hex-754944 Dec DOWNLOADING CODE [c:\przyklad.hex]....Failed. to się dzieje bardzo szybko-tzn przez ułamek sekundy pojawia sie pasek postępu programowania-przelatuje momentalnie do końca (mimo że kodu jest 6200 bajtów, co przy transmisji 1200 bajtów na sek-9600 bodów, powinno zająć ponad 5 sek), po czym pisze komunikat failed Zresztą przy kodzie obciętym do 5 linijek- zachowanie jest identyczne- pasek postępu przelatuje tak samo szybko.

Może jakieś nowe pomysły? ;) Dzięki, pozdrawiam

Reply to
Tomek

Bitow zabezpieczajacych nie uzywam-wszystkie sa odznaczone (niezaznaczone). W jaki sposob zweryfikowac ta transmisje WASP-em? Probowalem uruchomic WASP-a -komunikuje sie z ADUC- a pozniej, w okienku zbierania wynikow-daje RUN , i czekam kilka minut-ale nic sie nie dzieje.jak daje STOP- to pojawia sie okienko z jakimis histogramami-wyskakuje tez komunikat : "runtime error'5': invalid procedure call of argument" jak klikne OK, to program WASP po prostu znika z ekranu.

No i dalej jestem w lesie :( Macie może jakieś pomysły ? Pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomek

Testowalem 2 wersje downloadera- wersja 6.06 i wersja 6.7 . Obie nie dzialaja. Bardzo chetnie-jesli mozesz to podeslij mi ten downloader spakowany na snipped-for-privacy@gazeta.pl , bo tam mam czysta skrzeynke mailowa-wejdzie sporo danych. Co do rozwierania PSEN- to identycznie sie procek zachowuje w obu pryzpadkach- zarowno przy stale zwartym PSEN jak i przy poczatkowo zwartym a pozniej rozwartym PSEN.

Dzieki z gory za info i za downloader :) pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomek