Problem z niezawodnością chip-ów

Pan J.F napisał:

Tu chodziło o monitor telewizyjny. Ale akurat moja mama z powodu kłopotów ze wzrokiem używa przy komputerowaniu 60-calowego telewizora. Za to komputer ma taki we wtyczce HDMI, coś jak trochę większy pendrajw.

Rozumiem. Ten drugi pilot z Airbusa, pierwszy od Boeinga.

Reply to
Jarosław Sokołowski

:-)

Ale żebyśmy sie zrozumieli - ten drugi przypomina niektóre "pałki" do konsol - orientacja w przestrzenii porusza kursor na ekranie

mówiąc - cwanie zrobione.

A ten pierwszy to zwykły pilot - czyli bardziej klawiatura do flight simulator.

Ale widać ludziom się znudziły dwa, i znów zrobili jednego

Ale to trzeba kupić ekstra i znów mamy dwa :-)

P.S. Super mysz widziałem. Jakis strasznie drogi model Logitech ... ale mozna jedną myszą obslugiwać dwa komputery, i to w dodatku np. peceta i Maca. Kursor się przesuwa między jednym ekranem a drugim - ba, można zaznaczyc cos na jednym ekranie, skopiować, i wkleic na drugim ekranie. Do kompletu może być jeszcze klawiatura, podobnie dzielona.

J.F

Pan J.F napisał:

Mniej więcej się rozumiemy. Kilka urządzeń do streowania jednym systemem to w sumie OK. Ale teraz częściej widzę, że ludzie mają kilka (bywa, że więcej niż dwa) piloty do sterowania jedną rzeczą (telewizorem). Jeden pilot do włączania i wyłaczania oraz przełączania wejść, drugi do zmiany kanałów w dekoderze satelitarnym, trzeci w jakiejś kablówce czy czymś.

A ja bym może chciał jeden taki prosty z guziczkami do przełącznia kilku programów, co je czasem chcę obejrzeć. Tyle że jeden pochodzi z telewizji naziemnej, drugi jest streamem z internetu, trzeci z kablówki itd. Przy ustawianiu tego wszystkiego nie chciałbym się męczyć z jakimiś pilotami, tylko przez wygodny UX medialnego pudełka podłączonego do monitora, dostępny przez WWW z mojego komputera. Poprzeklejałbym sobie jakieś linki do programów, co o nich w Usenecie przeczytałem. Da się tak teraz? Chyba nie.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Ale też narzekasz, że za duzo pilotów się robi :-)

Czwarty do DVD/BR, piąty do wieży audio ...

No i tu własnie ta sprawa, ze tym myszkowo-kursorowym się lepiej obsługuje kafelkowe aplikacje czy wirtualną klawiature na ekranie, a tradycyjnym z kolei łatwiej się wbija nr programu. Choc to też kwestia programistów - mogliby zrobić kafelki do wyboru kanału.

Być może sterowanie głosem pogodzi wszystkich :-)

Medialne pudełko moze miec podłaczoną myszkę, klawiaturę, przeglądarkę internetową, czy byc wygodnie sterowane ze smartfonu czy tableta ...

J.F

Pan J.F napisał:

Narzekam, że bez kilku pilotów nie da się zrobić podstawowych rzeczy (włączyć telewizora i obejrzeć kilku programów). Jeśli ktoś jest koneserem, może mieć kilka do różnych celów. Nie bronię mu tego, tak jak nie bronie chęci posiadania widelca do ostryg.

No więc ja bym chyba nie chciał mieć specjalnego urządzenia do kafelków (gdybym miał telewizor).

Tak, z ekstrawaganckich pomysłów, to mógłbym mieć kamerdynera.

No więc właśnie. Akurat "ze smartfonu" nie rymuje się z "wygodnie", ale z komputera -- jak najbardziej.

Reply to
Jarosław Sokołowski

A propos - cos sugerują, że tym Magic pilotem mozna tez sterować inne urządzenia.

Czyżby był jakis standard sterowania przez HDMI ?

J.F

Tak, np. Olympus OM-D podpięty przez HDMI reaguje na polecenia z pilota TV.

Reply to
Ceat

W dniu 21.03.2024 o 13:07, J.F pisze:

Ja pamiętam SONY TV co miał pilota 2 stronnego. Z jednej strony podstawowa 1/3 przycisków a z drugiej strony pełny zestaw ale to było ok 1997-2000 roku...

Reply to
Rutkowski, Jacek

No i w systemach automatyzacji są nadajniki do sterowania IR wszystkimi urządzeniami w pomieszczeniu do których podpina się skrypty wyzwalające, czyli zasadniczo nie ma problemu.

Reply to
io