Pomiar mocy/pradu 1 faza.

Użytkownik "Sebastian Bialy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:glsu90$jdu$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Czyli chcesz mieć dwa małe scalaki. Tyle że tak samo może to być miernik i uC komunikacyjny jak i interfejs analogowy + uC (pomiar + komunikacja). Niezależnie od tego, jak podzielisz zadania gabaryty i tak będziesz miał podobne. Doskonale rozumiem, że szukałeś czegoś, co mieści całą funkcjonalność w jednej kostce ale podejrzewam, że tego się tak nie robi - za dużo różnych kostek by się zrobiło, a producentom zależy na tłuczeniu czegoś uniwersalnego. Nie raz szukałem scalaka wykonującego jedno, konkretne zadanie, skomplikowanego w środku ale prostego na zewnątrz i powiem Ci, że chyba nikt już tak nie robi. Teraz robi się skomplikowane scalaki z mnóstwem mniej lub bardziej przydatnych cegiełek w środku i wypycha wszystko na zewnątrz przez 168 nóg, z których naprawdę potrzebujesz 16. A żeby się z tym scalakiem dogadać i tak potrzebujesz uC i to mocny i do tego kawałek kodu, bo niektórzy producenci zapomnieli o czymś takim jak wartości domyślne i żeby uruchomić byle pierdołę musisz ustawić wartość 60 rejestrów. W sumie nie wiem, które podejście Ci zalecić - zestaw gotowy miernik scalony

  • uC komunikacyjny uruchomisz szybciej, chociaż nie uzyskasz chyba aż takiej dokładności jak chcesz. Z zestawem w którym uC mierzy moc będziesz się, mimo tego, że "są gotowce" musiał trochę nakombinować a i nie jest powiedziane, że napisać wszystko od nowa. Przy czym ładowanie się w egzotyczny procesor typu dsPIC tylko dlatego, że są jakieś źródła (ciekawe jakiej jakości), jest nieco ryzykowne. Szczególnie, gdy są ARM-y.

e.

Reply to
entroper

Koszt nauki i poprawnego napisania softu na mało popularną architekturę jest znacznie wyższy niż na cokoliwiek co znam. Dlatego koncepcja typu "weź dspPIC/whatever" nie wchodzi na dzisiaj w grę. Szukam pojedynczej kostki która w miarę załatwia sprawę.

Reply to
Sebastian Bialy

Mowisz o MCP3905A/3909 ? Wstepnie sie zapoznalem ;) Podobnie jak z ADE7753. Mam co rozważyć.

W AVR mam spore doświadczenie i jesli miałbym to zrobić samodzielnie to tylko AVR ewentualnie ARM7. Niestety w 100% pewny nie jestem czy dam radę i nie przeocze jakiegoś istotnego elementu algorytmu jak np. krytyczny równoczesny pomiar u i i czy coś w tym guscie. Dlatego napierw gotowce, rękodzieło to ostateczność.

Po co? Znaczy nauki nigdy dość, ale jakoś wole zmienić hardware niż uczyć się nowego.

Na tyle spora na ile rózne są sposoby komunikacji z peryferiami i na tyle na ile trzeba ręcznie pisać algorytmy krytyczne czasowo w asm.

Reply to
Sebastian Bialy

"The page cannot be found". Na szczeście brakowało l na końcu ;)

Zerknę. ST nie miałem okazji jeszcze programować. Zapewne jednak koncepcje są wazniejsze więc może się przyda.

Reply to
Sebastian Bialy