Podwajacz napiecia poszukiwany!

Witam! Potrzebuje zrobic podwajacz napiecia z 9.6V na 19.2V(nie musi byc super-precyzyjny). Ze strony pierwotnej bedzie podlaczony elektroniczny regulator, a z wtornej silnik elektryczny. Chcial bym, by uklad byl tani i prosty(a jak), jak i wydajny. Aha, lepiej by zaklucen nie sial... Prady... wiec tak, silnik moze pociagnac nawet z 10A, wiec minimum 5A.

Znalazlem cos takiego:

nie wyglada na skomplikowany, ale czy spelnia moje warunki?

Co Byscie polecili?

Z gory serdecznie dziekuje.

Pozdrawiam,

Reply to
Doman

To znaczy? Chcesz regulować to napięcie? Czy też zasilać napięciem regulowanym?

To nie jest mało... 19.2V 10A - prawie 200W...

Żartujesz? Jakby to miało byc 10 mA to z bólem by się wyrobił...

Zdecydowanie przetwornicę. Tanie to nie będzie.

Nie desperuj - to jest do zrobienia. Pytanie tylko, czy Cię stać... Bo jednak kilkadziesiąt PLN to będzie kosztowało (jak sam zrobisz).

Zrób przetwornicę przeciwsobną z transformatorem na napięcie wyjściowe równe wejściowemu. wyprostuj i dodaj do napięcia zasilania. Kwestia pieniędzy i elementów. Ale zadziała. Robiłem coś takiego na 40V z 12V

Władysław

Reply to
Władysław Skoczylas

Nie trzeba tak kombinować - wystarczy jedno uzwojenie (pierwotne przeciwsobnej) - dajesz na końcach diodę Szczotkę podwójną (jakąś

3045, żeby był zapas) i masz podwajanie, prostowanie i sumowanie w jednym :-)

Na 101%

Ale tu już trzeba uzwojenie wtórne.

Ile to jest 'małe'? Rdzeń ETD59 z karkasem ma wymiary 67x66x41. Połowka rdzenia waży 130 gram - razy 2 = 260 gram. Karkas leciutki.

Wybacz - żądasz 200W na wyjściu - nie może być mała.

Najdroższy jest rdzeń. Powinien wydolić ETD59 - 27 PLN na Allegro. Do tego dwa MOSFETy co najmniej 30A 40V, jedna Szczotka podwójna 30A 45V, parę elementów dyskretnych, radiator, płytka. Solidny przewód w teflonie do nawinięcia trafa - 3.50 PLN za metr... Można próbować na mniejszym rdzeniu ale musiałbyś trochę obniżyć żądania co do wydajności... Wiele zależy też od tego, czy urządzenie ma pracować stale, czy też bardzo krótko i nie ma obawy przegrzania. Jeśli do pracy krótkotrwałej, to możnaby spróbować na jakimś małym rdzeniu, licząc się z tym, że uzwojenia będą się grzać. A może prościej dodać drugi akumulator?

To moze ... przezwoic silnik na 9V ?

| To moze ... przezwoic silnik na 9V ? Tj, przezwoic go na mniejsze napiecie, by na normalnym pradzie szybciej dzialal? Hymm, tez opcja, ale ciezka do wykonania ze wzgledu na budowe silnika, ale zostawie te rozwiazanie jako ostateczne.

Reply to
Doman

A wymiary?

[...]

Jest na Allegro...

To jaki tam jest akumulator?

[...]

Jeśli jesteś _poważnie_ zainteresowany, to uderz na priva.

W zasilaczu od peceta rdzen jest nieznacznie mniejszy, a to jednak z 300W.

A - do podwajania napiecia to w zasadzie wystarczy 100W - druga setka pojdzie z zasilania.

To moze drugi silnik bedzie prosciej ? Dwa pracujace na pol mocy :-)

ETD39 z karkasem ma maksymalne wymiary 48x52x29 ale wyciśnięcie z niego

200W będzie sztuką... Potrzebne byłyby MOSFETy o naprawdę małym ładunku bramki...
500 mAh? I chcesz z tego wycisnąć 20A? Toż to teoretycznie półtorej minuty pracy a w praktyce znacznie mniej. Czyli nie musimy się martwić tym, że uzwojenia spłoną, bo najpierw wybuchną akumulatory... Czyli spokojnie można robić na ETD39. [...]

Mam duże wątpliwości... Jesteś pewnien, że się nie pomyliłeś?