Podłączenie silnika do bramy przesuwnej

Witajcie, Mam pewien problem z podłączeniem silnika 230 v do bramy przesuwnej. Z silnika wychodzą 4 przewody. brazowy czarny szary zolto zielony zolto zielony wiadomo ale co z resztą. Muszę podłączyć pomiędzy przewody kondensator ktory także został ostarczony - ale pod ktore ... ogolnie jak to podłaczyć ?

pzdr P

Reply to
Pawel

Użytkownik "Pawel" snipped-for-privacy@wit.edu.pl> napisał w wiadomości news:g9g2j9$nqf$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl...

Tam są 2 uzwojenia, czyli jedna końcowka jest wspolna.

Omomierz do ręki i ustal która. Jak ustalisz to na nia podaj N, a pozostałe

2 końcowki podłącz do zacisków kondensatora. Obroty silnika w jedną czy drugą stronę uruchamiasz podając fazę na jedną z dwu końcówek kondensatora.
Reply to
Jd.

Typowo są to kolory oznaczające 3 fazy ;P... Więc jedna z opcji jest taka, że masz silnik 3 fazowy i jak podepniesz je w sposób 1-1, 2-2 i

3-3 to Ci się będzie brama otwierać, a jak 1-3, 2-2, 3-1 to się będzie zamykać... ale niestety, nie potrafię powiedzieć stąd jaka powinna być dokładnie kolejność (który przewód do której fazy), złe podłączenie może uszkodzić silnik... swoją drogą - nie wiem, czy stosuje się silniki 3-fazowe do napędzania bramy... więc opcji może być więcej, ale ta wynikałaby z kolorów przewodów....

Dostarczyli Ci kondensator, ale nie dostarczyli instrukcji??!! Gdzie Ty ten silnik kupiłeś?? Na bazarze, czy na Allegro, "w super-promocji"?? :P... bo w Polsce prawo mamy takie, że instrukcja po polsku być musi dostarczona ;)... W sumie obecność jednego kondensatora wskazywałaby raczej na to, że silnik 1-fazowy ;)... Więc, jak widzisz, opierając się na domysłach można dojść do wielu dziwnych wniosków...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Dzieki za odpowiedz. Widzisz zyjemy w dziwnym kraju. Kupiłem napęd FAAC i w instrukcji jest powiedziane. "

5.3.1.Silnik

Do skrzynki typu "APM-CHM-COM" (otwiera/ zamyka) należy podłączyć przewody zasilania silnika,

podłączając kondensator pomiędzy listwę APM i listwę CHM"

Tylko zapomnieli oznaczyć ktory kabel jest właśnie APM-CHM-COM ( chodzi o kolory ) - Jedyny co wiem to ten czwarty z silnika - usiemienia .

Reply to
Pawel

Z taką opcją też się liczyłem - ale te chore kolory kabli ;P... widać producent dał kabel "standardowy" 4-żyłowy z uziemieniem ;)... czyli 3xL

  • PE ;)... Jakby dał 2xL + N + PE byłoby łatwiej, nie?? ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

BY było znacznie łatwiej ... a tak musze odkopać omomierz. Dziękie za pomoc. pzdr Pawel

Reply to
Pawel

Jak mialem problem z faac, co prawda przewaznie jak sie jakies cuda dzialy, albo nie bylo wcale papierow, zawsze dzwonilem do wawy, szybko i sprawnie:) swoja droga nie widzialem jeszcze zeby trzeba bylo podlaczac silnik. Zawsze bylo podlaczone.

pozdrawiam Michał Trych

Reply to
Michał Trych