74HCT574 zerowanie stanow

Mam problem z ukladem 74HCT574, w momencie wlaczenia go na wyjsciu sa przypadkowe stany. Uklad ten jest podlaczony do PC przez port LPT1 i odpowiednim poleceniem mozna go wyzerowac. tylko co zrobic aby uklad od razu po wlaczeniu zasilania mial na wyjsciu stany zero ?

Jacek

Reply to
Jacek

Jacek at elektr snipped-for-privacy@wp.pl wrote on 18-12-2005 10:01:

podać na D stan zero, i podać jeden impuls CLK

A tak poza tym - czy używasz /OE, pin 1 ? Po to jest układ trójstanowy żeby go używać. Ctytat z datasheet:

When OE is LOW, the contents of the

8 flip-flops are available at the outputs. When OE is HIGH, the outputs go to the high impedance OFF-state. Operation of the OE input does not affect the state of the flip-flops.

Chyba że chodzi Ci precyzyjnie o stan L, nie Hi-I. To wtedy musisz poszukać flopa ze sprzętowym zerowaniem (CLR, RST)

Reply to
DJ

Nie chodzi mi o stan wysokiej impedancji, ale o logiczne 0

A czy znasz odpowiednik 74HCT574, ktory ma sprzetowe zerowanie i dokladnie takie same wyprowadzenia, chodzi o to zaby nie przerabiac plytki tylko zamienic uklady w podstawkach no i oczywiscie dolozyc zerowanie

Jacek

Reply to
Jacek

Jacek at elektr snipped-for-privacy@wp.pl wrote on 18-12-2005 12:21:

To może zewnętrzny pull-down wyjścia trójstanowego Cię będzie urządzać?

Zamiennika identycznego pinowo chyba raczej nie uświadczysz... ten ma 20 pinów i nic wolnego. Chyba że znajdziesz model który jest dwustanowy i ma /CLR w miejscu /OE. Poszukaj po katalogach, nic mi nie przychodzi do głowy tak z pamięci.

Nic nie ma łatwo niestety, czasem trzeba i płytkę przerobić... chyba że to nie prototyp, i masz tych płytek parę tysięcy... wtedy bieda jest.

Reply to
DJ