TV Clatronic - zrobił się zoom Jak zmniejszyć obraz na TV (geometria obrazu)

Witam,

Naprawiałem TV Clatronic 29"

Napierw wymieniłem elektrolity przy przetwornicy, łącznie z przetwornicą TDA4601. Ale ona nadal nie startowała

Okazało się że w niewielkiej odległości od trafa wysokiego napięcia dioda BY228 była spalona. Wymieniłem ją na BY229 (bo innej w sklepie na 1.5kV i3A nie było)

Po naprawie okazało się że obraz stracił geometrie. Zrobił się zoom.

Przystąpiłem do regulacji:

W zasilaczu jest potencjometr którym mogę zmniejszać napięcie. Zmniejszenie napięcia trochę pomogło ale nie dużo. Znalazłem potencjometr do zmniejszania obrazu w pionie, a potrzebował bym zmniejszyć jeszcze obraz w poziomie. Bo nie widać w ogóle loga stacji.

Dodatkowo na obrazie od góry pojawiły się białe paski.

Przed moją naprawą po pewnym czasie z obrazu robiła się poduszka.

Co możecie mi doradzić,

Dziękuję i pozdrawiam Andrzej

Reply to
Yanek

ustaw mniejsze napięcie na trafopowielaczu

Reply to
szlovak

Witam,

z napięciem zjechałem juz do poziomu gdzie zaczynają dziać się dziwne rzeczy z kolorem. Na ekranie zrywa obraz i jest za dużo czerwonego.

Pozdrawiam Andrzej

Reply to
Yanek

to przeciez nic nie da

sprawdz konensatory miedzy C i E transzystora kluczujacego jak padla dioda, to zazwyczaja pada ktorys z kondensatorow modulatora korekcji EW

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Bez urazy. Chyba będziesz musiałjednak skożystać z pomocy "facowca".

roman

Reply to
romanserwis