piny gniazda myszy ps2 na płycie

Czy ktoś z grupowiczów ma pomysł jak dopasować zasilanie,mase,data,clock do 4 z

5 pinów wejścia na mysz ps2 na kilkuletniej płycie awarda? 5 V dc mam na 1,3,5 nóżce a 0V na 2 i 4 - nie chcę próbować na chybił trafił a w instrukcji nie mam rozpiski.

Pozdrawiam

Michał

Robiłem to niedawno:

  1. Masy? sprawdź omomierzem (lepiej przy wyłączonym zasilaniu płyty) oba piny 2,4 do masy ogólnej płyty (przy śrubach?)- możliwe, że oba są umasione (ja chyba miałem tylko jeden).
  2. Opornikiem ok. 220 Ohm, pod napięciem, zwieraj po koleji do masy te piny
1,3,5 mierząc jednocześnie napięcie - na jednym z nich będzie cały czas 5V - to jest to.
  1. Pozostałe dwa piny to będzie CLOCK i DATA - który jest który ustalisz metodą prób i błędów (max. 1 próba :-))) podłączając myszkę - nic się przy tym nie uszkodzi.

Uwaga: jeśli może w BIOSie, albo na płycie masz zworkę: Mouse PS on/off - oczywiście załączyć trzeba.

Powodzenia Roman

Reply to
Roman

Użytkownik Michał Ch. napisał:

witam --- [*] data [*] nc [*] GND [*] Vcc [*] clock

Reply to
Alkon

Nie ma reguły! Na tych płytach z lat 1995-1996 panowała radosna twórczość - ja miałem: Data, Clock, nc, GND, +5V A na innej płycie coś było jeszcze inaczej :-( . Dlatego lepiej "przemierzyć".

Roman

Reply to
Roman