PDIP, MFP, TQFP, PLCC. Trochę się pogubiłem...

Do tej pory bawiłem się tylko obudowami PDIP, ale kontrolery AVR, które mi do bieżącego projektu pasują, w tych obudowach, są nieco za duże (PDIP 40).

Dlatego muszę się zdecydować na jedną z dwóch pozostałych obudów, które oferuje AVR. Najlepiej, gdyby procek mozna włożyć w podstawkę, którą lutuje się metodą przewlekaną. Z SMD raczej sobie nie poradzę.

Które to są obudowy (MFP, czy TQFP)? Gdzie można do nich dostać podstawki? Czy czasem nie jest tak, że jedna z tych obudów pasuje do standardowej PLCC? Która z tych dwóch (MFP, czy TQFP) jest obudową typu SMD?

Dziękuję! Lukasz N 50 05' 04" E 19 53' 43"

Reply to
Lukasz

Tak to tylko w erze?

AVRki są standardowo w DIP, albo smd w TSOP, TQFP lub QFN. PLCC nie widziałem, ale wykluczyć nie można że na jakieś indywidualne zamówienie Ci zrobią, jak zamówisz trochę milionów sztuk.

A datasheeta od któregokolwiek z procesorów AVR oglądał? nie? No to obejrzyj... Tam masz wszystko opisane włącznie z dokładnymi wymiarami.

Reply to
DJ

łem się tym. Czy tam w środku nie jest zamontowany jakiś rodzaj podstawki dla TQFP?

Widziałem. Wynika z nich, że czeka mnie albo PDIP, albo lutowanie SMD. Dlatego pytam.

Reply to
Lukasz

A na cenę popatrzyłeś? 90 5.303955e+00j ceny to koszt podstawki TQFP.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Lukasz snipped-for-privacy@poczta.onet.WYTNIJpl> napisał(a):

Jest. To podstawka testowa, serwisowa. Kosztuje kilkadziesiąt (chyba?) USD. Stosowana w m.in. programatorach, czy dev-kitach, takich jak ten modul od STK

500 jaki pokazales. Raczej nie chciałbyś żeby podstawka kosztowala dwa razy tyle co reszta Twojego urzdzenia?

Lutowanie SMD naprawdę nie boli... jak się z nim zaznajomisz, to jest nawet przyjemne. Jedynie wykonanie plytki wymaga precyzji (jesli robisz samodzielnie), i to jest podstawa.

Reply to
DJ

Chyba będę musiał. Muszę sobie jeszcze sprawić lepsiejsza lutownicę, bo transformatorową chyba nie dam rady.

Reply to
Lukasz

Do TQFP? Lutuje sie transformatorowa idealnie:) A PLCC lutuje sie koszmarnie z definicji. Chyba, ze ma ktos jakis knif na PLCC, bo ja wyciagam tylko pady na PCB, zeby sie wygodniej z boku lutowalo. Ale unikam jak ognia.

Reply to
T.M.F.

T.M.F. schrieb:

ostatnio lutowałem prototyp, to robiłem pseudo-bonding. Scalaka na plecy i drutami z oplotu RG58 do płytki uniwersalnej. Ale do serii się nezbyt nadaje. Na ogół robię to dmuchawą i pastą lutowniczą.

Waldek

Reply to
Waldemar

na plcc to tylko podstawka ;) (a moze hot air by pomogło?)

Reply to
nuclear