padniety magnetowid

Dostałem kiedyś zepsuty magnetowid firmy Goldstar model GHV-1266W. Miał być przeznaczony na części ale stwierdziłem, że najpierw spróbuję go naprawić :-) Objawy uszkodzenia: po przełączeniu do trybu normalnej pracy lewa rolka się kręci przez 8 sekund a potem sprzęt przechodzi do trybu uśpienia-na wyświetlaczu migają oba symbole przewijania. Obraz na wyjściu antenowym jest mocno skopany - ciężko to opisać; na niektórych kanałach wygląda jakby kolory były odwrócone(negatyw) a na innych cały obraz jest mocno ściemniony. Kasety nie przyjmuje - nawet jak ręcznie ją załadować i opuścić windę to i tak nie owija taśmy wokół głowic. Nie reaguje prawidłowo na przyciski sterujące obsługą kasety - napisy pojawiają się na wyświetlaczu ale brak jakiejkolwiek reakcji mechaniki. Czasami(przy odpowiednim ustawieniu windy) zachowuje się jakby chciał załadować kasetę i kręci bębnem ale tylko przez chwilę. Co działa: zegar pracuje poprawnie i daje się ustawić, przełącznik taśma/tuner, generator sygnału testowego(obraz nie jest super-wygląda na lekko niedostrojony), wyjście antenowe(w trybie uśpienia sygnał jest przepuszczany prawidłowo), tuner w sensie przestrajania(widać, że obraz się zmienia i da się zmieniać wcześniej zaprogramowane kanały). Wejścia/wyjścia po niskiej nie sprawdzałem z braku kabelka Euro-Euro ;-) Główne(największe) scalaki to: Goldstar 8200 SYSCON HD614042SG69 9C1, Toshiba TD6360N-02, Mitsubishi 852004 M51477SP. Prawdę mówiąc nie zależy mi na doprowadzeniu tego sprzętu do stanu całkowitej sprawności - zadowolę się sprawnym tunerem i pozbyciem się samoczynnego przechodzenia do stand-by. Od czego zacząć naprawę i czy warto w ogóle się za nią brać(nie mając w zasadzie żadnego doświadczenia w naprawie _magnetowidów_)? Co może być padnięte??? Osoba, która przekazała mi tego rupiecia twierdzi, że procesor ale to chyba by nie dawało takich objawów(sprawny zegar i częściowo tuner)??? Proszę o jakąkolwiek pomoc i z góry za nią dziękuję :-D

Reply to
badworm
Leszek Wieczoerk Omega El

Osoba podająca się za: Leszek Wieczoerk Omega El przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną 03-10-20 00:45:

A ile mogłaby kosztować naprawa(przełącznik funkcji)? Zależy mi tylko na sprawnym tunerze - chciałbym go wykorzystać jako zewnętrzny tuner do TV. A do odtwarzania kaset mam drugi, w pełni sprawny magnetowid :-) Czy w tej sytuacji można przełącznik funkcji wyrzucić i np. zewrzeć na stałe odpowiednie przewody???

Reply to
badworm