oznaczenia na płytce

Przekopałem grupę, ale znalazłem tylko 2 czy 3 tematy o oznaczeniach na płytkach za pomocą toneru drukarki laserowe. W jednym z nich wyczytałem że można stosować takie oznaczenia do 100V(u mnie będzie na pewno wyższe napięcie, a płytka dwustronna). Chciałem się tylko dowiedzieć czy to prawda - gdyż tylko jedna osoba to pisała...

Reply to
tojatomek

Witam

Napisz jaśniej o co chodzi.

Reply to
Zbych

Toner to zazwyczaj: wosk, styren, tlenek zelaza i sadza. Sadza czyli wegiel prad zasadniczo przewodzi. Wiec nie patrzylbym na napiecie, tylko co ten nadruk zwiera.

No druga strona medalu - kawalek moze odpasc, zewrzec inne miejsca, nagrzac .. i zapalic.

Chodzi o oznaczenia elementów - w którym miejscu powinny być na przykład C1 - w tym miejscu powinien być kondensator 1 itd... Słyszałem że można to robić tą samą metodą którą się używa przy wytrawianiu płytek. Próbowałem i nawet ładnie wychodzi, tylko pytanie jest czy nie przewodzi prądu?

Reply to
tojatomek