okienkowy komparator rezystancji

Witam. Poszukuję wielozakresowego miernika rezystancji (około 200omów do 100 Mom) z funkcja sygnalizacji (dźwiękowej?) przekroczenia zadanych granic ustawionych w % wartości mierzonej lub w omach. Dużo mierników ma podane w opisie funkcję MIN/MAX i sprzedawcy próbują mi wcisnąć że to jest to czego szukam. Proszę znawców tematu o podpowiedź jaki typ miernika (najlepiej stołowego a nie przenośnego) spełni moje wymaganie Pozdrawiam Janusz

Reply to
januszk2

W dniu 2015-05-05 o 13:25, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

A nie prościej zapiąć miernik ( z międzymordziem ) do PC i załatwić sprawę programowo ?

Reply to
PeJot

W dniu wtorek, 5 maja 2015 14:20:14 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

Dziękuję za podpowiedzi, szukam miernika takiego jak wspomniał JF ale dostępnego w sprzedaży. Jesli chodzi o PC i interface to w naszej sytuacji nie jest to mozliwe. Na stanowisku pomiarowym nie ma komputerów. Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi co kupić (miernik nie komputer :) ) Janusz

Reply to
januszk2

W dniu 2015-05-06 o 07:48, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Powodzenia w szukaniu, ale weź pod uwagę że to co Ciebie interesuje, z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie droższe niż to co proponuję. Do obsługi prostego miernika po RS232 wystarczy naprawdę stary pecet, który dodatkowo może Ci np. zrobić statystykę.

Reply to
PeJot

W dniu 2015-05-06 o 08:35, PeJot pisze:

Jeżeli jest znany protokół to nawet nie jest potrzebny pecet. Nawet monitora nie trzeba. Byle pomiar był wykonywany szybko i równie szybko transmitowany. A nawet jak miernik ma USB a nie RS232, to zwykle jest tam FT232 albo coś podobnego. Małe utrudnienie - trzeba mieć co najmniej Linuxa na pokładzie do szybkiej realizacji (chociaż bez tego pewnie też by się dało).

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2015-05-06 o 08:35, PeJot pisze:

Stary tablet/telefon z USB za stówkę, po co się w jakiegoś grzmota pakować... I jakiś programista co by potrafił RS odczytać i bippp zrobić.

Reply to
Andrzej W.

W dniu 2015-05-06 o 08:48, Andrzej W. pisze:

Konwerter RS->USB kolejna stówka :>

Reply to
PeJot

W dniu 2015-05-06 o 09:09, PeJot pisze:

Eeeee... Dawno już nie widziałem miernika z prawdziwym RS-232 i wtyczką DB-9, wszystko ma teraz USB. Ważne tylko tablet miał hosta USB OTG.

Reply to
Andrzej W.

W dniu środa, 6 maja 2015 09:44:51 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:

A ja uparcie wciąż szukam gotowego miernika - proszę o dalsze podpowiedzi :) Janusz

Reply to
januszk2

W dniu 2015-05-06 o 09:45, Andrzej W. pisze:

Współcześnie tak. Stare Metexy miały RSa, ale z dziwną wtyczką.

Reply to
PeJot

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Mostek RLC typu CHY41R ma taką opcję ale zakres tylko do 10 MOmów:

Przy okazji w pudełku dostaniesz kabel optycznego RS-a, w instrukcji masz opis programowania i możesz samodzielnie sterować mostkiem z poziomu komputera.

100M to dość dużo. Poszukaj czegoś w ofercie mostków a nie multimetrów. Mostki często są używane do sortowania elementów, więc prędzej tu trafisz na przydatny model.
Reply to
Maciek

W dniu 2015-05-06 o 11:47, J.F. pisze:

Takie po ~ 10 zł to raczej nie działają w 100% prawidłowo. Ostatnio kupiłem coś na chipsecie FT4232H ( 4xRS232 ) i nareszcie działa jak potrzeba, ale i kosztuje więcej jak zwykła karta 4xRS.

Zwykle w komplecie z DMM jest jakiś podstawowy soft, ale ubogi.

Reply to
PeJot

W dniu środa, 6 maja 2015 11:24:38 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

ten CHY41R to jest już prawie to. Tylko on mierzy nie rezystancję a impedancję - nie mam doświadczenia by wiedzieć na ile te dwie wielkości będą się różnic dla wyrobów typu potencjometr (węglowy oraz cermetowy) Janusz

Reply to
januszk2

Nie będzie różnic dla prądu stałego. Możesz śmiało mierzyć.

Reply to
janusz_k

W dniu 06.05.2015 o 12:02, PeJot pisze:

A ja mam inne doświadczenia. Przy transmisjach, które wymagają szybkich czasów reakcji i szybkich transmisji lepiej sprawdza się tani konwerter oparty na Prolificu PL2302. Konwerter na FT232 sprawował się dużo gorzej.

Miałem nawet taką sytuację, że robiłem rozwój produktu i korzystałem z konwertera Prolific. Potem dla klienta chciałem kupić "porządny" kabel na FTDI. I ten kabel za 50 zł pracował dużo gorzej niż tani chińczyk za

10zł.

Pozdrawiam,

Reply to
Michał

W dniu 2015-05-06 o 15:36, J.F. pisze:

1 pomiar na sekundę, OIDP tyle Metex daje. Może to działa. U mnie transmisja zrywała się z niewiadomych przyczyn po kilkunastu, kilkudziesięciu minutach pracy. Sprawdzone na kilku różnych tanich ustrojstwach.
Reply to
PeJot