odbiornik do czestotliwości lotniczych ?

No włąśnie mieszkam blisko lotniska i fajnie by było sobie posłuchać co wierza nadaje :) wiem że są skanery do calego zakresu od

0,5MHz do 1800MHz , ale może jest jakiś "tańszy" patent na samoróbkę ? Chodzi tylko o słuchanie pasma 118 - 145MHz
Reply to
CodeBoy

hmm.. skleic razem popularne odbiorniki UKF FM i AM?

Odbiornik FM (88.108) przestroic na pasmo 118-145, i wpiąc się jakimkolwiek demodulatorem AM na wylocie mieszacza..

krz

Reply to
krz

tutaj masz schemat + dyskusja bardzo prostego odbiornika AM na pasmo lotnicze. Koszt budowy - moze 20...30 zł

krz

Reply to
krz

Plus jakieś cztery godziny pracy po 30 zł sztuka :)

Reply to
LukaszS

LukaszS pisze:

Nie wiem, czemu tak wiele osób przelicza godziny pracy na pieniądze ;)... rozumiem - godziny FAKTYCZNEJ pracy, ale niektórzy lubią się czymś pobawić!! :)... Niektórzy chcą mieć czas WOLNY, nie poświęcać go pracy - czyli jest to czas, w którym tak czy inaczej nic nie zarobią;)... to jest trochę tak, jak przeliczanie km na zł - ale w służbowym samochodem, gdzie szef leje do baku i nie pyta gdzie się jeździło ;)... w sumie taki hobbysta może nawet zaoszczędzić robiąc taki odbiornik zamiast go kupować - i nie należy liczyć, że jest stratny, bo przepracował 4 godziny za darmo ;).... takie podjeście kojarzy mi się ze skrajnym pracoholizmem - gdzie człowiek uważa, że każdą minutę w czasie której nie śpi, nie je i nie jedzie samochodem do pracy - należy poświećić na pracę ;P... wtedy faktycznie przelicznik 1h = x zł jest stały ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Posluchaj sobie w internecie - tu masz JFK -

tu pare innych
Szkoda pracy nad odbiornikiem bo i tak ci sie szy bko znudzi :)

Reply to
T.M.F.

Właśnie, lepiej jest siedzieć przed TV i pierdzieć w fotel

Reply to
robo

Użytkownik "robo" napisał w wiadomości

Czytając fora też pierdzisz i nie odliczasz od czasu pracy.

Też zauważyłem że na ej grupie wszystko jest liczone zł/h. Jeżeli nie jest istotne ile zrobisz w ciągu jednej godziny (wynika z Twojej wypowiedzi) to mogę dać trochę sprzętu do naprawy, zobaczymy jaki będzie czas naprawy :)

Spać też szkoda, ponieważ złotówki uciekają, na urlop nie można jechać ? Złotówki uciekają :) A dla żony i rodziny masz czas ? Może nie masz żony i stąd te przeliczniki.

Reply to
xymax

Dnia 19-08-2008 o 23:51:12 LukaszS snipped-for-privacy@poczta.onetwytnij.pl> napisał(a):

oj moja godzina pracy jest dużo droższa :) ale to jest moje hobby z dzieciństwa, a właściwie 2 :) Samoloty i elektronika :) Kiedyś elektroniką parałem się zarobkowo, ale potem przestało się to opłacać w dobie taniej chińszczyzny, ale urządzenia które zlutowałem, choć często z polskich elementów działają do dziś :)

Reply to
CodeBoy

Dnia 20-08-2008 o 00:19:32 T.M.F. snipped-for-privacy@nospam.mp.pl> napisał(a):

o dzięki za liki :) ale i tak bym wolał moje lotnisko :)

Reply to
CodeBoy

Użytkownik "Konop" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:g8fg5t$73k$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Tylko wiesz - zaczelo sie od tego ze gotowy odbiornik jest za drogi.

W zaleznosci od stosunkow w pracy moze sie okazac ze jest on jednak tani :-)

Dnia 20-08-2008 o 09:21:18 J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

za drogi w innym sensie :) za drogi w sensie tego ze oferuje mi nie potrzebne mozliwosci :) jak chce wyslac 10 sms to nie kupuje abonamentu z 300 minutami i komorki z

100 innych funkcji :) I tylko o to mi chodzilo :)
Reply to
CodeBoy

Użytkownik CodeBoy napisał:

Jeśli lotnisko niedaleko to wystarczy prosty superreakcyjniak. Tylko dobrze dać mu choćby najprostszy aperiodyczny wzmacniacz w.cz. na wejściu coby nie stał się przy okazji nadajnikiem na pasmo lotnicze. Ewentualnie możesz zrobić prosty konwerter na nieśmiertelnym NE602/612 i do odbioru wykorzystać standardowy odbiornik radiowy AM.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

A zauważyłeś, że moja wypowiedź to właśnie krytyka przeliczania na godziny? Chyba że pisałeś do LukaszaS.

robo

Dnia 20-08-2008 o 09:58:43 Grzegorz Kurczyk snipped-for-privacy@control.slupsk.pl> napisał(a):

W lini prostej z 5km, jedno osiedle po drodze ale ta sama wysokość co moje :)

Reply to
CodeBoy

CodeBoy pisze:

Albrecht M8 prosty czasami na allegro używany za 30-40 zł. Niewielki wydatek jak sie znudzi można odstawić :) Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Trimar

Dnia 20-08-2008 o 11:51:04 Trimar snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

o dzieki będe szukał :)

Reply to
CodeBoy

Użytkownik "CodeBoy" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:op.uf5fqdnqffm25v@codeboy-pc...

Uszanowanie

Prosty

że byc ?

Reply to
awiesiek

Dnia 20-08-2008 o 17:38:26 awiesiek snipped-for-privacy@cbpmgn.tnmrgn.cy> napisał(a):

ten z elektrody prostszy :), ale możliwe że ten lepszy :)

Reply to
CodeBoy

Użytkownik awiesiek napisał:

Łoj, ależ to skomplikowane... Na początek radziłbym jednak jakiegoś superreakcyjniaka np. coś w tym stylu

co bym tu dorzucił to jakiś wzmacniacz w.cz. na jednym tranzystorze coby odseparować antenę od detektora, bo przy złym ustawieniu punktu pracy z takiego detektora robi się całkiem przyzwoity nadajnik. Zbudować sobie taki prosty układ i zobaczyć czy faktycznie jest sens budować coś lepszego. To jest lotnisko aeroklubowe czy komunikacyjne ? Oprócz dłubania w tranzystorach latam też na szybowcach i szczerze mówiąc to na częstotliwościach "aeroklubowych" (122.2..122.9MHz) nie ma zbyt wiele do posłuchania. W pobliżu dużego lotniska komunikacyjnego będzie trochę "gęściej w eterze".

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk