Ochrona prawna mojego pomysłu

Czesc, Mam fajny pomysł na coś co można nazwać wynalazkiem. Jest nowe, nieznane, rozwiązanie techniczne, a przy okazji chyba powinno sie to spodobać, jest proste, tanie, i tego jeszcze nie bylo.

Jak ochronić swe dzielo? Patent? Jakie są związane z tym koszty? Czy jest jakas baza w internecie zgloszonych wynalazkow coby przejrzec i upewnic sie, ze nieznane przez innych? Pisze tanie, ale musialbym kogos z kasą zaprosić do współpracy dlatego poszukuję zabezpieczeń swego dzieła.

Co poradzicie młodemu konstruktorowi?

Pozdrawia Piotrek

Reply to
pdusp

5-50kEUR

w internecie chyba nie. Ale wystarczy zadzwonić do urzędu patentowego i się spytać jaka jest procedura. Szukanie googlem po internecie czy coś takiego jest daje też pewien efekt (tylko negatywny, jak nie znajdziesz, to nie znaczy, że nikt nie opatentował).

  1. urząd patentowy. Wiem, że mają (przynajmniej u nas) odpowiednie biblioteki i można samemu sprawdzić, czy coś takiego już jest.
  2. Jak 1. dla ciebie pozytywne, to musisz znaleźć prawnika zajmującego się patentami. On już to dla ciebie zrobi. Niestety nie za darmo. W każdym razie nasz patent kosztował w sumie jakieś 8kEUR.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W przypadku USA można poszukać niektórych patentów na stonie:

Tomasz Grodnicki

Nie wiem jak to w Polsce/Europie, ale w USA patent nominalnie kosztuje niewiele - chyba kolo 100$. W Polsce tez umiarkowane

ępowanie+przed+UPRP/Oplaty/oplaty_pl.htm Widze ze dochodza oplaty coroczne.

Tyle ze warto wynajac fachowca - nasz wniosek moze byc zbyt waski lub zbyt szeroki i umozliwiac obchodzenie. A jak juz do obchodzenia dojdzie to w USA potrzebne sa miliony :-)

No i jesli pomysl dobry to chyba trzeba w wielu krajach opantentowac - i wszedzie koszty ...

On Behalf Of Tomasz Grodnicki

W USA panują bandycko-kryminalne zwyczaje. Co objawia się spoczywaniem patentów u notariuszy i czekają aby zebrać kasę. :-(

pzdr Artur

Reply to
ziel

On Behalf Of J.F.

To jest wada patentów. Zawsze znajdzie się jakiś kraj w którym będzie można produkować urządzenia z cudzym patentem. :-(

pzdr Artur

Reply to
ziel

Liczy sie nie miejsce produkcji ale zbytu. USA, Kanada, Niemcy, GB, Francja, Wlochy, Rosja, Chiny, Japonia .. no i mamy 80% klientow pod ochrona :-)

On Behalf Of J.F.

Kiedyś dostałem patent na Polskę, ale w/g fachmana od składania wniosków patentowych powinienem też postarać się o patent na UE. Niestety sprawa upadła, bo trzeba było wydać około 10k$. Ale może to taki fachman?

pzdr Artur

Reply to
ziel

Niewykluczone ze nie klamal. Pytanie tylko skad takie duze kwoty ? Zeby sie nie okazalo tak ze patenty kosztuja 1k$, a uslugi rzecznikow

9k$ ..

opłata patentowa to w tym przypadku jak połówka na 10 studentów. Jakieś

100EUR +-3dB. Ale rzecznik patentowy, sprawdzenie zdolności patentowej i przysięgłe tłumaczenie patentu swoje kosztuje. Niestety.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Przepraszam - jakie tlumaczenie ? Sladasz wniosek. W jezyku docelowym, ale nikogo nie interesuje czy pisal go tlumacz przysiegly, czy sam pisales, czy dziecko ci przetlumaczylo ..

napisałem trochę na skróty. Chodziło mi o patent europejski, a ten musi być, o ile mnie sclerosis nie myli, po angielsku i francusku. A sformułowanie zastrzeżenia podatkowego w jednym zdaniu składającym się z dwóch zdań podrzędnych i zawierających co trzeba a nie zawierających tego co nie wolno nie zleciłbym dziecku, nawet genialnemu ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok