o bieleniu ścieżek ciąg dalszy...

witajcie jak już pisałem muszę zrobić sobie roztwór z denaturatu i kalafonii i tu sie rodzi pytanie w jakich proporcjach mam go wykonac?? ile kalafonii na ile denaturatu?? czy robi sie to tak na oko czy jak?? pozdrawiam

Reply to
Magik

W sumie, to im więcej kalafoni tym lepiej, czyli roztwór nasycony najlepiej. Denaturat nie jest najlepszy, bo śmierdzi dosyć specyficznie. Lepiej jakiś propanol, czy coś w tym stylu. Aby szybciej się rozpuszczała kalafonia warto ją sproszkować. Pozdr EM

Reply to
EM

Jasne, syp na oko aż deko zgęstnieje. Ale ktoś tu ci wyłożył że nitro lepsze i radzę posłuchać :)

Reply to
Jacek Maciejewski

spoko już wiem że nitro lepsze ale to na dyplomówke więc musi wytrzymać 1 dzień - obronę :) a akurat mam denaturacik pod ręką.

pozdrawiam

Reply to
Magik

Witam

<ciach>

Duzo lepsze bedzie nitro, i na dodatek ładniejsze, dykta ma jakies dziwne upodobanie do wytrącania osadu co pozniej dodatkowo, ze smierdzi to jeszcze brzydko wyglada

pozdrawiam szogun

Reply to
szogun

Ewentualnie spirol - jesli ci nie zal :)

Reply to
andree

Użytkownik "Magik" <wladek snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:c9f3la$off$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Zotti

Użytkownik "Magik" <wladek snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:c9f3la$off$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Na poczatek polecam zamiast denaturatu benzyne ekstrakcyjna. Zalety - odparowuje w ciagu 2-3 sekund, wady - 0.5l kosztuje ok. 4,5 zl. Ja z tymi proporcjami to robile doswiadczalnie, tzn. do sloika z okreslona iloscia benzyny (powiedzmy 100 ml) wrzucam 2, 3 sredniej wielkosci grudki kalafoni, co jakis czas ruszam sloikiem i nanosze ten roztwor malym pedzelkiem na nowy laminat. Jesli po wyschnieciu pomalowany obszar wyglada jak pociagniety przezroczystym sprajem (blyszczy sie pod swiatlo), to lejkiem przez bibulke przelewam roztwor do docelowej buteleczki.

PS. Przepraszam za poprzedni post, za szybko go wyslałem :)

Pozdrawiam Zotti

Reply to
Zotti

Użytkownik "Magik" <wladek snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:c9f948$oeg$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

A rozpuszczać się będzie w denaturacie też 1 dzień :-( Jak masz denaturat 70% albo stary, zwietrzały to masz prze*ane - prawie wcale się nie rozpuści, a paprochów mnóstwo na płytce zostawi. Roztwór ma być nasycony. Do nitro wsypiesz kalafonii i zalejesz taką ilością nitro by kalafonia była w całości zalana. W etanolu nie wiem czy ci się choć 5% rozpuści.

Jak Twoim celem jest tylko pocynowanie ścieżek, to nie maż roztworem kalafonii wcale. Użyj cyny z kalafonią, a kalafonię kropelkami dodatkowo nanieś lutownicą transformatorową co 1 cm przed cynowaniem

Reply to
SP9LWH

Kiedys sprzedawali na stacjach benzynowych, byla tansza niz bezolowiowa, czyli pewnie 2.50 za litr ... ale kanister wlasny :-)

Magik <wladek snipped-for-privacy@o2.pl napisal nam:

wez idz pan w..... z tym

probowalem kiedys, bardzo lamerskie zabezpiczenie albo ja spierniczylem miksture, dlugo schlo itp..

Kup w sprayu jakis profesionalny srodek, takie zabawy to za komuny...

Ja suszę w piekarniku kuchenki i schnie kilka minut i wystarczająco dobrze. Oczywiście preparat w spraju jest wygodniejszy. Pozdr EM

Reply to
EM

Nadal (chyba dystrybutor koło mnie stoi) jest na niektórych, cena chyba 3 zł/l.

Reply to
pisz_na.mirek