nosił wilk razy kilka...

to poniosą i wilka ;-) Tym razem niestety trafiło na mnie i muszę zadać pytanie związane ze studiami choć czynię to z wielką niechęcią. Próbuję właśnie stworzyć układ kondycjonowania sygnału z żyroskopu prędkościowego Analog Devices(a dokładniej ADXRS150), ktorego zadaniem byłoby usunięcie składowej stałej z przebiegu, wzmocnienie go a następnie scałkowanie. Zadanie wydaje się banalne - pierwsze dwie funkcje podczas symulacji działają mi poprawnie jednak człon całkujący doprowadza mnie już do granic cierpliwości. Schemat układu jest taki:

jako wynik symulacji dostaję coś takiego:
żyłem najprostszego z możliwych układów całkujących na wzmacniaczu operacyjnym(zaczerpniętego z literatury) a układ nie działa tak jak powinien :-( Początkowo myślałem, że symulator wbudowany w Circuitmakera robi sobie jaja jednak Pspice daje takie same wyniki. Czy ja gdzieś popełniam błąd czy też błąd jest raczej gdzieś w samej symulacji i układ po zmontowaniu ma szanse działać w miarę poprawnie?

PS. Wartości kondensatora i rezystora próbowałem zmieniać ale bez żadnych sensownych rezultatów.

Reply to
badworm

Za mało zmieniałeś. Obecnie stała czasowa całkowania jest T=RC=1M*1n=0,001 sek. Na sekundowej skali czasowej to jest błysk i przebieg wyjściowy skacze rail-to rail. Daj C w granicach 1 mikro.

Roman

Reply to
Roman

A u mnie całkuje :-)

zmienić wartość rezystora z 1M na 1000k. Mój LT Spice gdy mu mówię o

1M myśli o 1m
Reply to
Piotr "PitLab" Laskowski

Roman napisał(a):

Przy 1u dostawałem taki sam efekt ale już wiem gdzie leżał problem - po zmianie sposobu zapisu wartości pojemności i rezystancji na 1000n i

1000k przebieg wyjściowy już wygląda tak, jak powinien :-) Dzięki wszystkim za czas poświęcony na lekturę mojego posta i pomoc!
Reply to
badworm

I to chyba jest to. Powinno sie pisac "Meg"

Piotr "PitLab" Laskowski napisał(a):

Bo w Spice mnożnik 10^6 to "MEG". Samo "M" to mikro (10^-6).

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisał(a):

No to jeszcze lepiej ;-) Circuitmaker najwyraźniej też korzysta z engine'u spice'a bo zmiana na 1000k i jemu pomogła.

Reply to
badworm