naprawdę to da się tak prosto zrobić ??

Tak sobie szukałem "DIY pcb gold plating", bo potrzebuję malutką płytkę do prototypu, a tu taki wynalazek :

Ja tam na chemii się słabo znam, ale to chyba nie ma prawa być cokolwiek warta taka powłoka ?

Reply to
sundayman

użytkownik sundayman napisał:

Też się rozglądałem:)

Tylko Au nakłada się na Ni, a nie bezpośrednio na Cu:) A jak nałożysz na Cu Ni, to po co ci Au? Dla połysku? Ja tam widzę, że niby nikt nie stosuje samego Ni na Cu, ale Ni b.dobrze się lutuje.

Reklama kłamie!!!:)

zdjęcie pochodzi ze strony reklamującej lutownice omawiana tutaj w ciągu ostatniego półrocza.

Reply to
bronek.tallar

No to bez sensu oczywiście. Wiadomo , że chodzi o złoto na miedzi... Ale nic, trzeba będzie zamówić w satlandzie. Drogo mają to złocenie przy małej ilości płyteczek, ale jak trzeba to trzeba.

Reply to
sundayman

snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Nikiel na miedzi ma tworzyć warstwę uniemożliwiającą złotu migrację do miedzi - a złoto uwielbia wprost do miedzi dyfundować.

Złoto na niklu daje to, ze możemy lutować bez zastanawiania się czy i jak grubą warstwą tlenków pokryty jest element lutowany. Niestety - złoto potrafi strasznie popsuć jakość lutu. Złoto tworzy z cyną szereg paskudnych, kruchych i nie najlepiej przewodzących faz miedzymetalicznych. Jak pogrzać przy lutowaniu dłużej a lutowia dać więcej - nie ma problemu, całe złoto zostanie przez cynę zmyte, fazy międzymetaliczne rozproszą się równomiernie w objętości lutu i ich wpływ będzie pomijalny. Ale jak lutować za szybko - to warstwa tych faz pozostanie przy powierzchni elementu lutowanego zwiększając rezystancję i osłabiając mechanicznie lut.

Reply to
Dariusz K. Ładziak