Naprawa wzmacniacza ciąg dalszy

Witam

Za radą grupowiczów (pytałem w jednym z postów) wymieniłem tranzystory mocy BDT65C x2 i BDT64C x2.

Wzmacniacz ruszył (wcześniej wogóle nie włączały się przekaźniki na zaciskach głośnikowych). Kanał prawy (ten nieuszkodzony) działa OK, natomiast lewy (ten z nowymi tranzystorami) praktycznie nie działa.

Po zwiększeniu głośności słychać słaby dźwięk w dodatku zaszumiony i z trzaskami.

Co dalej powinienem sprawdzić?

Czy jest możliwe że tranzystory są niewłaściwe (jedyne jakie były to produkcji koreańskiej - 65C a 64C bez dokładniejszych oznaczeń).

Nie mogę zmierzyć napięcia na rezystorach emiterowych (lub je źle mierzę) - cały czas wychodzi 0 (nawet na tej dobrej stronie)

Reply to
Shreek

sprawdz czy wzmacniacz napieciowy (sterujacy) pracuje.

Reply to
PAndy

PAndy napisał(a):

Gdzie go znajdę i jak sprawdzić? Z rozpędu wymieniłem też jeden tranzystor BD558 przykręcony do radiatora (czy może on wchodził w skład wzmacniacza sterującego?)

Reply to
Shreek

Nie, tranzystory BC, malej mocy, czarne maluchy (zazwyczaj - BC556, BC560), moga byc uszkodzone tranzystory sredniej mocy sterujace - plastikowe obudowy np BD139, BD140

Reply to
PAndy

Użytkownik "Shreek" snipped-for-privacy@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ed9n9m$qq1$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Witam Pytanie pomocnicze - czy ten wzmacniacz ma kondensator wyjściowy czy też zasilany jest symetrycznie U+/U-? Pomierz napięcia względem masy na bazach tranzystorów wyjściowych, napięcie wyjściowe(stałe) i na napięcia wszystkich tranzystorach w uszk. końówce. Porównaj z napięciami w pracującej końcówce. Pochwal się tymi wynikami to może coś więcej poradzimy. A napięcie na rezystorach emiterowych może mieć małą wartość np. 50mAx0,2om=25mV stąd wrażenie,że go nie ma. Tranzystory nawet koreańskie jeśli mają właściwą polaryzację i nie nastąpi zamiana bipolar/mosfet nie mają aż takiego jak opisałeś wpływu na pracę końcówki Pozdrawiam

Reply to
ak

ak napisał(a):

Hmm. Do płytki wzmacniacza doporowadzone jest napięcie zmienne 30V w taki sposób: masa, 30V, 30V, 30V Dalej jest mostek i kondensatory...

Wyniki będą jutro :-)

Reply to
Shreek

Użytkownik "ak" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:ed9uge$etq$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Sorry. Ale pomyłka 50mAx0.2om=10mV Amoże gdzieś na wejściu zabrakło masy, układ się wzbudził i nieszczęście gotowe.Może potencjometr zgubił masę. Napisz coś więcej o końcówce, np. ile ma tranzystorów, ile podkówek etc. Będzie łatwiej radzić bo będzie więcej informacji o zawartości i topologii układu. Pozdrawiam

Reply to
ak

ak napisał(a):

Są tam darlingtony. Na jednym kanale są 2 x BDT64C i 2 x BDT65C.

Podkówki? Co to?

PS: Sprawę opisałem w moim ostatnim osobnym wątku dokładniej.

Reply to
Shreek

potencjometr montazowy zwany nastawczym/dostrojczym

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Greg(G.Kasprowicz) napisał(a):

Aaa. Po jednym na kanał :-)