Monitor CTX VL500 - przyciski padly?

Monitor CTX VL500 (15") padly przyciski (ma ich 5 na obudowie) sprawa wyglada tak: najpierw jakby sie "pozamienialy" z sasiadami na funkcje (konkretnie z 2 sasiadem na lewo), potem kolejne przestawaly dzialac. jakis czas tak dzialal, olewalem to. teraz zmienilem rozdzielczosc i nie moge go teraz wyregulowac bo OSD nie dziala :)

w serwisie RTV mi powiedziano ze to moze byc mostek R albo zimne luty. wolali za naprawe 80zl (monitor jest wart max. 150zl) - wiec postanowilem sam naprawic :)

jest maly problem - wsyzstkie R sa zgodne z wart. nominalna. luty wygladaja ok. rozrysowalem schemat ale nic z niego nie wynika. 3 przyciski wchodza na jedna linie w IC, 2 kolejne na druga. IC jest w podstawce.

co radzicie? bede relacjonowal na biezaco poki mnie prad nie porazi ;) - jestem in(r)z. elektronik teoretyk wiec to calkiem mozliwe jak wlacze do giazdka

/Domino

Reply to
Domino

jesli sa kodowane rezystancyjnie, to moze cos sie wylalo lub zabrudzilo na plytce...?

Reply to
Grzegorz Kasprowicz

U¿ytkownik "Grzegorz Kasprowicz" napisa³ w wiadomo¶ci news:bhadu4$m0d$ snipped-for-privacy@sunnews.cern.ch...

wykluczone. gdzie znajde na necie schemacik tego monitora? troche sam wyrysowalem ale przy 30 elemencie bylem zbyt zamotany i zaczalem sie gubic.

moze to rzuci troche swiatla: 3 przyciski ida na jedna linie, 2 na druga. linie sa zlaczone przez szeregowo 2x R10k. pomiedzy nimi dochodzi chyba zasilanie. tak samo sa dolaczone 2 C. miedzy nimi jest masa.

nie rozumiem jak mogly sie wogole te linie "zamienic" ze soba. i w ktorym miejscu szukac zimnych lutow. mogl pasc ktorys C?

Reply to
Domino

Friday, August 15, 2003, 12:38:09 PM,Domino nastukał(ła):

D> cala? dobra, za jakis rok odpisze czy to cos dalo :P

Nieno, nie cala tylko w okolicy przyciskow i scalaka.. a plytka z przyciskami nie jest osobno i na przewodach? Jak tak to na niej i na drodze od nich do chipa.

Reply to
Łukasz Bolesta