moc emitowana przez tel. komorkowy

JanuszR pisze:

Ale przecież ja właśnie o tym mówię! Zamiast rzetelnie edukować media tylko robią sensację. W skutek czego w społecznej świadomości rodzi się koncepcja jakichś "promieni śmierci" emitowanych bez różnicy: przez elektrownię w czarnobylu, monitor CRT, komórkę i dziurę ozonową. ;)

Reply to
Atlantis

Masakra!! Banda oszołomów!! Nie mogę!! Fakt, połowę energii można zastąpić "odnawialną" (cokolwiek to znaczy :P)... no na pewno... jeśli pół Polski byśmy zrównali z ziemią, wycięli lasy, zasypali zbiorniki wodne, wytłukli zwierzęta i postawili tam wiatraki, to na drugie pół Polski by wystarczyło ;P... Poza tym, ciekawe, gdzie taki samolot się wbije w taką elektrownię, skoro budynku ze szkła nie przebił na wylot, a reaktor jest jednak pod ziemią!! :P... no ale z fizyką "społeczeństwo" nie jest za pan brat, więc cóż wymagać... Generalnie ja mam do ekologii takie podejście, że jak chcemy czysto - to musimy palić drewnem!! Bo to jest źródło energii odnawialne tak długo, jak długo świeci słońce i wody nie wywieziemy na Marsa. Plus modyfikacja genetyczna (żeby szybciej rosły) i będzie śmigało :).. po spaleniu powstanie dwutlenek węgla, który w procesie fotosyntezy nowe drzewa zsyntezują w swoje białka :) proste?? :D.. a jak ktoś powie że to długo trwa - to na pewno krócej niż powstawanie złóż wędla, gazu czy ropy naftowej a na pewno jest bardziej wydajne od wiatraczków itp. No ale to taka drewniana utopia i wcale nie chciałbym chyba takiego świata ;P...

Co do reszty - świat się robi dziwnie "sterylny"... mnie to strasznie drażni i to ślepy zaułek... ale robi się OT, więc EOT.

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

_Masowo_. Albo ten wlosien rzadki byl, albo ludzie odporniejsi, ale chyba nie spotyka sie zeby pol wsi zmarlo ..

Oczywiście wiesz jaka jest różnica między promieniowaniem przy 50Hz,

1MHz, a 2GHz?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

J.F. pisze:

Bo na to nie umiera się masowo. Masowo umierało się na cholerę, dżumę, ospę, czasem malarię albo grypę. Poza tym był tyfus, dur brzuszny i inne świństwa. Włośnica to dość niebezpieczna choroba powodowana przez pasożyta. Łatwo można to złapać jedząc mięso z nielegalnego uboju albo nieprzebadaną dziczyznę. Jak nietrudno się domyślić przy niewielkiej wiedzy i kiepskich warunkach sanitarnych łatwo było się zarazić...

To tak odnośnie "przewagi" naturalnego świniaka z własnego uboju naszego pradziada nad "zabójczą" chemią z biedronki. ;)

Reply to
Atlantis

Ja na przykład bardziej boję się tej energii odnawialnej niż klasycznej, ale ekolodzy mają miód w uszach i krytyki nie słyszą. A trapią mnie takie rzeczy:

  1. Wiadomo, że woda ma maksymalną gęstość w +4 st.C, dzięki temu woda o takiej temperaturze utrzymuje się na dnie jeziora zimą i w tej wodzie różne organizmy przeżywają zimę. Jeśli teraz zainstalujemy modną "pompę ciepła", to ona spompuje energię z tej wody, wychładzając ją do zera, przez co lód skuje jezioro do dna i organizmy wymrą, więc co to za ochrona środowiska.
  2. Korzystanie z energii geotermicznej to przyspieszone schładzanie skorupy ziemskiej, co może powodować jej pękanie. Media milczą, ale ktoś już wysnuł teorię, że ostatnie trzęsienie ziemi w Asyżu mogło być spowodowane właśnie działaniem systemów geotermicznych, które we Włoszech są popularne.
  3. Energia wszystkich wiatrów na świecie jest ledwo 3x większa od ilości energii elektrycznej produkowanej przez człowieka. Jeśli byśmy teraz przeszli na "ekologiczną" energię elektryczną tylko z wiatraków, to osłabilibyśmy każdy wiatr o 1/3 co stanowiłoby niewyobrażalne zakłócenie klimatu.
Reply to
Tomasz Wójtowicz

Konop napisał:

Sprawność takiego układu biologicznego, tyle że nie z drewnem a z trawą słoniową czy inną malwą, jest zbliżona do sprawności ogniw słonecznych. A cykl pracy systemu jest zaletą, nie wadą, bo to całe zielsko rośnie gdy jest ciepło, a spalane jest pod kotłem gdy mróz przyciśnie. Prądu tak dobrze jeszcze nie potrafimy przechować sobie na zimę w spiżarni.

Reply to
Jarosław Sokołowski

No wlasnie .. to w takiej ciemnej wsi przeciez wszystkie swinie powinny byc zarazone, a uboj moze i legalny, ale przez wszystkie wieki byl bez weterynarza ..

Ale wedliny coraz gorsze robia :-)

Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Oczywiście wiem. Niemniej ogólnie zasada jest taka, że te urządzenia pracujące z większymi częstotliwościami pracują też z niewielką mocą (HotSpoty, komórki, urządzenia Bluetooth). Nawet gdyby BTS osiągał tą podawaną przez Wikipedią moc 100W to raczej na pewno nie byłby to jeden z tych stojących w mieście na dachu budynku. Takie urządzenia montuje się na terenach wiejskich, gdzie zabudowa nie jest tak gęsta. Zwykle wieże stoją samotnie na wzniesieniach, w pewnej odległości od najbliższych zabudowań.

Ja jedynie twierdzę, że powinno się przestać robić niezdrową atmosferę wokół fal radiowych. Potem dochodzi do tak kuriozalnych sytuacji, że krótkofalowiec musi nadawać z działki (bo grupie staruszek uwidziało się, że wszystkie zejdą na raka przez jego anteny) albo bazowej anteny CB sąsiedzi nie pozwolą Ci założyć. Słyszałem nawet o przypadku bojkotu anteny satelitarnej (zwykłej, odbiorczej) z powodu rzekomo generowanego przez nią "promieniowania". :)

Reply to
Atlantis

J.F. pisze:

No i zapewne tutaj masz jedną z przyczyn wysokiej śmiertelności przed XIX wiekiem. :)

Reply to
Atlantis

W statystykach widac zmiany, wiec nie pisz niesprawdzonych wnioskow. Czy w necie o tym znajdziesz - nie wiem.

Reply to
Jerry1111

Mysle ze to byla selekcja naturalna - miales slaby zoladek, to dlugo bez lodowki nie dalo rady zyc.

Popatrz z innej strony - zdrowsze nie bylo, ale od tej chemii zaczely sie alergie pojawiac.

A po co? Nauczyciel musialby to najpierw _zrozumiec_ ;-)

Eee... za latwo by bylo. ATSD to te narzekanie jest typowo polskim zjawiskiem.

Reply to
Jerry1111

Zakladajac sprawnosc ogniw 10% i 1kW/m^2 ze slonca, to cala Sahara (9*10^6 km^2) moze dac 900GW - duzo to czy malo? Nawet nie wiem ile Polska potrzebuje.

Reply to
Jerry1111

Pod koniec wieku pojawiły się szczepionki przeciwko ospie. Długość życia wzrosła z 25 lat do 30

Oczywiście przeciętna na co składała się nieprzeciętna umieralność dzieci

JanuszR

Reply to
JanuszR

JanuszR

Reply to
JanuszR

900 tys GW .. czy sie pomylilem ?

Ale sporo mniej, bo Slonce nie zawsze w zenicie ..

~30GW. Samego pradu, bo jeszcze wegla, gazu i ropy do grzania i jezdzenia.

Norwegia daje rade prad ekologicznie, no ale to wyjatek.

Jerry1111 pisze:

Selekcja naturalna selekcją naturalną, ale "mocny żołądek" co najwyżej ochroni Cię przed biegunką. Nie groźną chorobą zakaźną, której przenoszeni sprzyja brak higieny i jedzenie nieświeżej żywności...

Hmm... Na jakiej podstawie sądzisz, że przed pojawieniem się "chemii" ludzie nie dostawali wysypki albo kataru gdy rośliny zaczynały pylić? Sądzisz, że wtedy nikt nie umierał po szoku anafilaktycznym wywołanym chociażby przez określone produkty roślinne?

Reply to
Atlantis

Jerry1111 pisze:

Tylko właśnie rzeczą dyskusyjną jest to w jakim stopniu zmiany faktycznie wywołała eksplozja reaktora a w jakim zwiększona _wykrywalność_ raka w skutek zainteresowania tematem po tym zdarzeniu...

Reply to
Atlantis

JanuszR pisze:

Ale to świństwo się znikąd nie bierze!! Nie wykopujemy świństwa z ziemii i nie wpuszczamy go w drzewa!! To zamknięty cykl i tyle, zgodny z naturą. Tak samo zaknięty jak tworzenie się węgla, tylko trochę szybszy...

Reply to
Konop

Ale kto powiedzial ze produkty spalania sa zdrowe ?

K, C, N - same obojetne skladniki :-)