Migajaca dioda

Witam, chcialbym zamontowac sobie w samochode "niby" alarm. Mianowicie mam stary alarm w samochodzie, ale jest po prostu do d.... wiec zostal odlaczony. Chcialbym zrobic prosty uklad elektroniczny, ktory spowodowalby ze dioda swiecilaby sobie caly czas.Tak jak to maja dzialajace alarmy. Co musze kupic zeby sprzet dzialal na 12 V jakie daje samochodowy akumulator. Dodam ze nie jestem fachowcem, raczej majsterkowiczem, wiec prosze o wyrozumialosc i cierpliwosc. Pozdrawiam,

Kayteck

Reply to
Kayteck

Kayteck <kayteck@[nospam]it-net.pl> napisał(a):

Wyłącznik nie jest potrzebny. Wystarczy "+" podłączyć do takiego punktu, gdzie zawsze jest napięcie a "-" tam, gdzie napięcie pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka do jazdy. Najłatwiej znaleźć takie punkty na kostce zasilania radia. Tam zwykle jest stały + do podtrzymywania pamięci i drugi włączjący radio stacyjką. Lampka będzie świecić przy wyjętym kluczyku i zgaśnie gdy uruchomisz silnik. Wmak

Reply to
Wmak