Logic MOSFET z izolowaną bramką?? IGBT??

wzialem z poprawka :-)

możesz wytłumaczyć dlaczego? Bo tak sie przygladam i nie moge zrozumiec...

Reply to
BYRRT!

Użytkownik "BYRRT!" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:ctm5uu$cp$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Stosunek rezystorów w dzielniku (10k, 4k7) jest taki, że nawet przy niskim stanie na porcie, baza będzie wysterowana.

Reply to
Marek Dzwonnik

Albo schemat został zmieniony albo się mylisz...

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl

Wygląda na to, że jednak się nie myliłem:

Mój post: From: "Marek Dzwonnik" <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>

Newsgroups: pl.misc.elektronika Message-ID: snipped-for-privacy@news.home.net.pl>

Date: Mon, 31 Jan 2005 14:36:08 +0100

Schemat: URL:

Last Modified: 01/31/2005 14:46:17

;-))

Reply to
Marek Dzwonnik

jaki stosunek rezystorów?? Zgodnie z tym co mówiono na grupie przeniosłem rezystor 10k na port uP. Gdy będzie on jedynką BC'ak będzie wysterowany i na bramce mosfet'a będzie cos kolo 0,2V, gdy na porcie będzie 1 (+5V) rezystor

10k zostanie zwarty do masy, tranzystor NPN zostanie zatkany przez co na bramke mosfet'a podane zostanie +12V przez rezystor 820ohm... coś źle analizuje??

Pozdrawiam Piotr

Reply to
BYRRT!

pomyłka oczywiście 0 (0V) :)

Reply to
BYRRT!

Użytkownik "BYRRT!" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:ctma3f$62r$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Już nic. ;-) Krytykowałem starszą wersję schematu (timestamp < 14:46 )

Reply to
Marek Dzwonnik

czy mam rozumieć że układ na tym rysunku będzie działał długo i szczęśliwie? :)

Reply to
BYRRT!

Ufff.... zaczalem sie troszeczke niepokoic ;-) __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Dobra, wymiekam - to co ja wlasciwie zaproponowalem?

Milej nocki Jarku __ Pzd, Irek.N. ps. next friday?

Reply to
Ireneusz Niemczyk

ZAproponowales "emiterami do siebie". A "kolektorami do siebie" tez wyjdzie, o ile bazy nie beda bezposrednio polaczone. Bedzie lepiej bo szerszy zakres napiec, i gorzej z paru innych powodow.

Alez skšd ;-) Doprowadzilem tylko do zgodnosci propozycji SP9LWH ze schematem jaki BYRRT! narysowal. Swoja droga 520-ke uklad potrafi przeladowac w doslownie kilka ns!. Hmm... kolektorami do siebie...czyli co, maly prad _podkladu_ + 2 kondensatorki w bazach na stany przejsciowe? To moze byc ciekawe*, sprawdze pozniej :-)

__ Pzd, Irek.N.

  • i niebezpieczne dla tranzystorow ;-)
Reply to
Ireneusz Niemczyk

BYRRT! napisał(a):

BTS133 lub BTS432, Infineon. Niedrogie, dostępne w Polsce w ilościach od sztuki wzwyż ;)

Reply to
Brewery Hills

No i sprawdzilem. W konfiguracji 550C+560C z 470k na bazach przeladowuje IRF44Z w 10us, dodanie 470p rownolegle z bazowymi poprawia ten wynik do

100ns :-) Calkiem ladnie to dziala, tylko _miler_ slicznie wylazi - ale nie tyle by sie przejmowac :-)

__ Pzd, Irek.N. ps. parametry zrodla pomijalne

Reply to
Ireneusz Niemczyk

hm, myslalem raczej o 4k7 :-)

Ja sie raczej przejmowalem co bedzie jak sie pin sterujacy ustawi na wysoka impedancje. Ale skoro dziala na 470k ... to moze nawet nie trzeba sie bac samozaplonu tranzystorow :-)

Oj, bedzie bolalo ;-) ale sprawdze, jeszcze nie rozmontowalem ukladu. Zastanawiam sie tylko co bedzie w stanach przejsciowych - przetezenie ze az milo, no i nie da sia tego popedzic z serii '51, za salabo ciagnie :-( Przy 470k i tranzystorach jakie mialem wychodzilo nascie mA. Szkoda tylko ze nadal mamy ograniczenie do 5V :-(

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Piki 0.2A, tranzystory przezyly przelaczanie, czas okolo 300ns. Moim zdaniem nie warto. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk