LM7824 i napięcie wyjściowe 33V

Jaki rezystor muszę podłączyć pod masę, aby podnieść napięcie do 33V?

Reply to
Xaveri

Użytkownik "Xaveri" :

- a może lepiej zenerkę na 9V? ;-)

Reply to
tom

To nie LM317. Podłącz diodę Zenera 9V1

Użytkownik "tom" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f1q43j$kkl$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

No fakt heh... nie pomyślałem... a tak wogóle to znalazłem wór w datashicie tylko nie wiem jaki powinien być prąd Iq ?

wzór to: Vout = Vin(1+R2/R1)+IqR2

Pozdr!

Reply to
Xaveri

Nie rezystor tylko zenerkę 9V.

Reply to
wkwj

a dlaczego 9V1 a nie 9 ??

Reply to
Rock

Bo 9V1 są produkowane a 9 nie.

Pamietaj tylko, że na wejśiu musisz dać praktycznie stabilizowane napięcie. Bo masz bardzo mały margines poprawnego napięcia. Praktycznie tylko 38V +/-5%

Reply to
mokule

Użytkownik "mokule" snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:f1rudj$qt5$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

I tu się mylisz bo dla 7824 faktycznie Vin jest z zakresu 27-38, ale jest to napięcie między masą 7824 a wejściem, ponieważ w masę wsadzamy zenerkę około

9V to zakres napieć nam się zmieni na 36V - 47V. Ważne jest też żeby nie powiesić radiatora połączonego galwanicznie z masą na stabilizator, bo wtedy ta zenerka straci sens. Piotr
Reply to
Piotr Pitucha

i nalezy pameitac ze zabezpiecznie przeciwzwarciowe tez nie zadziala jak powinno, gdyz w przypadku podlaczenia wyjscia stab do masy przebity zostanie tranzystor wyjsciowy regulatora

Reply to
Greg(G.Kasprowicz