LED - laik

Kinia schrieb:

a jaki kolor? W sumie obojętnie jakie, dla twoich celów wystarczy, by pasowały geometrycznie. Od koloru zależy, jak je ze sobą połączyć.

Waldek

Reply to
Waldemar

Kinia schrieb:

no to łączysz 2 diody szeregowo, do tego opornik rzędu 150 omów szeregowo. 2 takowe bloki łączysz równolegle i do zasilacza.

Waldek

Reply to
Waldemar

Kinia schrieb:

no to powiedz, że chcesz białe LEDy. A jakie, to zależy od miejsca, na przykład normalne, 5mm średnicy. Typ dowolny, kup najtańsze, do tego typu oświetlenia wystarczą.

Waldek

Reply to
Waldemar

Kinia schrieb:

no przecież napisałem, jak je masz podłączyć: 2 szeregowo + opornik !KONIECZNIE!, a dwa takowe bloki równolegle.

Waldek

Reply to
Waldemar

Kinia schrieb:

mniej więcej tak. Możesz dać mniejszy opornik, ale nie mniej niż 150 omów, bo się diody mogą spalić. Im większy opornik, tym ciemniej będą świecić. Jak dasz opornik mniejszy niż 80 omów, to mogą się zaświecić na czerwono, ale nie na długo ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

Kinia schrieb:

kwestia kasy. Najpierw pobaw się najtańszymi. Może okazać się, że jest w zupełności wystarczająca moc. Jak nie, to weź superjasne, tylko tu czasami cena powala. Na przykład tu masz fajnego LEDa superjasnego,

łego. Możesz dać tu prąd 100/125mA na sztukę. Czyli opornik rzędu

15-20 omów (znowu po dwie szeregowo z opornikiem i dwie grupy równolegle, jak na obrazku który cytowałeś)

Waldek

Reply to
Waldemar

Kinia napisał(a):

Diody "neon 3V" 3 szt szeregowo

:))))

Reply to
Irek_K

Kinia napisał(a):

Diody "neon 3V" 3 szt szeregowo lub np. 4 szt "neon 9V" równolegle

:))))

Reply to
Irek_K

Pszemol napisał(a): [CIACH]

A nie widać usmieszku ? A tak na poważnie to do podświetlenia antyramy te żaróweczki mogą być lepsze od diodek, świecą dookólnie (4szt. po 9V/30mA to w sumie ok 1W mocy). Przerabiałem kiedyś podświetlenie wyświetlacza LCD z żaróweczek na LEDy i były same problemy , musiałem zeszlifować "soczewki" by równomiernie oświetlały wyświetlacz.

Reply to
Irek_K