LCD 320x240 - "brudny" koniec

W zaleznosci od kontrolera - albo programowo wylaczac wyswietlacz, albo (jak sie nie da) probowac zapisac zera do wyswietlacza. Wada - trzeba wykrywac zanik napiecia.

Reply to
Jerry1111
Reply to
Maciej Wywrocki

To musisz miec bardzo wolno opadajace zasilanie - ja nie mialem problemow z 'ladnym' wylaczaniem LCD przy zaniku zasilania (tylko u mnie zasilacz do plytki jest wielkosci calej reszty elektroniki przez specjalne wymagania, wiec moge sobie +3V3 shutdownem... )

Reply to
Jerry1111

pytanie z innej beczki. Nie masz problemów z inicjacja tego wyœwietlacza. Ja mam podobny wyœwietlacz ale oparty na kontrolerze S1D13700, który zdaje siê ¿e jest kompatybilny z Twoim kontrolerem. Zaraz po za³¹czeniu zasilania i wykonaniu procedury inicjacji rejestrów na ekranie nic sie nie pojawia. Dopiero zainicjowanie kontrolera po raz drugi powoduje za³¹czenie. Po starcie dzia³a bez problemów. Faktem jest ¿e linia reset jest niezgodna z aplikacja, na resecie mam powieszony uk³ad RC.

Pozdrawiam Darek

Reply to
Darek
Reply to
Maciej Wywrocki

dawa³em ju¿ na uC pêtle opóŸniaj¹ce i to nic nie da³o. Inicjacja jest prosta: void SystemLCDIni(void) { SetLcdPortWrite(); SetDisplayOFF(); SetCGRAM(); SetSystemIni(); SetScroll(); SetCursorForm (); SetHDotScroll(); SetCursor(right); SetOverlay(); SetCGRAMAdres(); ClearScrin(); SetCursorAdr(StartAdrSCR1); SetDisplayON(); }

Nie sprawdza³em jeszcze która z podprocedur wystarczy wykonaæ 2x. Narazie sprawdzi³em ¿e wykonanie 2x SystemLCDIni() pomaga.

Pozdrawiam Darek

Reply to
Darek

Jak mam problemy z jakimkolwiek LCD, to zaczynam od pracy z malymi czestotliwosciami (10-100kHz). Jak wszystko juz 'ponaprawiam' co nie dziala, to przyspieszam operacje do Fmax z katalogu. Jak po drodze cos przestaje dzialac to albo blad u mnie, albo kontroler jest tylko troche 'kompatybilny' z oryginalem. Generalnie nie zajmuje mi to juz duzo czasu.

Reply to
Jerry1111

To po co dalej tracisz czas? Wywolaj to 3x zamiast 2x (na wszelki) i juz ;-)

Reply to
Jerry1111

no w³aœnie po to dawa³em pêtle czasow¹. Reset trwa oko³o 10ms, pêtla biega³a znacznie d³u¿ej, nie pamiêtam dok³adnie ale jakieœ dziesi¹tki ms.

pozdrawiam Darek

Reply to
Darek
Reply to