kwarc 5,4 - 5,8 MHz - czy mozna gdzies dostac ?

witam,

potrzebuje kwarc z przedzialu 5,4 do 5.8 MHz, ale pojawil sie problem bo .. nigdzie nie mozna dostac. wszedzie 5.12 i 6.00 ;-(

Czy moze ktos z grupowiczow orientuje sie moze gdzie takie wielkosci moga byc jeszcze osiagalne ?

Czy mozna zastosowac wyzszy i "jakos go obciac" np 6MHz >> 5.8 Mhz ?

bede wdzieczny tnx

Reply to
morio2

morio2 snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

"Obciąć" częstotliwości nie da się . Można tylko pomnożyć albo podzielić przez liczby całkowite. Wmak

Reply to
Wmak
Reply to
Krzysztof Kucharski

Koniec swiata, w Elfie nie ma :-)

Nie. Ale mozna sprobowac 1.8432 wystartowac na trzecim overtonie, lub 11MHz podzielic przez dwa ..

Hm, a probowal ktos moze filtr foni 5.5MHz do generacji uzyc ?

Krzysztof Kucharski

Krzysztof Kucharski snipped-for-privacy@friko6.onet.pl> napisał(a):

"Harcerskie" metody to ja z góry wykluczyłem. Spróbuj bez rozlutowywania puszki. Łatwiej wysłać kogoś na Wolumen, trochę miniaturowych kwarców widziałem na Podchorążych też w W-wie (022 8414585).

5500kHz kiedyś tam kupowałem. Pytanie: do czego to potrzebne? Jeśli dowolna z podanego zakresu i niekoniecznie "kwarcowo" stabilna częstotliwość do procesorka, to jak ktoś pisał, można zmusić do oscylacji popularne SFE5.5 albo T5.5 (pułapki fonii TV). Wmak
Reply to
Wmak
Reply to
Krzysztof Kucharski

Krzysztof Kucharski snipped-for-privacy@friko6.onet.pl> napisał(a):

Chyba jakieś 20 lub więcej lat temu pewno czytałem ten artykuł...i parę innych. Dzisiaj nie muszę do tego wracać, bo w razie potrzeby potrafię sobie zamówić kwarc na żądaną częstotliwość. Elektronikom "wychowanym na procesorach" tych historycznych metod bym nie polecał. Wmak

Reply to
Wmak

Użytkownik Krzysztof Kucharski napisał:

Mozna jeszcze zdudnic 2 generatory, nie trzeba od razu przeciagac kwarcu

Reply to
AlexY

Na takich wzglednie wspolczesnych kwarcach ? I o ile przestrajales ?

na wolumenie facet na zamówienie robi dowolną czestotliwosc, stoi pod taką długą wiatą

Reply to
robert_21
Reply to
Krzysztof Kucharski
Reply to
Krzysztof Kucharski

Krzysztof Kucharski napisał(a):

To ja się podpytam: czy spory kawałek kwarcu (?) zamkniętego w szklanej bańce długości ok. 10cm może do czegoś się nadać? W środku cienka płytka (lub pręcik) połączona cienkimi drucikami do nóżek. Etykieta z opisaną częstością (kiloherce, ew. setki).

Reply to
Filip Ozimek

A jak oni to w zasadzie robia ? Maja w garazu szlifiernie i napylarnie, czy znajomosci w Omigu/Tesli ?

Czy moze to nie sa kwarce a oscylatorki programowane ?

Znam. Tylko ze coraz trudniej je dostac. A ile miejsca zajmuja ..

A kolega by chcial o 200kHz.

Krzysztof Kucharski
Reply to
Krzysztof Kucharski
Reply to
Krzysztof Kucharski

DDS wsadzic.

I wystawiac co 10 lat na allegro, az osiagnie satysfakcjonujaca cene :-)

Albo poczekac pare lat, oddac do muzem, odliczyc sobie 100 tys darowizny :-)