ktory atmel do obslugi komorki i 1-wire ?

Witam!

To co mam to pecet monitorujący kilka(naście) DS1820, ot nic wielkiego, jest za zimno zrobi smsa, jest za ciepło, też zrobi smsa ale przy okazji włączy jakiś przekaźnik, wiatrak zacznie pracować. Dostanie smsa z komendą 'stan' to odeśle stany portu lpt i gameport (sprawdza dobrze zwarcie 5 pinów z lpta, 8 z gameportu) i temperatury.

Problem jest z wielkością onego PC, a np Epia ma 1 port RS232, co też nie do końca jest rozwiązaniem które bym chciał zmasować.

Może ktoś mógłby doradzić 'coś' (najchętniej płytka uruchomieniowa z co najmniej cpu), założenia są takie że musi być: 1-wire, RS232 do telefonu, 5-10 "zworek" i sterowanie 2-4 przekaźnikami. Dobrze by było gdyby za przysłowiowe "pół roku" dołożyć można było jakiś mały LCD (tekstowy 2x16) do całości i ten wyświetlał np czas i temperaturę.

kd.

ps. czemu temperaturę jest mierzyć banalnie a ciśnienie/wilgotność to jakby pod górkę?

Reply to
Krzysztof Drewicz

Użytkownik Krzysztof Drewicz napisał:

To może jakiś Startekit do np. Bascoma myślę że pasował by idealnie.

E tam zaraz pod górkę, co najwyżej drożej. Są gotowe moduły np. firmy AAG Electronica

wilgotności Honeywell np.
smiało można podłączyć np. do ds2438. Czujniki ciśnienia np. MS5534 Intersema
był/jest dostepny np. w TME, ale cena ok 150 zł, gdzieś widziałem tańszy ok 100 zł, ale gdzie ?

Reply to
Pawel Marciniak

Czysta, panie, fizyka ;-) Z temperaturą to się nawet nr buta zmienia (a przy okazji łatwo mierzalne własności 1000 innych materiałów), a od ciśnienia to tylko babcie boli głowa, a żeby zmierzyć, to już jakieś mostki na membrankach, to się już musi odkształcać, etc. ;-)

A wilgotności to po prostu wymyślili za dużo definicji i jednostek ;-) Poza tym metoda pomiaru w miarę prosta (np. zmiana pojemności kondensatora), ale jakby zapotrzebowanie nieco mniejsze.

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz