Ktore z cech mp3-playera sa dla Ciebie najwazniejsze?

Witam! Studenci Pwr maja zamiar zaprojektowac idealny mp3-player. Potrzebne jest nam jednak okreslenie, ktore z cech sa dla klienta najwazniejsze. W tym celu zbudowalismy ankiete, ktora ma pomoc w ustaleniu wag poszczegolnych cech. Gdyby mieli Panstwo chwilke czasu, bardzo prosze o wypelnienie tej ankiety. Znajduje sie ona pod adresem

o oddanie glosu na kazda z wymienionych cech.

Pozdrawiam Monika

Reply to
sojda

In the darkest hour on Fri, 17 Mar 2006 23:05:55 +0100, sojda <> screamed:

ad. 5. Duża pojemność - czego? w mAh czy MB?

ad. 12. Osobie, która umieściła "cechę" 'niezawodny' należałoby zafundować kurs logicznego myślenia.

ad. 19. Zdjęć się nie odtwarza.

Reply to
Artur M. Piwko

sojda napisał(a):

Ankieta w takiej postaci jest chora.

Reply to
Arczi ...

A czemu ? Na moj gust - moze sie wieszac, psuc - byle w normie. Wiele zlego sie nie stanie ..

In the darkest hour on Sat, 18 Mar 2006 13:15:15 +0100, J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> screamed:

Niech się wiesz jak chce, byleby mógł fajne jpegi pokazywać (-;

Reply to
Artur M. Piwko

Pod warunkiem ze ma guzik reset, watchdoga, albo latwo wyjmowalna baterie.

Reply to
Krzysztof Rudnik

sojda napisał(a):

Tu nie ma co projektować. To tylko podłączenie flasha, lcd i kilku przycisków do dedykowanego chipa. Jest to zadanie akurat na pracę dyplomową inżynierską dla 1 (słownie jednego) studenta. Reszta to marketing i zarządzanie jakością w procesie produkcyjnym. No chyba że ktoś chce się doktoryzować w wynajdowaniu koła i wyważaniu otwartych drzwi. Należą się słowa pochwały dla autora ankiety: widać, że zrobił rozpoznanie i że pytania są przemyślane, ale mogę się założyć że nie zjadł zębów na tym temacie. Poza tym ankietka jest źle zaadresowana. Czytający tą grupę nie są reprezentatywni w badanym produkcie, gdyż mają trochę zielonego pojęcia jak to działa i będą odpowiadać inaczej niż zwykły użytkownik którego nie interesują szczegóły techniczne a jedynie korzystanie z urządzenia.

pozdrawiam Andrzej Zyśk

Reply to
Andrzej Zyśk

Tutaj mam nieco odmienna opinie - pytania sa czesto niejasne, co np. znaczy 'akumulator w zestawie'? Byc moze chodzilo o to czy akumulator ma byc wbudowany na stale, czy wyjmowalny. Inna sprawa to zalozenie ze te cechy to dla kazdego zalety

- czyli skala bardzo wazne-malo wazne. A mi akurat pasowalo by jeszcze wskazanie ujemnej wagi - czy ze dana cecha to dla mnie wada. No i jeszcze np. brak pytania o odtwarzacze z zewnetrzna karta flash - akurat ja wolalbym taki.

Reply to
Krzysztof Rudnik

Krzysztof Rudnik napisał(a):

Nie wymagajmy od studenta zbyt wiele, odrobił pracę domową a że ankieta nie jest tak piękna i powalająca na kolana swą formą, stylistyką, dbałością o szczegóły i troską o dobro klienta jak gdyby była dziełem speców od marketingu to nie należy go o to winić. Dobrą ankietę, taką na 4,5 przynajmniej, ma szansę napisać jak już zakończy temat, czyli będzie po herbacie. Nawet taka ankieta jak omawiana tutaj może dostarczyć dużo informacji (nie pełnej, wyczerpującej ale dużo), pytanie tylko jak zostaną one wykorzystane. W wypadku kolidujących ze sobą wymagań nie da się zaprojektować urządzenia "idealnego", np. cena koliduje z połową innych cech, długi czas pracy koliduje z małą wagą. Można by jeszcze dużo pisać, ale niech się studenci trochę sami pomęczą. Wyjdzie im to na dobre. Co do ujemnej wagi to napisałem już że ankieta została źle zaadresowana. Nie nadaje się dla nas, którzy znamy wady różnych rozwiązań, chętnie byśmy dawali ujemne punkty i wiemy że pewne zestawy cech to tylko w Erze dają. Ankieta jest skierowana do klientów, zwykłych ludzi którzy na elektronice się nie znają i interesuje ich tylko to za co zapłaciliby, czyli zalety a nie wady i dlatego też uważam że pomysł z dodaniem wskazania ujemnej wagi za niewłaściwy dla tej grupy docelowej.

PS. Nie mam nic wspólnego z tym projektem, nie znam nikogo z PWr.

pozdrawiam Andrzej Zyśk

Reply to
Andrzej Zyśk