ksiazki mikroprocesory

Cze !

Jakby cię to interesowało to jest cos takiego: "Mikrokontrolery 8051 w praktyce" autor Tomasz Starecki (w avt jest po 45 zeta) wydana 2003 Albo ta: "Mikrokontrolery. Architektura,programowanie,zastosowania" autor Ryszard Pełka. ta trochę starsza bo z 1999 roku. Ale jeszcze aktualna.

To tyle ode mnie na ten temat.

KS

Reply to
ks

Znacie jakies wartosciowe ksiazki o elektronice / strony www traktujace o projektowaniu mikrokontrolerow i/lub mikroprocesorow? dzieki za odpowiedz

Reply to
Jacek

a powiem szczerze, iz wszedlem na google.pl, nastepnie do pl.misc.elektronika i po wpisaniu:

+procesor +ksi±¿ka +procesor +ksi±¿ki niestety nie znalazlem tego czego szukalem :|
Reply to
Jacek

Friday, August 29, 2003, 4:19:53 PM,Jacek nastukał(ła):

J> a powiem szczerze, iz wszedlem na google.pl, nastepnie do J> pl.misc.elektronika i po wpisaniu: J> +procesor +książka J> +procesor +książki J> niestety nie znalazlem tego czego szukalem :| To ze ty tak to nazywasz nie oznacza ze robi tak reszta swiata.. Poszukaj bardziej pod haslami: mikrokontrolery faq (Ferquently Asked Questions) mikrokontrolery podrecznik mikrokontrolery kurs mikrokontrolery dla poczatkujacych i ewentualnie te same hasla z polskimi znakami (to czesto wazne - jedni pisza tak inni inaczej)

Reply to
Łukasz Bolesta

Fri, 29 Aug 2003 18:06:11 +0000 jednostka biologiczna o nazwie Jacek snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ale projektowanie scalakow, czy projektowanie ukladow gdzie sa one zastosowane ? Jezeli projektowanie scalakow to proponuje zabys podjal studia na jakiejs politechnice :-))) Jezeli (mysle ze jednak o to chodzilo) chodzi Ci o stosowanie uP w ukladach elektronicznych to w wyzej wymienionych pozycjach tez znajdziesz takie informacje. Znajdziesz je tez w specyfikacjach producentow procesorow, no i przede wszystkim w czasopismach o elektronice, np. w Elektronice Praktycznej. Jezeli chcesz poczytac stare numery EP, a ukladow z mikropocesorami (czesciej w postaci mikrokontrolerow) sa tam dziesiatki to obejrzyj archiwum na stronie

Poza tym radze wybrac sie do biblioteki. Mozna znalezc naprawde pelno ciekawych rzeczy. Fajne sa np. wydawane przez Unitre broszury pt. "Systemy mikroprocesorowe". Wogole fajne sa stare (z lat

80-tych) ksiazki o mikroprocesorach. Po prostu idz do biblioteki i zorientuj sie co tam jest na ten temat.
Reply to
BLE_Maciek

Pzdr PZb

Reply to
Piotr Zbysinski EP (H

;-) Nie ma takich w normalnej sprzedazy w PL, ale McGraw-Hill za ok. 400USD ma taka ksiazke ;-)) Pzdr PZb

Reply to
Piotr Zbysinski EP (H

Swoja droga, po co Ci ta wiedza? W kraju sa moze ze cztery firmy, ktore potrafia wyprodukowac sobie ASIC-i. Jezeli naprawde chcesz projektowac wlasne scalaki, to wez sie za PLD. Pzdr PZb

Reply to
Piotr Zbysinski EP (H

Hmmm w googlach wygrzebalem ten sklep, ale czy moglbys podac jej nazwe? I naprawde nie ma jakis podobnych na polskim rynku :) ?

Reply to
Jacek

Po co mi ta wiedza hmmm powiedzmy, ze wydaje mi sie ona ciekawa dziedzina elektroniki, wiec chcialbym sie dowiedziec co w trawie piszczy. Jak projektuje sie takie zlozone uklady i czy to czego mnie uczono byloby choc troche przydatne :)

Reply to
Jacek

Chcesz je projektować na poziomie masek? Może napoczątek wystarczy Ci jak zrobisz to na poziomie kombinacyjno-przeżutnikowym. A do tego uklady PLD i FPGA są jak znalazł. Masz darmowe progamy do projektowania, dzikie mnóstwo literatury. Wada, z tego co widze w polskich realiach, to drogie kostki które można by zaprogramować.

Jak Ci się spodoba i zechcesz projektować na poziomie tranzystorków i masek to faktycznie chyba bez jakiejs politechniki sie nie obedzie. Z tego zo widzialem to Wydzial Elektorniki i Technik Informacynych robi jakies kursy odnosnire projektowania VLSI (w instytucie Mikro i Opto elekoniki (IMIO) )).

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Kołodziej

Sat, 30 Aug 2003 00:08:59 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Piotr Zbysinski EP \(H\)" snipped-for-privacy@ep.com.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Chyba jednak widzialem taka ksiazke po polsku, w ksiegarni WSiP. Zdaje sie na pl.Dabrowskiego.

Reply to
BLE_Maciek
Reply to
Marek Dzwonnik

Witaj :)

Niestety nic mi to nie mowi, ale nie jestem z Wroclawia - konczylem Technikum Elektroniczne w Zdunskiej Woli (woj. lodzkie) nalezace do Zespolu Szkol Elektronicznych im. Stanislawa Staszica.

To bede musial poszukac po bibliotekach :)

Reply to
Jacek

BLE_Maciek wrote: <ciach>

dzieki :)

Reply to
Jacek

Mon, 01 Sep 2003 15:10:43 +0000 jednostka biologiczna o nazwie Jacek snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Aaa to sorki. Myslalem ze z Wawy.

Nie no, zartuje. Unitra Cemi to chyba o projektowaniu scalakow nic nie wydawala. Natomiast o technologii cos niecos bylo. Tak czy inaczej na pewno nie zaszkodzi jezeli odwiedzisz biblioteke :-)))

Reply to
BLE_Maciek