Kreska na kondensatorze elektrolitycznym SMD to '+'?

W karcie graficznej asus v6600 'urwal sie' kondensator el. SMD o oznaczeniu "0 3 330 6A"; Wyczailem, ze to 330uF / 6V, ale jedno nie daje mi spokoju: niby czarna kreska na kondensatorze SMD to '+', ale na plytce znak '+' umieszczony jest przy drugiej nozce; (?!)

Kreska na kondensatorze elektrolitycznym SMD to '+' czy '-'?

Na aluminiowym '-', na tantalowym '+' - tak mi się zapamiętało - ale stary jestem i moge się mylić ;-)

Na pewno tantalowe - a jakie znasz jeszcze inne polaryzowane? Bo jeśli chodzi np. o styrofleksowe, to czarną kreską oznacza się okładzinę zewnętrzną.

Raczysz żartować ;-P

O! Wyspałes się ;-)

Każdemu się zdarza - Nootropil na takie rzeczy pomaga ;-)

;-)