Konkurs dla elektroników

Użytkownik "T.M.F." snipped-for-privacy@nospam.mp.pl> napisał w wiadomości news:f6b9a7$o32$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Uczeń nie jest pełnoletni, a to jemu laptop przydałby się najbardziej. Kit to także gotowy podzespół, np ekran LCD ze sterownikiem, czy kamera (oraz nadajnik). Czy jakikolwiek hobbysta, student wie co to jest DOKŁADNA dokumentacja urządzenia elektronicznego?

Skoro nie napisano, że prace, które uczestniczyły, a nie wygrały będą publikowane za zgoda jury, to dlaczego twierdzisz, że będą, po zrzeczeniu się praw autorskich ? "Konkurs polega na przygotowaniu projektu, wykonaniu prototypu oraz przekazaniu prototypu na własność stowarzyszenia"

Próbowałem znaleźć szczegóły o

- FLY - TRAK ma już kilka lat. Nie znalazłem.

Reply to
lwh

Mysle, ze pojecie dokladna dokumentacja w tym miejscu to dokumentacja akceptowana przez jury, co moze odbiegac od tego czego ty sie spodziewalbys. Jak bys to inaczej sformulowal? Dajcie mi pare papierkow luzno opisujacych urzadzenie?

A gdzies w regulaminie jest o zrzeczeniu sie tych praw? Jest tylko o przekazaniu prototypu.

Reply to
T.M.F.

Użytkownik "entroper" snipped-for-privacy@CWD.spamerom.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f6amam$12v$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

to ja ogłaszam konkurs na najlepszy dragster w polsce, proszę nam przysłać na własność wykonane samochody, jeśli jakiś pobije 9sec na 400m to w nagrodę właściciel dostanie nowego Fiata Panda

Reply to
blur

Użytkownik "T.M.F." snipped-for-privacy@nospam.mp.pl> napisał w wiadomości news:f6bclh$4ri$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Dyskusja w tym wątku pokazuje, że jakiś problem jest Jak zawodowo stracisz dużą prywatną forsę na prawników i kary umowne inaczej będziesz patrzył na sformułowania. Spiskowa teoria zapewne nie jest tu na miejscu, ale.... warto doprecyzować.

Wymóg -50st.C też jest bardzo nieprecyzyjny Prawie żadne tanie hobbystyczne urządzenie nie będzie działać w tej temperaturze przez rok. Akumulatory są szczególnie wrażliwe. Dla tego balonu może to nie być krytyczne, bo można je przed wsadzeniem w styropian nagrzać do +100 i modlić się, by za 2 godziny nie zdechło, ale czy spełniamy wymogi konkursu? Ja uważam, ze nie. Artur pisze, ze wystarczy wsadzić do zamrażarki na -20 st.C na kilkanaście godzin, a będzie działać w -50. Kto ma zamrażarkę dająca latem -20 stopni ? Ja nie mam.

Reply to
lwh

niestety nie posiadałeś jednej z podstawowych umiejętności jakim jest czytanie ze zrozumieniem. nigdzie w regulaminie nie jest napisane, ze żądamy jakichkolwiek badań na sprzęt zrobiony przez siebie. tylko w przypadku wykorzystania urządzeń fabrycznych chcielibyśmy widzieć taki dokument. następnym razem przeczytaj i zastanów się chwilę zanim coś napiszesz.

Reply to
VSS

ograniczenie jest w paragrafie 6 punkt 3

Reply to
VSS

akurat fly-trak został specjalnie dla nas napisany i jest zbudowany na podstawie FHI-traka do którego pełna dokumentacja wraz z schematami i wsadami do proca jest na stronie autora. Myślę, że gdy będziesz chciał wykonać fly-traka Tomek udostępni Ci wszytskie materiały. wystarczy naspiać majla.

Reply to
VSS

a widziałes balon latający rok ??? przecież lot balonu, co łatwo na stronie CP znaleźć trwa około 2-3 godzin. czas przebywania kapsuły w tej temeraturze przy normalnym wznoszeniu wynosi kilkanaścieminut. popatrz na zależnośc temeratury od wysokości, spójrz na wykresy lotu balonu a zobaczysz, że czas przebywania w tej temeraturze jest naprawdę pomijalny. dowodem na to jest również stan sprzętu który juz dwa razy poleciał. działa bez najmniejszych problemów i raził sobie w 100%. nie zastosowałem żadnej kosmicznej technologii podczas konstruowania kapsuły. spójrz na zawarośc na zdjęciach na elektrodzie w dziale DIY.

elektronika sama się ugrzeje, wystrczy wsadzić ją w styropianowe pudełko. Radiotelefon nadający z mocą 0,3W co kilkanaście sekund rozgrzewa wnętzre pudełka w kilkanaście minut do teperatury +30-40 stopni. ta ilośc ciepła połączona z dobrą izolacją cieplną w 200% wystarcza na pewną pracę. popatrz na konstrukcje kolegów z niemiec. potrafią wysałć kapsułę w kartoniku po butach i bez probelmu wszytsko działa.

widocznie pozostałeś przy konstrukcji lodówki typu szron lub pingwin. moja lodówko-zamrażarka whirpool po ustawieni chłodzenia na maxa potrafi bez problemu po 3-4h osiągnąć -24 stopnie. każda nowoczesna zamrażarka potrafi osiągnąc tę temperaturę

Reply to
VSS

nie, ja i kolega wyłozyliśmy na sprzęt własne pieniądze. i nie było to 2 tysiące.

Reply to
VSS

A to - to co ma znaczyc ? /- • Nie dopuszcza się do konkursu urządzeń fabrycznych – jedynym wyjątkiem od tej reguły są urządzenia radiokomunikacyjne. Dopuszcza się do pracy tylko posiadające ważną homologację na terenie RP. Należy dostarczyć kserokopię homologacji lub okazać ważną naklejkę z numerem homologacji na urządzeniu.

-/ Jednym ze sposobow naciagania sa niedomowienia itp. Juz dwa razy pisalem ze nie ma juz homologacji. Jezeli nawet jakies urzadzenie ja posiada to na pewno pisze w niej ze juz minal termin instalacji.

Moze poproscie aby ktos za was redagowal teksty, bo sami nie wiecie co piszecie :))

H.D.

Reply to
H.D.
[...]

Bez przesady. -20 stopni to nie jest jakieś osiągnięcie.

Użytkownik "lwh" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:f6bdta$uln$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nie wystarczy :) Widziałem urządzenia, które mogły sobie chodzić godzinami przy -25C a przy -30 wysypywały się prawie natychmiast. OK, nie było to typowe zachowanie, ale takie się też zdarza. "Prawdziwe" -50C to klasa military/aerospace, trudna dostępność i wysokie ceny, hobbysta nawet nie będzie miał z czego budować urządzenia.

e.

Reply to
entroper

Fajnie wymyślone. W przypadku jakiś problemów zawsze możecie powiedzieć: "My tylko użytkujemy przekazane urządzenie zgodnie z jego przeznaczeniem opisanym w ... . Urządzenie zostało wyprodukowane przez osobę pełnoletnią, która doskonale wiedziała co robi. To ona ponosi za urządzenie pełną odpowiedzialność. Tu jest jej imię, nazwisko i adres."

Paweł

Reply to
Paweł

Użytkownik "VSS" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:f6bhgu$76s$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Chylę czoła. Ale wyłożyliście pieniądze na "własny" projekt, jak to się mowi "własne dziecko". Wtedy trochę inaczej się to traktuje. W regulaminie odbieracie komuś tę mniej lub bardziej wymierną własność już na wstępie.

e.

Reply to
entroper

Gdzie, w którym miejscu ? Dla ułatwienia przytoczę ten punkt: "3. W ramach Konkursu Uczestnik może wygrać nagrodę w postaci notebooka klasy minimum Celeron 1,8GHz przekazanego Stowarzyszeniu Copernicus Project przez firmę wspomagającą."

:D

Reply to
Jacek "Plumpi

Jak na razie tylko Ty stawiasz tu niedomówienia.

ja to bardzo dobrze wiem, zauwaz tylko, że na 99% urządzeń radiokomunikacyjnych jest naklejka ze słowem "homologacja". dlatego też zostało uzyte to słowo aby wszyscy wiedzieli o co chodzi.

a skąd wiesz jakiemu urządzeniu kiedy kończy się homologacja ?

Ty oczywiście dokładnie wiesz co piszesz.

Reply to
VSS

Użytkownik "VSS" napisał

Bo sie wszystkim urzadzeniom skonczyl termin instalacji na podstawie homologacji ! H.D.

Reply to
H.D.

sugerujesz,że wszytskie radiotelefony motoroli które posiadam będę uzywał bezprawnie ?

Reply to
VSS

To wysyłaj, na co czekasz ??

Reply to
Maciej

ale przecież nigdzie nie jest napisane, że element ten nie będzie promowany jako autorstwa konkretnej osoby. Chyba nie sądzisz, że ktoś będzie pisał Stowarzyszenie CP wykonało sobie następna cudowną kapsułę i jest jej autorem. Tu chyba brakło tobie trochę wyobraźni.

Nie można na wszystko patrzeć przez pryzmat tego, że ktoś chce kogoś oszukać (w domyśle, ludzie z CP czychaja na czyjąś własność). Regulamin jest czytelny, a do udziału zaprasza się tych, którzy go akceptuja i tyle. Nic na siłe...

poizdrawiam,

Maciej

Reply to
Maciej