komputer samochodowy - czy jest ktos zainteresowany wspoltworzeniem?

Jedno i drugie jest istotne. Temperatura wody w silniku jest wskaźnikiem jego rozgrzania, reguje na to komp od wtrysku i wskaźnik na desce, żebyś wiedział kiedy można rżnąć na maksa :)

A drugi, ten w chłodnicy też jest ważny, bo uruchamia wentylator obniżający jej temperaturę gdy nie wystarcza do tego pęd powietrza. Jak to jest ważne zapytaj się kogoś kto się zagotował stojąc w korku.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Termostat w chłodnicy? Zazwyczaj jednak w/obok głowicy silnika.

Z bardzo dziwnymi miałeś do czynienia. Czujnik włączający wentylator chłodnicy zazwyczaj jest umieszczony własnie w chłodnicy.

Termostat to jest osobna historia. Ale wentylator jest zamontowany na chłodnicy po to, żeby w razie potrzeby ją schłodzić dodatkowo. A nie po to żeby schładzać silnik.

Jedyny znany mi samochód w którym nie było wyłącznika termostatu na dole chłodnicy, to jest mały fiat :)

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Termostat to jest osobna historia. On zadba o to żeby nie otwierać dużego obiegu gdy nie ma potrzeby. Ale jak już otwiera, to z chłodnicy ma lecieć chłodna ciecz. Wentylator zamontowany jest na chłodnicy po to żeby to zapewnić nawet wtedy, gdy samochód stoi. Wentylator nie ochłodzi przecież samego silnika.

Jedyny znany mi samochód, w którym wyłącznik wentylatora nie był zamontowany na dole chłodnicy to jest mały fiat :)

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

To racja.

Ale to już nie. Regulacja temperatury cieczy odbywa się poprzez termostat, który otwiera/zamyka duży obieg tak aby utrzymać mniej więcej stałą temperaturę silnika. Natomiast wentylator służy wyłacznie do "wspomagania" chłodzenia, gdy mimo otwartego dużego obiegu temperatura nadal wzrasta, np. podczas jazdy w korku. We wszystkich znanych mi samochodach bimetal od załączania wentylatora umieszczony był w dolnej części chłodnicy.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr
Reply to