Kilkuletni test żarówek ''energooszczędnych''.

niestety ponoc to, co sie oplacalo to ruscy wykopali i zbudowali z tego swoja pierwsza bombe atomowa.

Reply to
Michal Baszynski .

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" snipped-for-privacy@NO-SPAMwojteks.prv.pl> napisał w wiadomości news:40a65284$ snipped-for-privacy@news.vogel.pl...

Wiem, ale z tzw. przyczyn niezależnych nie mogę. Już tu kiedyś przepraszałam :)

Pozdrawiam

Reply to
Hanka Skwarczyńska

Fakt, nieco brzęczą, potwierdzam. Ale mam w kuchni, to niespecjalnie przeszkadza. Natomiast padają dość szybko, ale starannie przechowuję paragon i opakowanie, przez co nie mam problemu z wymianą na nowe. A że mam ich z 5 szt., to zawsze daje się dobrać - nie mają cech indywidualnych.

Ja uważam za najgorszy chłam - przede wszystkim ohydny kolor i bardzo znaczące obniżenie jasności po kilku miesiącach. Jedna to mi nawet świeciła na fioletowo, potem zdechła.

Zdecydowanie najbardziej chwalę sobie Osram. Mam też małe świecidło z Piły (9 W) już chyba 3 rok - wada: dość długo nabiera jasności. No ale w obecnej sytuacji, dopóki nie skończą serii, jadę na philipsach.

Grzexs

Reply to
Grzexs

Wymowna cisza.... :-)

Reply to
Pszemol

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com

Tyle, że z _jedną_ świetlówką to chyba do nich nie podskoczysz ;-(

Reply to
Marek Dzwonnik

Spytaj pracodawcy gdzie i kiedy je wywala i czy mozesz sie dolaczyc :-)

Fri, 14 May 2004 03:55:00 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Mariusz Jędrzejec [mr.]" <wyslij.na snipped-for-privacy@polbox.com.USUN.TO>

wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Jak najbardziej. Ja polecam swietlowki Osram. Potrafia swiecic latami, chociaz niekiedy zdarza im sie przepalenie zarnika. W lampie na biurku mam swietlowke Osram juz pare ladnych lat i jeszcze zyje, pomimo czestego wlaczania i wylaczania. Na barwe swiatla nie narzekam. Chinkich shitexow nigdy nie probowalem.

Reply to
BLE_Maciek

a nawet jak podskoczy to sie dowie, ze za utilizacje zaplaci tyle co za nowa chinska (3,90 netto czyli prawie 5zl brutto) ..

Reply to
Michal Baszynski .

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-05-16 23:51 Michal Baszynski nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

U mnie w mieście(mała miejscowość na Pomorzu, 25km od Gdyni) działa przy zakładzie usług komunalnych coś takiego jak Punkt Zbiórki Odpadów Niebezpiecznych(PUZON ;-) ). Czy faktycznie oni te wszystkie świetlówki, chemikalia, oleje itp. świństwa utylizują - nie wiem, w każdym bądź razie mam czyste sumienie. W mieście soti też kilka pojemników na przeterminowane lekarstwa i zużyte baterie.

Reply to
badworm

"Janusz Pawlinka" news:c827tv$qdh$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

Kodowanie liter........ charset="windows-1250"

Reply to
Andrzej Litewka

"Arkadiusz Gawronowski" news:c828s2$5v$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

O co chodzi z tą przerwą ? Jakieś nieodparowane pary rtęci czy jak i potem się gdzieś to osadza gdzie nie powinno i szybciej rura pada ? To tylko dotyczy kompaktowych ?

Reply to
Andrzej Litewka

"J.F." news: snipped-for-privacy@4ax.com

Czy ta mapka to promieniowanie na dzień dzisiejszy ? (Tak zrozumiałem z tego tekstu) Te wielkości (np. najbliżej środka okręgu) 500-2000 to mikroRentgenach / h ?

To w takim razie ile teraz wynosi promieniowanie na terenie Czarnobyla i w bezpośrednim otoczeniu elektrowni ?

Z tekstu wynika, że typowe promieniowanie nie przekracza 20 uRentgenów / h. Po wybuchu pisze, że było w niektórych miejscach w okolicy reaktora

3000-30000 Rentgenów/h Czyli nawet do 1,5 mld. x więcej (chyba dobrze przeliczyłem)

Nie wiem gdzie miało być to 30tys. Rentgenów/h ? Czy to na terenie samej elektrowni tam gdzie ci biedni strażacy :( gasili pożar i usuwali te potężnie radioaktywne części budynku.

Z tekstu wyczytałem, że dawka 500 Rentgenów / 5h jest niebezpieczna dla ludzi. nie wiem czy to już śmiertelne jest ?

Czyli mam rozumieć, że w takim wypadku rentgenoradiometr pokaże 100 Rentgenów / h ?

Czy taka dawka napromieniowania człowieka (500Rentgenów w ciągu 5h) jest równoważna przebywaniu 1 godzinnemu w strefie o promieniowaniu

2500Rentgenów/1h ? Czy ten sam efekt (teoretycznie) da przebywanie przez 10h w strefie o promieniowaniu 50Rentgenów / h przez czas 50 h ?
Reply to
Andrzej Litewka

O ile pamietam to przy 500R polowa napromieniowanych umrze. A reszta bedzie miala ciezkie komplikacje.

tak

Mniej wiecej ten sam.

Ale dalej sie konczy liniowosc - niewielkie natezenie przez dlugi czas czlowiek dosc dobrze znosi - tzn nie widac objawow, ale ryzyko bialaczki wzrasta. Co prawda niektorzy twierdza ze obecni mieszkancy Hiroshimy maja zapadalnosc na nowotwory ponizej sredniej.

Tak czy inaczej te 1000uR/h to w zasadzie dosc bezpieczne jest .. ponizej 10R rocznie, mozna by powiedziec ze tyle co nic, byc moze mniej niz obsluga rentgena - pomijajac fakt ze to w szkodliwym pyle jest zrodlo...

tfu - autopoprawka - 5h godzin w strefie 100R/h to tyle samo co 1h przy 500R/h, i to samo co 12min przy 2500R/h.

Godzinki w 2500R/h to nikt nie wysiedzi :-)

A jak cie interesuje przykra ciekawostka:

J.F. napisal(a):

No wiec hipoteza liniowa jest najwyrazniej bledna. Przy malych dawkach wplyw promieniowania jest pozytywny. To znaczy na poczatku charakterystyki jest tak, ze im wiecej promieniowania tym lepiej i dopiero w pewnym momencie chka zaczyna zasuwac w gore i przekracza os X.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Użytkownik "Andrzej Litewka" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@and.krakow...

Akurat ten zarzut to raczej nie do mnie, popatrz na wątek ;)

Janusz Pawlinka

Reply to
Janusz Pawlinka

Użytkownik "Janusz Pawlinka" snipped-for-privacy@wasko.pl napisał w wiadomości news:c8hqo7$qpn$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

No dobra, mój błąd... Teraz lepiej ?

Janusz Pawlinka

Reply to
Janusz Pawlinka

nie trzeba az tak daleko szukac - u nas tez byla niedawno afera z "Neptunem" w jednej z klinik..

Reply to
Michal Baszynski .

użytkownik "Alr" snipped-for-privacy@op.pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> napisał w wiadomości news:c833mi$bnd$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Zawsze mówiłem, że na rynek polski powinni zmienić nazwę handlową :)

pozdr, Pinio

Reply to
Pinio

Raczej nagrzewanie się elektroniki przy starcie - takie mam wrażenie.

Reply to
aw