Kanaly satelitarne w sieci LAN

Hejka, witam wszystkich na grupie.

Mam pytanko, czy jest mozliwe "wpuscic" kanaly telewizji satelitarnej do sieci LAN ? Chodzi mi o to, aby zainstalowac jakis server_video i aby mozliwe bylo ogladanie poprzez siec LAN kanalow dostepnych w pakiecie np. Cyfra+ lub Sky. oczywiscie mam wykupiony abonament i aktywna karte. Czy jest mozliwe ogladanie jednoczesne wszystkich kanalow z takiego pakietu ?.. np mam podlaczonych 5 komputerow do sieci ? Jaki hardware musi zawierac taki server, aby doprowadzic do niego sygnal z miski i kabla ?

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie i serdecznie pozdrawiam. Tomek

Reply to
Tomak

Tomak schrieb:

wszystkich (legalnie) nie odbierzesz, bo masz wykupiony 1 pakiet. Jako hardware możesz wziąć dbox Nokii z linuxem na pokładzie. Robi streaming przez LAN.

Waldek

Reply to
Waldemar

Ja tam nie wiem, ale rozne pomysly "dzielenia" karty sa ..

A jak z pasmem ? Jeden program to jakies 2-4Mbps, no powiedzmy ze fast ethernet powinien sie wyrobic. Caly kanal to okolo 20-30Mbs danych.

Ale wiecej programow to i tunerow wiecej trzeba zeby transpondery rozne ogladac, i moze nawet podwojny odbiornik przy antenie zeby dwie polaryzacje zlapac ..

ja tam wiem. Dlatego pisałem "legalnie". Bo dać, to się da.

dbox ma 10 Mbps, ale jeden program przechodzi ok.

tunerów i dekoderów.

Waldek

Reply to
Waldemar

Dzieki za wszelkie odpowiedzi... ale teaz juz widze ze nie da sie tego zrobic tak prosto... pomijam problem legalnosci, chodzi mi o samo rozwiazanie techniczne. Wyszukalem ze do tego sluza tzw. Stacje Czolowe. Takie cos wlasnie posiadaja telewizje kablowe, dzieki nim i podlaczonym do nich tunerow, moga dalej przesylac obraz po kablu/swiatlowodzie po protokole IP. Z laczem nie bedzie prolemu bo bedzie to lacze swiatlowodowe

3GB/s wiec powinno przy zwyklym kodowaniu DVB-S wyrobic nawet z kilkunastoma kanalami. Myslalem tylko czy ktos z Was mial doswiadczenie wlasnie z takimi stacjami, bo z tego co mi sie udalo zorientowac potrzeba mi bedzie tyle tunerow ile kanalow bede chcial wpuscic do sieci, zakladam ze tyle samo kart dekodujacych, ewentualnie jesli da sie, to podlaczenie dzielenie jednej karty poprzez splitter. Jeszcze jedno, i co za tym idzie bede musial miec kilka czaszy z konwerterami, bo kazdy kanal to: 1 konwerter
  • 1 tuner, ta aby potem mozna bylo w sieci wszystkiech z nich samodzielnie ogladac. Widzialem jeszcze cos takiego jak MultiSwitch, (do jednego konwertera mozna podlaczyc dziei niemu wiecej tunerow) naiszcie czy dobrze mysle, czy da sie cos takiego zrobic. Wielkie dzieki, czekam na jakiekolwiek sugestie.

Pozdrawiam, Tomek

Dnia 06-04-2007 o 17:59:32 Waldemar snipped-for-privacy@infocity.de napisał(a):

Reply to
Tomak

Tomak schrieb:

bo się lepiej czyta a dlaczego? pisz pod postem

coś mi się widzi, że masz zamiar zrobić coś, na czym się kompletnie nie znasz. Może przedstawisz najpierw to, co chcesz zrobić?

Jak chcesz odbierać n kanałów na raz, to potrzebujesz n odbiorników i n-k dekoderów z kartami (0 <= k <= n). Czasz potrzebujesz tyle, ile satelitów chcesz odebrać. Ewentualnie da się zrobić "zeza", czyli czasza wykierowana na najsłabszego satelitę, a drugi konwerter z ofsetem obok pierwszego. Są specjalne bloki do montażu. Teraz możesz sobie dekodować tyle kanałów, ile potrzebujesz. A jak, to zależy od ilości użytkowników i topologii sieci.

Waldek

Reply to
Waldemar

Chyba za duzo chcesz wiedziac, za jednym podejsciem.

Zobacz najpierw tutaj:

np.:

Pzdr.J.P. ________________________________ | Dzieki za wszelkie odpowiedzi... ale teaz juz widze ze nie da sie tego zrobic | tak prosto... pomijam problem legalnosci, chodzi mi o samo rozwiazanie | techniczne. Wyszukalem ze do tego sluza tzw. Stacje Czolowe. Takie cos wlasnie | posiadaja telewizje kablowe, dzieki nim i podlaczonym do nich tunerow, moga | dalej przesylac obraz po kablu/swiatlowodzie po protokole IP. Z laczem nie | bedzie prolemu bo bedzie to lacze swiatlowodowe 3GB/s wiec powinno przy | zwyklym kodowaniu DVB-S wyrobic nawet z kilkunastoma kanalami. | Myslalem tylko czy ktos z Was mial doswiadczenie wlasnie z takimi stacjami, bo | z tego co mi sie udalo zorientowac potrzeba mi bedzie tyle tunerow ile kanalow | bede chcial wpuscic do sieci, zakladam ze tyle samo kart dekodujacych, | ewentualnie jesli da sie, to podlaczenie dzielenie jednej karty poprzez | splitter. Jeszcze jedno, i co za tym idzie bede musial miec kilka czaszy z | konwerterami, bo kazdy kanal to: 1 konwerter + 1 tuner, ta aby potem mozna | bylo w sieci wszystkiech z nich samodzielnie ogladac. Widzialem jeszcze cos | takiego jak MultiSwitch, (do jednego konwertera mozna podlaczyc dziei niemu | wiecej tunerow) naiszcie czy dobrze mysle, czy da sie cos takiego zrobic. | Wielkie dzieki, czekam na jakiekolwiek sugestie. | | Pozdrawiam, Tomek

Reply to
Jerzy Pastusiak

mnie nie

chcesz byc madry to przeczytaj RFC 1855 Netiquette Guidelines,

oraz:

nie flejmuj bez potrzeby

chcesz sobie pogadac na ten temat, pisz na priva

Reply to
Jerzy Pastusiak

masz na myśli to:

If you are sending a reply to a message or a posting be sure you summarize the original at the top of the message, or include just enough text of the original to give a context. This will make sure readers understand when they start to read your response.

Waldek

Reply to
Waldemar

napisalem, chcesz poznac calosc zaganienia, pisz na priva

zauwazylem ta twoja przypadlosc u wielu kolegow z Niemiec

chcesz flejmowac, to beze mnie

Reply to
Jerzy Pastusiak

swieta, wspomniena, stara gwardia

gratuluje stazu w Internecie (15 Lis 1995 ?)

niewiele krotszy od mojego

ktos z tego okresu ?

pozdrawiam, jp

Reply to
Jerzy Pastusiak

Jerzy Pastusiak schrieb:

po pierwsze primo, ty zacząłeś flejmować, nie ja. po drugie, ty zacząłeś pisać na ten temat na grupę, nie ja. po trzecie, dlaczego nie piszesz na priva, tylko na grupę?

Waldek

Reply to
Waldemar

Dnia 09-04-2007 o 12:30:19 Waldemar snipped-for-privacy@caarine.de napisał(a):

Dokladnie, nie znam sie, dlatego szukam porad tutaj. Chce wrzucic 16 kanalow telewizji sat. Sky UK do sieci LAN. Juz wiem, ze bede potrzebowal do tego 16 konwerterow (4xquatro)+ 16 czasz (4 czasze)

  • 16 tunerow wraz z 16 kartami abonenckimi - 16 licencji

Jesli bede juz to mial, co wiecej potrzebuje aby sygnal z tych tunerow wrzucic do sieci Ethernet ? Potem chcialbym kazdy z kanalow(strumieni) ogladac niezaleznie w tym samym czasie na wielu komputerach. Sygnal w sieci moze leciec w standardzie mpeg2, widzialem gdzies panele LCD z wbudowanymi interfejsami sieciowymi, ktore z "polykaniem" strumieni mpeg2 nie powinny miec problemow, ewentualnie dla uproszczenia komputery.

Reply to
Tomak

Tomak schrieb:

potrzebujesz tyle czasz ile satelitów chcesz oglądać. Do tego potrzebujesz odpowiedni konwerter, jeden czterowyjściowy powinien wystarczyć. Za tym dajesz tyle tunerów, ile programów NA RAZ chcesz oglądać. Ewentualnie będzie potrzebny wzmacniacz dystrybucyjny 1-16. Jak już pisałem na DBox Nokii można zainstalować Linux, który robi streaming na wyjście Ethernet. Co prawda 10 mbit/s, ale powinno wystarczyć. Czyli masz twoje n strumieni mpeq. Teraz wystarczy dać dobrego switcha i już masz wsio w jednej sieci.

Waldek

Reply to
Waldemar

tomak, widze, ze lubisz pytac, nie czytac

dalem ci linki, masz tam opisane prosto i profesjonalnie to o co pytasz

interesuja cie sieci kablowe - na grupe pl.rec.telewizja zaglada czasem Robert J.

zna sie na tym, bo to robi na codzien

nie da

da sie na wiele sposobow, ale musisz miec sporo pieniedzy i duza wiedze

co do wiedzy sprawa prosta, nie masz jej wcale, wiec musisz miec jeszcze wieksze pieniadza

nie pomijaj !!!

zyjesz w kraju. gdzie pan m. ma bardzo skuteczne metody antypirackie: "z polamanymi nogami, nie chce sie piracic"

jp ____________ Tomak wrote:

| Dokladnie, nie znam sie, dlatego szukam porad tutaj. | Chce wrzucic 16 kanalow telewizji sat. Sky UK do sieci LAN. | Juz wiem, ze bede potrzebowal do tego 16 konwerterow (4xquatro)+ 16 czasz (4 | czasze) | + 16 tunerow wraz z 16 kartami abonenckimi - 16 licencji | | Jesli bede juz to mial, co wiecej potrzebuje aby sygnal z tych tunerow wrzucic | do sieci Ethernet ? Potem chcialbym kazdy z kanalow(strumieni) ogladac | niezaleznie w tym samym czasie na wielu komputerach. | Sygnal w sieci moze leciec w standardzie mpeg2, widzialem gdzies panele LCD z | wbudowanymi interfejsami sieciowymi, | ktore z "polykaniem" strumieni mpeg2 nie powinny miec problemow, ewentualnie | dla uproszczenia komputery.

> [...]

sadzilem, ze sprawy funkcjonowania list i forum dyskusyjnych interesuje cie profesjonalnie - czyli z tego zyjesz, wiec o tym chcialem porozmawiac

Jurek

Reply to
Jerzy Pastusiak

niezupelnie - czesciowo czytaj dokladnie dalej, a dokladnie to drugie

jp

ps sorka, moj czas trola sie k | Jerzy Pastusiak schrieb: | > On Mon, 9 Apr 2007, Waldemar wrote: | > | > > Tomak schrieb: | > > | > > bo się lepiej czyta | > | > mnie nie | > | > > a dlaczego? | > > pisz pod postem | > | > chcesz byc madry to przeczytaj RFC 1855 Netiquette Guidelines, | | masz na myśli to: | | If you are sending a reply to a message or a posting be sure you summarize | the original at the top of the message, or include just enough text of the | original to give a context. This will make sure readers understand when they | start to read your response.

Reply to
Jerzy Pastusiak

Bo? sa na roznych transponderach? na roznych satelitach?

Po pierwsze jest cos takiego jak multiswitch dzieki czemu wystarczy jedna antena i konwerter LNB quatro

Co do tunerow... wystarczy ci PC z kartami TVSAT + odpowiedni software...

najgorsze jest ewentualne transkodowanie sygnalu - wtedy potrzebujesz bardzo drogiego sprzetu...

Reply to
PAndy

PAndy schrieb:

obawiam się, że PCet odbierający 16 kanałów TVSAT jednocześnie będzie droższy od szafki z dboxami. Dboxy są do kupienia za kilkanaście EUR na Ebayu. Wgrać Linuxa i już masz streaming.

Waldek

Reply to
Waldemar