Kalkulator Bolek 440 sprzed lat - dla mnie bomba !

szersze sciezki to i mniejszy wplyw. A i mniejszy scalak, to uzysk wiekszy :-)

No wiesz - jesli krajowy przemysl nie dostarcza potrzebnej ilosci czepkow, albo bezpylna farba okaze sie pylna ..

Thu, 15 Dec 2005 15:33:46 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ok, już jutro zacznę w swoim warsztacie robić proste TTLki i CMOSy. Polecasz termotransfer czy positiv do maskowania ? ;-)

BTW skąd materiał wziąć ? Tylko fotodioda BPW34 przychodzi mi na myśl jako ładna płytka krzemu i to od razu z naniesioną warstwą o przeciwnym przewodnictwie czyli epitaksja będzie już niepotrzebna. ;-)

Reply to
BLE_Maciek

Nie czytales niusa sprzed roku ? Jest szansa ze sobie zrobisz scalaka z plujki :-)

Thu, 15 Dec 2005 19:27:35 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

O kurde, już idę googlać, ale to pewnie jakaś podpucha i przewodzący atrament którym można co najwyżej drabinkę rezystorów zobić - zgadłem ? Półprzewodniki z drukarki - to zbyt piękne zeby mogło być prawdziwe... :-)

Reply to
BLE_Maciek

POnoc jednak taka piekna przyszlosc nas czeka.

Procesor na kartce A4 :-)

Thu, 15 Dec 2005 21:17:53 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nic nie wygooglałem. Pomożesz znaleźć ? Może msgid masz ?

:-) Rozumiem że cartridge do takiej drukarki będzie zawierał conajmniej taki zestaw materiałów: - krzem z domieszkami P - krzem z domieszkami N - dwutlenek krzemu - polikrzem - aluminium ?

I dlaczego mi się to tak nieprawdopodobne wydaje ? :-)

Reply to
BLE_Maciek

Thu, 15 Dec 2005 21:37:26 +0100 jednostka biologiczna o nazwie BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

[...]

Tylko nie w scalaku sterującym dyszami ;-) a w zbiorniczkach. I żeby umiał to nanosić.

Reply to
BLE_Maciek

BLE_Maciek przemówił ludzkim głosem:

Pewnie dlatego, że uważasz że tranzystory to tylko z półprzewodników budować można :-)

Reply to
Zbych

Thu, 15 Dec 2005 21:43:48 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Zbych snipped-for-privacy@onet.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Masz na myśli półprzewodniki organiczne ? (jakby nie było są to półprzewodniki i raczej tylko z półprzewodników można budować tranzystory, no chyba że coś innego zmienia swoją przewodność pod wpływem pola elektrycznego, wtedy by można robić MOSFETy, ale taki materiał to też jakby nie patrzeć, półprzewodnik ;-) )

Reply to
BLE_Maciek

BLE_Maciek przemówił ludzkim głosem:

Miałem na myśli polimery, wykorzystanie nieliniowosci zjawisk optycznych (tranzystory optyczne).

Reply to
Zbych

A wpisz w googla printable transistor

?Xcntry=USA&Xlang=en_US&app=Newsroom&ed_name=NR_2004April16_POE&format=article&view=newsrelease&metrics=notrack

A propos .. jak sie robi dzisiaj TFT ? Moze to wejdzie pod strzechy ..

Nie wierzysz w postep elektroniki :-)

15 lat temu nieprawdopodobny wydawal mi sie procesor 500MHz, 20 lat temu 100MHz, 25 lat temu - kalkulator o poborze pradu 0,00000nic 30 lat temu - 64MB RAM, 40 lat temu - maly komputer, 60 lat temu - tranzystor,

Fri, 16 Dec 2005 02:20:25 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Super, zaraz googlnę. TNX

[...]

:-D

Reply to
BLE_Maciek

Fri, 16 Dec 2005 02:20:25 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Kurde ! Toż to by była wspaniała zabawa !

Pozostaje tylko mieć nadzieję że koszt takiego wydruku nie będzie porównywalny z zamówieniem produkcji zwykłego krzemowego scalaka w normalnej fabryce półprzewodników ;-)

No to czekamy na crossposty z pl.comp.dtp w rodzaju "Jak wydrukować Flash EPROM na Romayorze" ;-D

Reply to
BLE_Maciek

Andrzej napisał(a):

U mnie w Bolku jest scalak MPS7545 (MOS Technology), zaś w Lolku MPS7529 (też MOS Technology) - na pewno przeróbka to tylko dołożenie jednego połączenia?

Reply to
Darek R.

jeśli dobrze pamietam to przełącznika, który włączał na jakiś klawiszach funkcje trygonometryczne

Reply to
Michal Baszynski .

Nie bardzo mi sie chce wierzyc .. o ile jakis Casio, IBM czy HP moglby miec z tego zysk, to jaki bylby zysk Elwro/socjalistycznego kraju ?

Nie mam już niestety tych kalkulatorów więc szczegółów nie mogę sprawdzić. Różnica była w ilości znaków na wyświetlaczu. lolek sygnalizował przełączenie funkcji, na bolku tego nie było (za mało znaków). Na pewno dodatkowo był pierwiastek i jeszcze dwie lub trzy funkcje.

Pozdrowienia Andrzej

Reply to
Andrzej

Nie rozumiesz - jaki bylby sens zubozenia mozliwosci kalkulatora ?

No chyba ze mi sie cos pomylilo - Lolek to byl taki prosty

4 dzialania i moze pierwiastek, %, a Bolek to juz "naukowy" ?

A któż to może wiedzieć? Weź taki OTVC Syriusz. Sprzedawany z pamięcią umożliwiającą zaprogramowanie 55 programów, ale procesor ustawiony w tryb 29-cio programowy. Wystarczyło zmienić jeden bit w trybie serwisowym...

pozdrawiam, Janek

Reply to
Jan B.