Kabel do połaczen Hyperteminal

Witam. Jak powinien być okrosowany kabel do połaczenia Hyperterminal DB9 żeńska do DB9 męska. Chodzi mi owejście terrminalowe na urządzenie w trybie konsolowym. Pozdrawiam Szorterek

Reply to
szorterek

To zalezy tylko od urzadzenia moze to byc 1:1 lub cross.

Reply to
::WiReFree::

Jest to płyta główna w wersji RACK 19' ktora na pokladzie nie nic poza gniazdem DB9 żeńskim i trzema slotami PCI, chipset BX440 bedzie to robic za router do sieci coby zastapiło standartwego towera (za dużo miejsca zajmuje). Probowałem połaczyc się z tym sprzetem pod windą 98, ale mam opis "polaczony" natomiast w oknie terminala nie pojawia sie nic. Więc po kolei muszę eliminować możliwe ew.błedy. Sprzęt jest zapakowany w 1U ślicznota, tyle że niezbyt skora do wspólpracy. Pozdrawiam Szorterek Użytkownik "::WiReFree::" snipped-for-privacy@nospam.pl napisał w wiadomości news:e8bm6s$pv7$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
szorterek

Jeśli DCE-DTE to raczej na pewno 1:1. Nie widziałem krosa łączącego męskie/żeńskie...

Poza tym spróbuj. RS232 z założenia (specyfikacja) wytrzymuje podłączenie TxD-TxD itp, więc nawet jak zrobisz crossa zamiast 1:1 albo odwrotnie, to najwyżej nie będzie działało, ale nic nie powinno się zjarać.

Pytanie jeszcze, czy chcesz tam mieć flow control. Jeśli nie, to nieraz wystarczy połączyć linie 2-2, 3-3 oraz 5-5 (i można oszczędzić w ten sposób na kablu).

Kosma

Reply to
Kosma

Wypadalo by jeszcze sprawdzic jaka predkosc transmisji i czy jest kontrola przeplywu

Reply to
::WiReFree::

moze to glupie, ale pare razy enter nacisnij zeby routerek zakumal ze ktos chce z nim gadac. Poza tym tak jak pisali koledzy - predkosci transmisji, flow-control i musi zadzialac. Rodzaj kabla najprosciej sprawdzic podlaczajac hyperterminal i resetujac router - przy starcie 99% sprzetu wywala jakies dane na konsole. Jesli masz zle ustawione parametry seriala bedziesz widzial krzaki, ale bedziesz tez wiedzial ze kabel jest w porzadku.

Reply to
Tomek

Dzięki za informacje, ruszyło na kablu 1:1 ale przy pełnej obsadzie pinów. Pozdrawiam Szorterek

Reply to
szorterek