Pętle zasilania na płytce

Witam wszystkich Projektuje płytke w protelu 99se. W nim jest funkcja "Automatically Remove Loops" która usuwa zapetlenia ścieżek. Czyli jeśli np. ścieżka masy tworzy petlę, to protel usuwa ją automatycznie. Tu moje pytanie, czy są jakieś konsekwencje takiej pentelki? Chodzi mi o zasilanie, czyli VCC i GND. Czy będzie jakas różnica potencjałów, czy coś w tym stylu? Wydaje mi się, że nie. W końcu na paru płytkach widziałem, że masą jest otoczona cała płytka i problemów nie ma.

Drugie pytanie. Jak sprawdzić, czy wszystkie połączenia są już poprowadzone na PCB? Chodzi mi o wykrycie tych cienkich linii sugerujących połączenie. Mam dwustronną płytkę i czasem zdarzają się małe połaczenia np. masy dwóch warstw, które nie są widoczne za bardzo i można te połaczenia pominąć niechcący :/

Pozdrawiam

Thus wrote "Micha?" snipped-for-privacy@wp.pl:

Jeśli zrobisz ścieżki z nadprzewodnika to różnic potancjałów nie będzie :^P

Paweł

Reply to
Paweł Więcek

Paweł Więcek napisal:

Będą - wystarczy że zbuduje na tej "cud" płytce generator w.cz. :) GRG

Reply to
Gregor

ja robie to tak ze wylaczam wszsytkie warstwy poza obrysem plytki i polaczeniami wtedy wyraznie widac gdzie nie ma polaczenia

sobol

Reply to
sobol

sobol napisał(a):

A nie prościej odpalić DRC??

Reply to
Paweł Hadam

Użytkownik "sobol" snipped-for-privacy@charade.pl napisał w wiadomości news:em0btd$atp$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Lepsze to od szukania braku połaczeń z wyswietlonymi warstwami, ale ma jeden feler. Właśnie rano znalazłem nie podłaczoną masę kondensatora przy scalaku. Scalaki mam po obu stronach w tych samych miejscach, tak samo jak kondensatory SMD. Dolny kondensator jest prawidłowo podpięty pod masę, górny tylko z masą scalaka. Protel tak sobie obliczył, że najbliżej mu do masy centralnie pionowo do drugiego kondensatora (czyli dość logicznie). Problem w tym, że tego połaczenia nie zaznaczył nawet kropką :/

Pokombinuje z DRC, bo faktycznie o takie narzedzie mi chodzi.

Dziękuję i pozdrawiam

Michał napisał(a):

Zaznaczona opcja "Un-routed Net Constraints" (dla Protela 99se) załatwia nawet najbardziej poukrywane przerwy. Pamiętaj, że jeśli masz w DRC pozaznaczanych więcej opcji sprawdzania i masz tam jakieś błędy (tzn. błędy z punktu widzenia ustawionych Rules, niekoniecznie twojego) i jest ich dużo to drc zatrzyma się po ustawionej w "Stop when xxx violations found" liczbie i może ci nie pokazać przerwanych połączeń. Dlatego albo sprawdzaj wyłącznie przerwane połączenia, albo wpisz odpowiednio dużą liczbę błędów do przeanalizowania.

Pozdrawiam, Paweł.

Reply to
Paweł Hadam

Dobrym zwyczajem jest doprowadzić do zerowej liczby błędów w DRC. Czasem może to byc kłopotliwe, ale zwykle się da. Podstawa to prawidłowe ustawienia w Rules

Reply to
EM

Taka pętla zachowuje się jak jednozwojowa cewka, w której może się indukować napięcie. Z tego samego powodu przewody się skręca ze sobą zamiast puszczać luzem. Ogólnie mówiąc między dwoma punktami pętli może być różnica potencjałów i to w dodatku zależna od tego środowiska zewnętrznego.

Uruchom z menu Tools, Design Rule Check. Program sprawdzi czy Rules jakie ustawiłeś są spełnione.

ja też pozdrawiam tn

Reply to
ThomasN

Tylko dodajmy ze bez takich petli tez sie bedzie cos indukowalo na drodze masa_wejscia-masa_wyjscia-wyjscie-wejscie.

Przy braku petli troche latwiej zapanowac mysla nad tym co sie w ukladzie moze zdarzyc.

To ja bym jeszcze polecił zainteresowanym cykl artykułów: "O paskudztwach i czarodziejach, czyli zakłócenia w układach elektronicznych", było to w

2003/2004r. w edw. W necie też można ciekawe artykuły znaleźć.

pozdrawiam tn

Reply to
ThomasN

EM napisał(a):

Zgadza się, ale na szybko prościej zignorować pozostałe "błędy"

Reply to
Paweł Hadam

Użytkownik "ThomasN" snipped-for-privacy@serwer.jakis.pl> napisał w wiadomości news:em1e3b$lck$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

A gdzie można ściągnąć ten artykuł? W sieci wczoraj szukałem i niestety bez powdzenia. EDW jeszcze nie udostępnia tego artykułu do pobrania.

Pozdrawiam

Musiałbyś kupić archiwalne numery edw. Ja mam jedynie wersję papierową i to bez jednego numeru :(

pozdrawiam

Reply to
ThomasN

Użytkownik "Michał" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:em3c8k$4u8$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...