JTAG z JTAG ICE

Witam.

Jeśli ktoś używa tych narzędzi proszę o radę czym zasadniczym różnią się te narzędzia w pracowni dla praktyka. Producenci w reklamówkach udzielają lakonicznych informacji a ja chciałbym wiedzieć czy warto inwestować w droższy JTAG ICE czy też sam JTAG będzie wystarczający. Chciałbym używać tego interfejsu do kontrolrów AVR.

Pozdrawiam.

Reply to
Viki

JTAG to tylko nazwa interfejsu szeregowego i związanego z nim protokołu. Podaj nazwy handlowe konkretnych urządzeń. W reklamówkach pewnie chodziło o to, że przez kabel "JTAG" można tylko programować/odczytywać/kasować procesory (co jest jasno opisane w dokumentacji atmelowej a taki kabel można samemu zlutować w pół godziny) natomiast przez sondę "JTAG ICE" można także debugować działający program - super przydatne rozwiązanie. Pojawiły się już kopie sondy ICE, których samodzielne zrobienie (całkiem legalnie) nie kosztuje więcej niż kilkadziesiąt zł.

Reply to
Adam Dybkowski

Troche poszperałem i znalazłem w propox-ie "JTAG cable II" na USB. Myślisz że to optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o te urządzenia?

Reply to
Viki

Chodzi o to?

Funkcjonalność porównywalna z oryginałem (chociaż dziwne że przy USB transmisja max 115200 bps, to raczej mało do wygodnej emulacji w systemie i przeglądania pamięci) ale obudowa _koszmarna_. Ja bym od razu po zakupie przepakował do jakiejś gustownie czarnej. Ta wygląda jakby im został w magazynie nadmiar obudów "wtyczkowych" DB25 i upychali na siłę do każdego projektu.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisał(a):

Apropo obudowy. Nie wiesz gdzie mozna dostac jakas rozsadna wlasnie do takiego JTAGa? Szukam od jakiegos czasu nie moge znalesc zadnej gustownej.

Reply to
Mr Nobody

Przejrzyj katalog firmy Bopla. Jej obudowy sprzedaje w PL m.in. Soyter.

Reply to
Adam Dybkowski