Jaki zasilacz był w mikserze Videonics mx-1?

Będę miał taki mikser, ale bez zasilacza. Z tego co się wstępnie zorietowałem przegrzebując archiwa zachodnich grup dyskusyjnych miał on chyba zasilacz 12V 3A ale prawdopodobnie AC? Może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć? Może ma (miał, widział) ten popularny parę lat temu mikser? Doczytałem też, że w oryginale była przetwornica

120AC/12AC Step-down... (lub dla Europy 230/12AC Step-down), czy w takiej sytuacji wystarczyło by odpowiednio mocne trafo? (obawiam się, że za dużo śmieci by się przedostawało z sieci) Lub na koniec: Jak zrobić taką przetwornicę na 12 AC?
Reply to
McPluto

Coś nie tak - nie wyobrażam sobie urządzenia audio zasilanego przetwornicą step-down bezpośrednio z sieci. A coś takiego jak step-down AC nie istnieje.

Też mi to nie pasi, ale tak ludzie pisali... jak dla mnie to będzie to pewnie zwykły zasilacz 12V. Jak dostanę ten mikser to sobie obejżę płytkę i będzie wiadomo, czy musi mieć te 50 Hz czy wystarczy stałe, ale myślałem, że ktoś ma taki i sprawdzi...

Reply to
McPluto

Skoro mikser, to byc moze wymagal symetrycznego zasilania. Zasilanie AC wtedy mozliwe.

Ale step-down AC ? czyzby niewyprostowane na wyjsciu ?

A jak po anielsku będzie transformator obniżający [napięcie]? Czy aby nie 'step-down transformer'?

Step-down transformer - a transformer in which the output voltage is less than the input voltage and the output current is greater than the input current.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

:-) Czyli chodzi o najzwyklejszy w świecie transformator.

No i już się w podwątku wyjaśniło - to po prostu trafo.