jaki TV 100 Hz?

Użytkownik PAndy napisał:

A co to jest? Nie słyszałem.

Reply to
A.Grodecki

Moze oprocz audiofaszysztow sa tez videofaszysci :-)

Ewentualnie faktycznie chodzi o probkowanie sygnalu RGB - co bez synchronizacji moze dac nieciekawe rezultaty.

Pytasz po co komu 100Hz w telewizorze?

Kolega pisał już o pisku wywołanym odchylaniem, mnie natomiast wkurza bardzo widoczne dla mnie migotanie obrazu w zwykłych telewizorach. Odkąd kupiłem sobie monitor 19" i pracuje z odświeżaniem 100Hz (jakieś 3-4 miesiące) praca przy częstotliwościach niższych niż 75Hz jest dla mnie uciążliwa (nawet na monitorze

15"). To samo odnosi się do obrazu telewizyjnego - po prostu widzę, że on mruga. Dlatego myślę, że gdybym miał kupować sobie jakiś telewizor, to zamiast inwestować kasę w przekątną ekranu zainwestowałbym w odświeżanie.

A przy okazji mam pytanie: jak wygląda sprawa odświeżania ekranu w telewizorach plazmowych? Tam też obraz migocze czy jest stabilny?

Pozdrawiam

Reply to
krzych

Sprawny TV nie piszczy :-)

A ja z kolei jestem na to odporny. Moge pracowac i przy 45Hz - byleby obraz byl ostry.

A to zazdroszcze. Ja przy 60Hz w ogole sie nie zabieram za prace na takim sprzecie, nie daje rady po prostu... Dopiero przy 85Hz obraz wyglada stabilnie, 75Hz umiem po przypatrzeniu sie katem oka zauwazyc.

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

typowe problemy z widzeniem obwodowym - dziedziczysz geny po przodkach - od tego zalezalo przetrwanie. wiem ze duzo zalezy od oswietlenia i nastaw monitora - zmniejszenie kontrastu wyraznie poprawia sytuacje, dodanie oswietlenia typu ambient tez poprawia subiektywne odczucia zlagodzenia migotania

Reply to
PAndy

A po kim mam dziedziczyc? ;-)

To teraz nie rozumiem: widzenie migotania to dobrze, czy zle? :-) Mnie taki stan rzeczy raczej cieszy.

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

hehe nie nic tak mi sie tylko "zafilozofowalo" - pozdrawiam

Reply to
PAndy

Warto zauważyć, że kineskopy mają rózną poświatę a ich użytkownicy różny temperament :) Na szczęście na LCD nic nie miga...

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Piotr Wyderski napisał:

I słusznie, bo masz więcej z człowieka a nie h*mo internetus. Masz też większe szanse uniknąć wypadku drogowgoo oraz nie zaliczyć w papę od ulicznego chuligana. Czyli jesteś bardziej przystosowany do przetrwania

- masz lepsze geny w tym wypadku niż J.F., którego pożarłaby pierwsza lepsza większa żaba ;)

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik PAndy napisał:

Mam Sony CRT 19" oraz Philipsa i ACER-a LCD 19" i po mojemu:

- CRT jest lepszy do grafiki

- mimo że mój CRT to prawdziwa żyleta, LCD jest nieporównanie ostrzejszy w jego ulubionej rozdzielczości

- LCD jest bardzo ostry tylko w trybie zgodnym z jego rozdzielczością, ale komu to przeszkadza pod Windows czy Auroxem?

- LCD nie ma WCALE migotania, które męczy oczy; przy dużych częstotliwościach odchylania obraz na najlepszym CRT widocznie pogarsza się

- z najlepszego CRT wydobywają się pewne ilości szkodliwego promieniowania rentgenowskiego, są również silne pola magnetyczne z cewek oschylających

- do LCD musi być dobra karta grafiki, umożliwiająca korekcję przede wszystkim kontrastu, bo regulacja na monitorze jest niewystarczająca

- CRT bierze 3x więcej prądu, który kosztuje niemało

- do CRT 19" potrzebne jest biurko o głębokości 120cm a do LCD spokojnie wystarcza 90cm.

- CRT lubi sie magnesować, szczególne w pracowni elektronika, nie moąna też trzymać obok niego np zasilacza, bo obraz drży

- Acer to szajs przy Philipsie czy Sony

Generalnie wolę swoje LCD :)

Reply to
A.Grodecki

Po potomkach! :D

Co to jest to widzenie obwodowe? Czy chodzi o to, że podczas wcinania posiłku przodkowie musieli baczyc dookoła żeby samemu posiłkiem się nie stać? I do tego potrzebowali oka z większą ilością FPS?

Z tymi wypadkami i dostawaniem po gębie to nie byłbym taki pewien. Chyba, że coś by nadjeżdżało (auto) lub nadlatywało (pięść) z boku. W końcu była mowa o widzeniu kątem oka :D

pozdrawiam

Reply to
krzych

ciach ;) nie kwestionuje zalet LCD po prostu czekam na OLED'y z gestoscia na poziomie 150 - 200 lpi - wtedy spokojnie rozstane sie ze swoimi CRT ale do tego czasu...w biurze do offcy czy nawet prostych prac graficznych zgadzam sie ze LCD jest ok - powazne prace szczegolnie z nietypowymi materialami graficznymi czy video na razie nie wiedze taniej alternatywy dla CRT... pozdrawiam czekajac na OLED (niecierpliwie)

Reply to
PAndy