Jaki kondensator o bardzo niskim ESR ?

Witam

Poszukuję kondensatorów o pojemnościach 1 - 100 nF o jak najniższym ESR

- najlepiej kilkanaście miliomów lub mniej. Sprawdzałem WIMY z serii MKP10 jednak mają rezystancję co najmniej 10 razy za dużą. Teoria mówi że wsp. stratności DF = ESR * 2 * pi * f * C Dany typ kondensatorów ma chyba podobny DF więc im mniejsza pojemność tym większe ESR. Poprawcie jeśli się mylę, wracając do sedna istnieje kondensator o takich parametrach ? :)

Reply to
Shooter

JR pisze:

Pisałem że interesuje mnie zakres 1 do 100 nF wiec elektrolity odpadają. Zapomniałem napisać o częstotliwości - ok. 15kHz

Reply to
Shooter

Witam,

Dnia 9.01.09 (piątek), 'Shooter' napisał(a):

A kondensatory ceramiczne (wielowarstwowe SMD) nie dadzą rady?

Reply to
Dykus

CosteC pisze:

Potrzebne do pomiarów w stanie rezonansu szeregowego, przez ten kondensator ma płynąć jakieś 2 do 4 A, napięcie przemienne kolo 200 V więc warunki raczej ciężkie :)

Reply to
Shooter

CosteC pisze:

Coś ci się pomyliło w liczeniu, DF = 0,001 C = 10nF f = 15kHz daje ESR=1om Testowałem wimy mkp10, które mają DF = 0,0004 @10kHz i potrzebuję jeszcze rząd wielkości mniejsze DF co chyba jest nierealne.

Reply to
Shooter

Powitanko,

A rownolegle kilka?

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Jerry1111

Pawel "O'Pajak" pisze:

Można ale całkowitej rezystancji to nie poprawi, tylko plus taki że się ciepło rozłoży na więcej elementów

Reply to
Shooter

Dykus pisze:

Nie dadzą, nie to napięcie.

Reply to
Shooter

Jerry1111 pisze:

Masz jakieś bliższe namiary, hasło LCR jest trochę niefortunne ;)

Reply to
Shooter

Bo jest niefortunne ;-) Powinno byc SCR,

Jerry1111

On szukał 10x lepszych, takie już ma :)

Reply to
Mirek

Niekoniecznie, są też "porcelain NPO" SMD, np:

ale te mają za małe pojemności, a DF (czy DF=1/Q???) dopiero zbliża nieco się do wymagań.

Reply to
Mirek