Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?

Użytkownik "wchpikus" snipped-for-privacy@wytnijtowp.pl napisał w wiadomości news:hiknb8$qf9$ snipped-for-privacy@news2.ipartners.pl...

Jasne, że do TV można włożyć też komputer z internetem itd., ale ja nie mówię o wodotryskach tylko o zwykłym odbiorze tego, co będzie w gniazdku w ścianie (tak jak to działa teraz). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

Nie wytrzymał pewnie ingerencji w warstwę pośrednią.

Remek

Reply to
Remek

Użytkownik "MKi" snipped-for-privacy@to-nalezy-wywalic.op.pl> napisał w wiadomości news:hiktoh$neh$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Niby dlaczego ? Może co innego mamy na myśli. Abonament TV (jak mnie pamięć nie myli) pozwala na dowolną liczbę odbiorników. Jak spółdzielnia budowała mi mieszkanie to zapłaciłem za drugie gniazdko. Teraz do czynszu doliczają 14,60 ryczałt na konserwację sieci TV (kwota na mieszkanie, a nie na gniazdko). Więc na jakiej podstawie miałbym nie móc korzystać z tego drugiego gniazdka ?

Kiedyś dawno (coś 14 lat temu) chcieli nam (przez aklamację - brak reakcji liczy się za głos za) zastąpić osiedlową przez ofertę TV cyfrowej, ale wtedy:

- osiedlowa kosztowała 2,50 i miała kilkanaście kanałów wybranych według głosowania mieszkańców (czyli z głową).

- cyfrowa kosztowała 9,50 (w najmniejszym wariancie) i miała kilka ciekawych kanałów w paśmie którego nie odbierała większość odbiorników, więc dochodziła jakaś kwota (chodzi mi po głowie 5zł) miesięcznie za wypożyczenie konwertera. Ale tu mieszkają ludzie myślący więc się nie udało. Kilka lat później cyfrowa pociągnęła swoje kable w klatkach ale prawie na każdym piętrze widać sterczące końcówki nigdzie nie podłączone. Nie mam pojęcia co daje i ile kosztuje Cyfrowa. Ja mam 40 kanałów za 14,60 miesięcznie, a i tak poruszam się między może 10 kanałami (skąd brać na to czas).

Kolejny argument, że dobrze zrobiliśmy nie zgadzając się na Cyfrową (nie wiem, czy to jest jedna firma ogólnopolska UPC, czy to w każdym mieście kto inny, ale pewnie zapisy podobne).

Nigdy nie słyszałem tego hasła.

Faktycznie, mam też w ścianie gniazdka radiowe, ale nie mam pojęcia jak wcisnąć tam antenę teleskopową odbiornika radiowego ;-)

Ja z Gdańska, więc ta Cyfrowa to wychodzi, że było UPC (skoro to jest w Trójmieście). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Remek" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news:hiktoo$e1d$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

To nie tamten :-)). Ten się zepsuł jeszcze przed Świętami. Ten miał strojenie przyciskami Tuning (+/-) i po przejrzeniu (cały czas klawisz +) jednego zakresu głowicy przechodził do drugiego i do trzeciego, a potem z powrotem do pierwszego. Przestrajał się monotonicznie po f i człowiek miał pewność, że sprawdził wszystko, co głowica może. Zaprogramowanie wszystkich programów trwało długo, ale to się robi raz na 5 lat, albo rzadziej.

Próbowałem naprawić. Usterka mnie zdziwiła - rezystor 10W 5,6 na wejściu miał przerwę. Uznałem, że ze starości, bo gdyby z przeciążenia to powinien pójść bezpiecznik. Wymieniłem i poszedł bezpiecznik :-). Diody mostka dobre, elektrolit dobry a dalej zwarcie. Uznałem, że jest okazja zmienić TV, choć szkoda rozstawać się z czymś w czym można sobie od czasu do czasu pogrzebać. Tu pojawił się nowy niespodziewany problem - myślałem, że telewizory albo mają tuner cyfrowy, albo nie, ale nie sądziłem, że mogą mieć taką różnorodność tunerów. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Piotr Gałka pisze:

Mocą regulaminu :) UPC swoje zastrzeżenia tam właśnie zawarła. A inne sieci kablowe mogą takowych ograniczeń nie nakładać. Nie jedyna UPC na świecie (ani w Trójmieście).

Szcześciarze!

Szczęściarze!

UPC jest jeden ogólnopolski, ale ma różną ofertę w różnych miastach i różne cenniki. Przyjemniaczki, nie? A cyfrową kablówkę nadaje wiele firm.

W skrócie: Są dwa dekodery i dwie karty. Jedna działa normalnie, a druga przez 6 godzin (odbierania programu, nie czasu upływającego). Po tych 6 godzinach trzeba ją zbliżyć do karty głównej i to ją "ładuje" na kolejne 6 godzin.

Ja mam tuner z gniazdkiem koncentrycznym i gniazdko abonenckie TV/Radio kablówki. W ten sposób podłączyłem radio do kablówki i lata całe grało. Przestało jakieś 2 miesiące temu. A mieszkam w dolince, kiepski odbiór z powietrza :(

Wiem, my się znamy. Kiedyś Pana podwoziłem po jakimś szkoleniu z recyklingu.

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi

MKi pisze:

a podpytywałeś u łoperatora, dlaczego wywalili pasmo radiowe?

Reply to
BoDro

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@CUTTHISmicromade.pl napisał w wiadomości news:4b4de7a3$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Jeśli masz kablówkę analogową to po przejściu na kablówkę cyfrową potrzebujesz monitora . Mam kablówkę analogową i tv trzeba było dostroić do wszystkich kanałów jakie kabel oferował. Później miałem dekoder cyfrowy i tu już nie musiałem tv programować bo wszystkie kanały były w dekoderze zaprogramowane, trzeba było tylko je poukładać wg. własnego widzi mi się. TV pracował w tym układzie jako monitor z wejścia AV. Rok temu tv odszedł do krainy wolnych elektronów i kupiłem tv plzama ful hd. Kablówka dała mi dekoder cyfrowy HD i tv nadal pracuje jako monitor . W tym wypadku wykorzystuje złącze HDMI ale także można przez AV. Programy do oglądania wybiera się w dekoderze. Jeśli masz kablówkę to w zasadzie nie musisz mieć w tv dekodera cyfrowego , bo w interesie operatora jest utrzymanie klienta i zapewnienie mu stosownej usługi. PS. mój tv nie ma dvb-t .

Pzdr

Reply to
henry1

Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

Usterka Cię zadziwiła? A dużo telewizorów w życiu naprawiłeś? Dla mnie to typowe uszkodzenie przetwornicy. Metoda naprawy jest tylko jedna. Praktycznie wszystkie elementy trzeba wymienić na nowe. To ma sens w przypadku kiedy nam na odbiorniku zależy i powinien to raczej robić "naprawiacz". Błąd skutkuje powtórzeniem całej operacji od początku.

Remek

Reply to
Remek

Pisałem o sygnale cyfrowym w sieci TVK, bo cały Twój wątek do tego nawiązuje. A będąc abonentem takiej sieci dostaniesz osobny dekoder i będziesz oglądał na jednym telewizorze. Na innych ew. to samo... Każdy operator koduje sygnał cyfrowy w swojej sieci. O to mi chodziło :-)

Reply to
Robert_J

Mam wrażenie że nie do końca wiesz o czym piszesz ;-).

Co przez to rozumiesz? Patrz j.w.

Już jestem pewny że nie wiesz o czym piszesz :-). Oczywiście bez urazy. Nazywasz "cyfrową" zwykłą telewizję kablową, a aktualnie jesteś podłączony do jakiejś osiedlowej sieci, która swego czasu zastąpiła AZART. Macie tam pewnie kilka programów i tyle. Zapewne jakiś prezes lub inny działacz na spotkaniu z mieszkańcami określił TVK "cyfrową" i tak się przyjęło ;-)

Reply to
Robert_J

Użytkownik "MKi" snipped-for-privacy@to-nalezy-wywalic.op.pl> napisał w wiadomości news:hil39q$7kv$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Szczęście miało niewiele (choć może trochę) do tego. Jak przeczytałem jaką to super ofertę nam przygotowano, pogadałem z bratem i napisaliśmy pismo, że takie załatwianie spraw jest podejrzane (w domyśle korupcjo - sugerujące), że oferta gorsza (6 razy droższa (14,5/2,5)) ma być przyjęta, jak większości nie będzie się chciało zaznaczyć i oddać ankiety, no i że trzeba jasno napisać, do których kanałów będzie trzeba mieć konwerter. Kolejna ankieta (przeprowadzona w związku z protestami mieszkańców) była już jak trzeba i efekt był oczywisty.

Nie wiem ile się płaci za UPC, ale wzrost z 2,50 do 14,60 (za TV osiedlową) nie wydaje mi się uzasadniony inflacją. Mieszkań jest może 500 - ktoś (na

99% jedna osoba) bierze 87 600 rocznie za prawie nic nie robienie. Zakładam, że nie wie co robić z pieniędzmi i dlatego co kilka lat dokłada kolejne kanały.

Też mam tuner z gniazdkiem (Technics z Pewexu), ale przestał grać wiele lat temu (gdzieś mu UKF wcięło ;-) ). Wymiana procesora wydała mi się za droga, a na wstawienie czegoś swojego (mam schemat) brak czasu. Radia słucham tylko w samochodzie czyli praktycznie 4 razy w roku (w góry i z powrotem, na narty i z powrotem).

Nie kojarzyłem wg "MKi", ale pamiętam to szkolenie. Powiedzieli, że nowa polska interpretacja mówi, że prawie wszystko podlega (ale znalazłem w tej interpretacji zdanie (tylko jedno), które się uchowało zgodne z tym co jest w przewodniku do ROHS/WEEE - że jednak nie wszystko). Powiedzieli też, że zbiórka w ustawie nie wyszła, ale trzeba z tym żyć. Spieraliśmy się potem z GIOŚ, że skoro nic nie zebraliśmy (nasze produkty będą wracały za jakieś 20 lat) to lista współpracujących Zakładów Recyklingu składająca się z 0 pozycji ma wystarczającą moc przetwórczą do przetworzenia tego co zebraliśmy, ale oni mają inną interpretację ustawy. Nie mam pojęcia jak im wychodzi, że do przetworzenia 0 jest potrzebny co najmniej jeden zakład. Dla tzw. świętego spokoju płacimy ten haracz..Często mam wrażenie, że moja logika jest niekompatybilna ze wszystkimi produktami polityków.

Spróbuję zapamiętać MKi, ale ja od dziecka mam pamięć tylko do zależności logicznych (matma, fiza), a nie do faktów (historia, geografia) i z góry przepraszam, jak za jakiś czas się okaże, że znów nie kojarzę.

Pozdrawiam, P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "henry1" snipped-for-privacy@icpnet.pl napisał w wiadomości news:hil91u$54v$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...

Zaczynam rozumieć, że wszyscy mają inaczej niż ja przypuszczam, jak to będzie u nas na osiedlu (przez przyzwyczajenie od 15 lat myślałem, że tak jest normalnie, bo nie zetknąłem się z innym rozwiązaniem). Cały czas sądzę (widzę, że muszę podpytać u źródła), że u nas nikt nie będzie rozdawał dekoderów tylko wpuści sygnał cyfrowy w sieć osiedlową i będę potrzebował TV z tunerem cyfrowym. A tę drugą sieć, która jest poprowadzona (głównie po klatkach z minimalną ilością wykonanych podłączeń) przez jakąś kablówkę mam w wiadomym miejscu. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Remek" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news:hime3q$j9j$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Nie zadziwiło mnie to, że wysiadła przetwornica, tylko to, że wskutek tego nie padł bezpiecznik tylko 10W rezystor. Gdy szukając dokąd dociera 230 stwierdziłem, że za tym rezystorem już go nie ma to uznałem, że gdyby padła przetwornica to wysiadłby bezpiecznik, a tak to może ten rezystor wysiadł sobie tak jak żarówka się czasem przepala (w końcu w czasie włączania dostaje on dużego kopa). Postanowiłem go wymienić i liczyłem, że jest jakieś 50% że to tylko on i 50% że coś więcej i już wtedy nie będę dalej szukał.

Naprawiłem zaledwie kilka i złożyłem kilka od zera (z bubli = Bomisu). Jak miałem 16..17 lat spędziłem 2 popołudnia przewijając pierwotne trafa wysokiego napięcia Szmaragda 901 (chyba 901). Uzwojenie było zzieleniałe i rozsypywało się w rękach. Bałem się, że pomylę liczby zwoi - tam było ze

6..8 odczepów. Jeden z tych złożonych przestał w piwnicy 15 lat. Wyciągnąłem go rok temu jak miał przyjechać samochód zbiórki WEEE. Ale dzieciom się tak spodobał czarno/biały, że nie dały go wyrzucić i jest teraz jako trzeci TV w domu (o przepraszam - obecnie drugi). Od zawsze raczej konstruowałem urządzenia niż je naprawiałem. Np. jako student w 1982r. zrobiłem sobie oscyloskop - nic rewelacyjnego - 1 kanał 5MHz.

Serio ? Przerwa tego rezystora 10W 5,6 ohm jest standardowym objawem uszkodzenia przetwornicy ? Mnie to zadziwia, ale nie wykluczam, że tak jest - w końcu w momencie awarii moc wydziela się na nim znacznie większa niż na bezpieczniku. Ale po wymianie (wstawiłem 10(5W)||10(5W)+0,82(3W)) to bezpiecznik odparował, a nie rezystor(y).

A na temat warstwy pośredniej - uznałem, że jest ona na stałe ustawiona (nie całkiem z głową) przez jakiegoś magika i dałem sobie spokój. Tamten TV ma te same lata co ten (też parę razy był naprawiany, w tym przetwornica) więc wkrótce pewnie poprosi o wymianę na nowy.

Stopniowo wszystko, w czym można sobie pogrzebać znika - smutne. Pomijam kwestię, że naprawianie czegokolwiek nie przez wyspecjalizowany zakład jest sprzeczne z literą... Niedługo nie będzie wolno samodzielnie wytrzepać swoich dywanów. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Robert_J" <rob snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:himj6m$5h0$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Nie, to nie ktoś określił cyfrową. To mój błąd - cały czas powinienem pisać kablową. Dzięki za naprostowanie. W wątku pytam o dekodery cyfrowe, ludzie piszą o dekoderach cyfrowych dawanych przez operatora kablówki i tak mi się jakoś samozasugerowało, że jak kabel jakiegoś operatora to cyfrowy, a przecież to było kilkanaście lat temu. A w osiedlowej mamy obecnie 42 kanały (słowo kilka nie pasuje). Na moje potrzeby aż nadto. Wystarczyły by mi TVN24, Planet, Discovery Channel, Discovery Science, National Geographic, Animal Planet. Cała reszta mało potrzebna, i tak czas na TV znajduję tylko gdzieś tak między 24:00 a

1:00. P.G.
Reply to
Piotr Gałka

In news:4b4ee198$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl, Piotr Gałka snipped-for-privacy@CUTTHISmicromade.pl nabazgrał:

(ciap)

Nie sądzę, minimalizujecie koszty (sieć osiedlowa), tak więc w razie potrzeby, zamiast jednego czy dwóch odbiorników DVB-S w "stacji czołowej" pojawi się odpowiednia ilość (1 lub 2) odbiorniki DVB-T, jako odbiorcy nie zauwazycie tego :-) Zamiast powiedzmy 3 odbiorników TV analogowej naziemnej (lub przemienników) pojawi się 3 odbiorniki DVB-Tsiakiestam z modulatorami i tez jako odbiorcy tego nie zauważycie* :-)

Włodek

  • do czasu pogorszenia sie warunków odbioru w trakcie śniezycy lub silnych opadów deszczu i pojawienia się pikselozy, a nie szumu jak dotychczas bywało
Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Tak właśnie myślałem ;-). To zmienia postać rzeczy.

I póki co tak właśnie jest w zdecydowanej większości sieci TVK. Tylko kilku największych, w zasadzie ogólnopolskich, operatorów puszcza pakiet cyfrowy. Wg strony UKE stosunek analog/cyfra w tych sieciach wynosi ok. 10:1, więc niewiele. MZ TV analogowa ma dalej rację bytu i tak zostanie :-). My w naszej sieci po konsultacjach (własnych i z dużą liczbą abonentów) postawiliśmy na zwiększanie oferty programów analogowych, uznając że cyfra jest za droga i tak naprawdę potrzebna niewielu klientom. Oczywiście cyfryzacja TV naziemnej ma sens, choćby ze względy na ograniczenia pasma. Jednak w sieci TVK nie mamy zamiaru uruchamiać żadnych usług (mamy zupełnie niezależną sieć internet), pasma mam jeszcze dużo, dlatego dokładamy w miarę atrakcyjne programy TV. I jakoś klienci nie odchodzą na rzecz np. platform cyfrowych. Jednym z powodów może być to, że w sieci jest przekrój programów z każdej platformy.

Dokładnie ;-). Uważam że licytowanie się operatorów liczbą kanałów to pic na wodę. Wystarczy przejrzeć ofertę i z klucza widać, że 1/3 tych programów jest nie do oglądania ;-)

Reply to
Robert_J

Muszę Cię rozczarować, ale (zakładając że w sieci są rozsądne programy) cena 14,60 nie jest w stanie pokryć nawet opłat dla nadawców. Skończyły się czasy że w sieć można wpuścić co się chce, teraz z każdym nadawcą musisz mieć podpisaną umowę i płacić za KAŻDEGO abonenta. Na dodatek wielu nadawców ma kwoty minimalne, które trzeba płacić nawet jak masz 10 abonentów :-). Do tego dochodzą opłaty na PISF, ZAPA i ZAiKS. Dokładając do tego nawet minimalną opłatę na konserwację, czasem jakieś naprawy itp. wychodzi, że albo ktoś dokłada do interesu, albo... oszukuje nadawców na ilości abonentów ;-).

Reply to
Robert_J

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:hin5en$3o7$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

OK, pod warunkiem, że nie będzie wystarczających nacisków na HDTV i wystarczy wszystkim jakość analogowa. Nie wiem, jakie są koszty odpowiednich urządzeń, ale roczne składki na sieć szacuję na ponad 50kPLN - może starczy, aby zamiast modulatorów dać DVB-Tsiakieśtam kodery. Z całej wymiany informacji rozumiem, że to co będzie w moim kablu to nie zależy od tego co będzie nadawane w eterze (jak wcześniej myślałem) a od decyzji kogoś tutaj - zapytałem mailem - może ktoś w spółdzielni wie, co będzie i mi odpowie, ale pewności takiej nie mam. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Robert_J" <rob snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:hincuv$gn9$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Czy to chodzi o płacenie za odbiór programów cyfrowych, czy o koszt sprzętu ?

Może czegoś nie rozumiem, ale wydaje mi się, że to, co będzie nadawane cyfrowo naziemnie to będzie do odbioru gratis. Jaki jest powód, aby tego nie włożyć w kabel w wersji cyfrowej (zajmie mniej pasma (rozumiem, mało ważne), ale da tę nową jakość) ? P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Robert_J" <rob snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:hindf0$ihs$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

No to mam odpowiedź na moje pytanie zadane tuż obok. To jakaś paranoja jest. Powinno być darmowe z reklamami, albo płatne bez reklam. Czyli nie dość, że wbijają mi do głowy różne głupoty (i to głośniej niż normalny program) to jeszcze za to płacę.

Ale jakbym sam postawił sobie antenę na balkonie to chyba nie musiałbym się umawiać z nadawcami ? P.G.

Reply to
Piotr Gałka