Jaka firma potrafi naprawić elektronikę dysku twardego?

Przypadkowo odwrotnie podłączyłem dysk twardy 2,5" (Hitachi - gdyby to miało znaczenie) Podłączane to było przez przejściówkę do stacjonarnego. W efekcie dysk zmilkł i stanął. Przyjałem że to uszkodzenie gdzieś na interfejsie albo nawet gdzieś dalej ale wyłącznie w obrębie płytki elektroniki. Udało mi się znaleźć __identyczny__ dysk twardy sprawny ale podobno powoli odczytujący dane (czyli pewnie wiele badsectorów). Nawet REV na płytce ten sam. Podmieniłem płytki elektroniczne i w rezultacie mój dysk zaczał wirować ale bios go nadal nie wykrywa?

  1. Czy to znaczy że uszkodzenie "poszło" gdzieś głębiej (do głowic na przykład?)
  2. Czy to znaczy że jednak występuje jakaś minimalna choćby ale niezgodność elektroniki, ale wtedy dysk powinien być chyba widoczny a co najwyżej niewidoczne dane (sieczka jakaś).
  3. Czy znajdę jakąś firmę, która potrafi naprawić elektronikę żeby dobrać się do danych na dobrych przecież talerzach?
michalek

Tue, 20 Nov 2007 11:51:04 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "michalek" snipped-for-privacy@polbox.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ontrack.

Reply to
__Maciek

No tak ale oni rozbiorą dysk, wyjmą talerze i odczytają a rachunek za to wyniesie w tysiącach ... hohoho albo jeszcze więcej. Wydawało mi się że tutaj jest szansa powalczenia z elektroniką bez rozbierania dysku.

M PS a dane nie są cenne w tysiącach złotych

Reply to
michalek

Jest ryzyko. Etap nastepny - podmienic talerze.

Konstrukcja wspolczesnych dyskow [i innych sprzetow] jest niestety nieujawniana, wiec wszystko mozliwe - ze np na plytce sa zapisane jakies dane kalibrycyjne pasujace tylko do tej mechaniki.

Ontrack. Ale twoje dane musza byc _naprawde_ cenne :-)

michalek pisze:

spróbuj znaleźć identyczny dysk (w firmach które kupują sprzęt komputerowy w większych partiach to nie trudne) z identyczną wersją firmware. (powinna być wydrukowana na etykietce) pożycz, kup na allegro z badsectorami, jakkolwiek.

Jeżeli padła tylko ta elektronika to dysk ożyje i zgrasz dane. jeżeli nie to faktycznie Ontrack ale przygotuj się na jakieś 4 tysiące +

300 zł za samą ekspertyzę
Reply to
Roman Rogóż

musi byc zupelnie identyczny, co do cyferki z oznaczeń i takie same elementy w elektronice i wtedy myslę ze powinien zadzialać

Reply to
blackyblack

Użytkownik "michalek" snipped-for-privacy@polbox.com napisał w wiadomości news:fhuef2$ucr$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Warto sprawdzić, czy nie ma zwarcia na zasilaniu. Zykle jest tam transil, który przy przekroczeniu napięcia robi zwarcie. Zwykle w obudowie SMB. Jeśli to nastapiło, po jego usunięciu dysk po prostu działa. Co prawda warto by wymienić na nowy ten element, jeśli chcemy dalej normalnie używać dysku. No chyba, że widać po innych układach spalenie.

Reply to
EM

HD-LAB, Skuteaczny i tańszy od Ontracka, a ekspertyza gratis !

G.B.

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

mogl poleciec zintegrowany z modulem glowic wzmacniacz kondycjonujacy...

Reply to
PAndy

michalek pisze:

Mało wiesz o Ontracku, jeśli myślisz, że oni zawsze rozbierają dyski.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

In the darkest hour on Tue, 20 Nov 2007 12:35:01 +0100, J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> screamed:

W ogóle nie są. Inaczej miałby backup.

Reply to
Artur M. Piwko

Gdyby tak bylo to Ontrack by zbankrutowal. Ilez mozna wyzyc z prokuratury :-)

Artur M. Piwko napisał(a):

Pewnie chciałbyś dobrze i tanio. Czyli, w wersji polskiej, za darmo. Niestety! Za darmo (czyli za cenę nowego dysku) nikt Ci nie będzie elektroniki naprawiał.

Reply to
A. Grodecki

Prawdopodobnie w elektronice jest inna wersja firmware któa nie jest zgodna z zawartoscia obszaru SA dysku. Trzeba znaleźć dysk z identyczna wersja firmware, a i to moze nie pomóc gdyz w niektórych dyskach czesc danych strefy serwisowej przechowywana jest we flashu (np. dyski Fujitsu). Mozna tez po prostu przelutować pamieci (szeregowy lub równoległy flash) z uszkodzonego dysku do dobrej elektoniki. Przy odwrotnym podłaczeniu zasilania najprawdopodobniej padł sterownik silnika talerzy lub jakas dioda zabezpieczajaca, mozna ewentualnie podmienic te elementy ze sprawnego.

Reply to
ADAM

Użytkownik "ADAM" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:fi9dtb$hji$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

A znasz może firmę, ktora potrafi takie działania serwisowe wykonać? Chętnie skorzystam z czyichś doświadczeń, żeby nie eksperymentować na jedynym posiadanym egzemplarzu elektroniki. M

Reply to
michalek