Jak zrobić IRde, ale od zera.

Ostatnio wzeieło mnie na zrobienie IRdy do komputera (PC<->tel), ale nie chce używać, żadnych specjalizowanych układów i w związku z tym mam kilka pytań:

1) Czy sygnał TX-a jest nakładany na jakąś nośną / czy RX jest demodulowany, czy może diodka ma mrugać w "rytm" TX-a.

2) Czy to co wyłazi z TX-a może trafiać z powrotem do RX-a?

3) Jakie są poziomy napięć na wyjściu w płycie głównej / to są wyjścia TLL czy CMOS jeśli TTL to OC czy OE?

4) jakie są normy odnośnie szybkości narastania sygnałów, przenoszonego pasma?

Reply to
Maksymilian Dutka

No się wziąłeś za budowanie tartaku by sobie deskę do smarowania zrobić ;-)

Implementacja IRDA-Stack nie jest trywialna.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Myślałem o czymś mniej ambitniejszym a dokładnie zastąpienie samego scalaka takiego jak np.: TFDS4500, ze schematu blokowego wygląda na to że zawartość tego ustrojstwa nie jest zbytnio skomplikowana.

Reply to
Maksymilian Dutka

Użytkownik Maksymilian Dutka napisał:

Heheh, właśnie o to chodzi w schematach blokowych. Pokazać to prosto i zrozumiale. Ale to wcale nie znaczy, że to jest proste.. Oczywiście, da się zrobić wszystko, ale to delikatnie mówiąc przerost formy nad treścią...

m.

Marcin Łukasik (milea.pl) napisał(a):

Po obadaniu not katalogowych kilku takich układów, i po omacaniu oscyloskopem, doszedłem do wniosku że to co wyłazi ze złącza płyty głównej wymaga tylko wzmocnienia bo już samo w sobie jest zgodne ze standardem IRDA SIR (przebiegi czasowe są takie jaki mają występować na diodzie nadawczej)

Reply to
Maksymilian Dutka

Mon, 11 Apr 2005 18:19:42 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Maksymilian Dutka snipped-for-privacy@usunpoczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Oczwiscie ze tak.

AFAIR jest tak:

1 na IrDA - nic przez caly bit 0 na IrDA - Impuls o czasie trwania (chyba) 3/16 bitu posrodku bitu.

A poza tym to same ramki sa takie jak na RS-232 - start, bity danych, stop

Zdaje sie ze sam TFDS to tylko zestaw: dioda odbiorcza + uklad odklocajacy + ARW + wzmacniacz i dioda nadawcza + jej driver. Zreszta taki uklad blokowy jest w PDFie do TFDS4500 prawie na samym poczatku.

Co zas sie tyczy wyzszych warstw komunikacji to nie wiem, zapewne jest to jaki "wymadrzony" protokol. BTW w moim domowym kompie IrDA jest wspoldzielona z portem COM2 i jako taki port widziana (wybiera sie w BIOSie czy ma pracowac jako IrDA czy RS-232). Przypuszczam ze to co jest tam na zlaczu IrDA to po prostu to co leci na gniazdo RS-232 tylko w poziomach TTL. Ustawieniami w biosie wybiera sie czy sygnaly generowane/oczekiwane przez UART maja byc takie jak na RS-232 czy takie jak na IrDA. Przypuszczam wiec ze mozesz testowac komunikacje przez TFDSa uzywajac wlasnego protokolu (byle postac impulsow zachowac odpowiednia dla IrDA) za pomoca zwyklego programu terminalowego.

Reply to
BLE_Maciek

Kiedyś, gdy budowałem pilota do pc, podłączyłem pod złącze irda na płycie avr z czujnikiem podczerwieni. To co się wysyłało na to złącze (zwykła transmisja szeregowa) komputer odbierał tak jakby przychodziło z portu com2. Tyle że trzeba było zanegować poziomy, no i było to ttl. W biosie nic nie przestawiałem - myśle, ze jak sie przestawi na IRDA, to będzie to samo, tylko impulsy maja inne wypełnienie (3/16 zamiast

1/1).

pozdrawiam Jacek Kłapacz.

Mon, 11 Apr 2005 21:05:57 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Jacek Kłapacz <ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Jednak dla podczerwieni warto uzywac krotkich intensywnych impulsow (3/16) poniewaz pozwalaja one we w miare energoszczedny sposob komunikowac sie na wieksze odleglosci.

Reply to
BLE_Maciek

Bardzo wymadrzony - gruba ta dokumentacja, w dodatku polowicznie nieaktualna :-(

Dokladnie - czy skrocic/wydluzyc te 3/16, czy slac jak leci ..

Na ile dobrze zrozumialem .. nie potrzebuje protokolow, bo zainstaluje sterowniki z windows :-(

Mon, 11 Apr 2005 23:05:55 +0200 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No ale jakbys chcial zeby dzialalo z tymi sterownikami to chyba wlasnie musialbys zaimplementowac w swoim urzadzeniu ten protokol. Jak nie chesz - pozostaje Ci obslugiwac IrDA jako zwykly port szeregowy.

Reply to
BLE_Maciek